تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/07/11 - 15:28
کد خبر: 246900

حاشیه‌های ادامه‌دار آزمون‌های وزارت بهداشت؛

واکنش مرکز سنجش پزشکی به تجمع داوطلبان دستیاری دندانپزشکی +جدول آمار نهایی پذیرفته‌شدگان

داوطلبان مدعی هستند در دفترچه ثبت‌نام آزمون دستیاری دندانپزشکی صراحتا اعلام شده، باقی‌مانده سهمیه رزمندگان و ایثارگران متعلق به داوطلبین سهمیه آزاد است و حالا داوطلبان خواستار بازبینی نحوه اعمال سهمیه‌ها و احقاق حقوق داوطلبین سهمیه آزاد هستند.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حواشی آزمون‌های وزارت بهداشت و علی‌الخصوص آزمون‌های دستیاری تمامی ندارد و هربار که آزمونی برگزار می‌شود، حاشیه‌ای ایجاد شده و داوطلبان به اعتراض می‌پردازند. در جدیدترین مورد، داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی که در 22 تیرماه بر صندلی آزمون تکیه زده بودند، در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند و خواهان پیگیری مطالبات خود شدند.

* اولین حاشیه آزمون دستیاری دندانپزشکی
بی‌شک اولین حاشیه‌ای که پیرامون برگزاری سی و یکمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی ایجاد شد، موضوع نتایج نهایی و تعویق در اعلام آن بود. محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفتگویی درباره تاخیر اعلام نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی گفت: تاخیر اعلام نتایج دستیاری دندانپزشکی و کارشناسی ارشد علوم پزشکی در وزارت بهداشت به دلیل تصمیم‌گیری درباره سهمیه 5 درصد ایثارگران مصوب برنامه ششم توسعه است.

در ادامه جزئیات آماری پذیرش آزمون دستیاری دندانپزشکی را مشاهده می‌کنید:

جزئیات آماری پذیرش آزمون دستیاری دندانپزشکی

جزئیات آماری پذیرش آزمون دستیاری دندانپزشکی

* علت تجمع داوطلبان دستیاری دندانپزشکی
با توجه به اظهارات برخی از داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی، مهمترین علت تجمع آنها در مقابل ساختمان وزارت بهداشت، نحوه اعمال سهمیه‌های بومی، ایثارگر،‌ شاهد و سهمیه پنج درصدی جانبازان و ایثارگران است. این داوطلبان مدعی هستند در دفترچه ثبت‌نام سی و یکمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی صراحتا اعلام شده، باقی‌مانده سهمیه رزمندگان و ایثارگران متعلق به داوطلبین سهمیه آزاد است و حالا داوطلبان خواستار بازبینی نحوه اعمال سهمیه‌های بومی و ایثارگر و شاهد و سهمیه پنج درصدی جدید و احقاق حقوق داوطلبین سهمیه آزاد هستند.

این داوطلبان معتقدند با توجه به این موضوع که حداکثر 380 ظرفیت موجود است، با کسر سهمیه بومی و شاهد تقریبا یک سوم ظرفیت خالی می‌ماند و این یعنی اکثر شرکت‌کننده‌ها که سهمیه آزاد هستند برای تنها یک سوم ظرفیت رقابت می‌کنند. بنابراین مهمترین خواسته آنها این است که سهمیه‌ها بطور جدی بازنگری شوند و شانس قبولی افراد سهمیه آزاد به حالت قبل برگردد و مازاد هر سهمیه‌ای مانند سهمیه شاهد و بومی نیز همچون سابق به سهمیه آزاد تعلق بگیرد.

* واکنش رئیس مرکز سنجش به اعتراضات
محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در واکنش به اعتراض به داوطلبان دستیاری دندانپزشکی گفت: هیچ نوع سلیقه‌ای اعمال نشده و تنها بر اساس قانون عمل شده است و به میزانی که سهمیه‌های 25 درصدی و پنج درصدی رزمندگان و ایثارگران و سهمیه پذیرش بومی تکمیل نشده، به سهمیه آزاد ظرفیت اختصاص یافته است. رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با تشریح فرآیند قبولی در سهمیه‌های مختلف آزمون دستیاری دندانپزشکی گفت: بر اساس ظرفیت اولیه که اعلام شده بود 378 نفر در این آزمون پذیرفته می‌شدند که پس از انتخاب رشته، 37 ظرفیت در دو کدرشته محل خالی ماند و در نهایت 341 نفر پذیرفته شدند.

پورکاظمی یادآور شد: بر اساس قانون از میان 378 نفر ظرفیت اولیه، باید 30 درصد به سهمیه بومی، 25 درصد به سهمیه رزمندگان و ایثارگران و 5 درصد به سهمیه رزمندگان و ایثارگران بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اختصاص می‌یافت که مجموع آن 60 درصد ظرفیت پذیرش می‌شد، اما با توجه به اینکه تمام این سهمیه‌ها به نحوی خالی ماندند، بقیه ظرفیت این سهمیه‌ها به سهمیه آزاد اختصاص یافته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top