تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/07/11 - 15:06
کد خبر: 246924

چهار دلیل برای آن‌که گوشی آی‌فون X اپل را نخریم

چهار دلیل برای آن‌که گوشی آی‌فون X اپل را نخریم

زمان کوتاهی از معرفی دستاوردهای جدید کمپانی اپل می‌گذرد و با این‌که فروش آی‌فون 8 و 8 پلاس به‌طور غیر رسمی آغاز شده ولی به جرات می‌توان گفت بی‌صبرانه منتظر از راه رسیدن آی‌فون X و بررسی قابلیت‌های منحصر به فردش هستیم. به هر حال بعید است که در ماه آینده نیز خبری از عرضه خاص‌ترین اسمارت‌فون اهالی کوپرتینو بشنویم و برای دیدن پرچمدار ویژه دهمین سالگرد تولید آی‌فون در ویترین فروشگاه‌ها، فعلا باید منتظر بمانیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: زمان کوتاهی از معرفی دستاوردهای جدید کمپانی اپل می‌گذرد و با این‌که فروش آی‌فون 8 و 8 پلاس به‌طور غیر رسمی آغاز شده ولی به جرات می‌توان گفت بی‌صبرانه منتظر از راه رسیدن آی‌فون X و بررسی قابلیت‌های منحصر به فردش هستیم.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به هر حال بعید است که در ماه آینده نیز خبری از عرضه خاص‌ترین اسمارت‌فون اهالی کوپرتینو بشنویم و برای دیدن پرچمدار ویژه دهمین سالگرد تولید آی‌فون در ویترین فروشگاه‌ها، فعلا باید منتظر بمانیم.

1. نمایشگری که هم کوچک‌تر است هم کم کیفیت‌تر!
با وجود این‌که امسال اپل برخلاف عادت همیشگی تصمیم گرفت از پنل‌های Super AMOLED به‌جای LCD استفاده کند ولی وقتی نگاهی دقیق‌تر به نمایشگر این دستگاه بیاندازیم، متوجه می‌شویم که پنل مورد استفاده در این دستگاه از دیگر همتایان خود در بازار اندکی عقب‌تر است.

اپل برای آی‌فون X نمایشگری 5.8 اینچی را درنظر گرفته که تراکم 448 پیکسل در هر اینچ را برای کاربر فراهم می‌آورد ولی رقیبان جدی این پرچمدار یعنی گلکسی نوت 8 و ال‌جی V30 با نمایشگری به مراتب بزرگ‌تر و رزولوشن QHD همراه شده‌اند که تراکم پیکسل بالاتری را ارایه می‌دهند، بنابراین مطمئنا لذت بیشتری را هنگام تماشای محتوای ویدیویی در صفحه نمایش رقبای اندرویدی احساس خواهید کرد.

از سوی دیگر یکپارچه نبودن پنل جلویی آی‌فون 10 شاید بتوان به‌عنوان ایراد بعدی نمایشگر این دستگاه دانست چرا که همواره در حین کار با اپلیکیشن‌های سازگار نشده بی‌استفاده باقی می‌ماند و عملا کاربرد خاصی ندارد و فقط زیبایی و یک‌دست بودن بخش روبرویی دستگاه را از بین برده است.

2. باتری ضعیفی که هیچ حرفی برای گفتن ندارد!
اپل همیشه از گفتن مقدار ظرفیت باتری به‌کار گرفته شده در گوشی‌های آی‌فون خودداری می‌کند و عادت کرده‌ایم که وقتی به بخش معرفی باتری آی‌فون می‌رسیم، با جمله همیشگی و تکراری “باتری آی‌فون بهترین در نوع خودش است” روبرو شویم. به جرات می‌توان بیان کرد که اهالی کوپرتینو خودشان هم می‌دانند در بخش باتری حرفی برای گفتن ندارند و گوشی‌های اپل حداقل در این بخش در پشت سر رقبای اندرویدی قرار می‌گیرند.

درحالی‌که بهره‌گیری از باتری‌های 3000 میلی‌آمپری و بالاتر به امری رایج و عادی در محصولات اندرویدی تبدیل شده، انرژی مورد نیاز آی‌فون X از طریق یک باتری 2716 میلی‌آمپری تامین می‌شود که باتوجه به بهره‌گیری از سخت‌افزاری قدرتمند و نمایشگری بزرگ، بعید است برای استفاده یک روز کاربر کافی باشد و در صورت استفاده سنگین، احتمالا در میانه‌های روز دست‌تان را در حنا بگذارد!

باید عنوان کرد که رقبای اندرویدی مانند: ال‌جی V30 با یک باتری 3000 میلی‌آمپری همچنین دیگر همتای کره‌ای با ظرفیت 3300 میلی‌آمپری در بخش باتری و حتی شیائومی می میکس 2 با یک باتری 3400 میلی‌آمپری با مجهز شدن به باتری‌های حجیم‌تر باعث می‌شوند تا در این بخش آی‌فون 10 تنها بازنده میدان باشد و کاربرانی که به طور متوسط استفاده بیشتری از گوشی‌های خود دارند، تصمیم به خرید یک پرچمدار اندرویدی بگیرند.

3. قیمت بالا؛ مهم‌ترین دلیل!
همه ما می‌دانیم که برای خرید یک محصول همواره اولین سوال‌مان از فروشنده درباره قیمت آن دستگاه است و چه بسا دفعات زیادی که به‌خاطر قیمت قید خرید یک اسمارت‌فون را زده‌ایم و ترجیح داده‌ایم به سراغ خرید گوشی‌های ارزان‌تر برویم. این‌بار نیز طبق روال همیشگی، آی‌دیوایس‌های اپل با افزایش قیمتی چشمگیر مواجه شده‌اند. آی‌فون 10 با قیمت پایه 1000 دلار روانه بازار خواهد شد و شایعات حاکی از آن است که این دستگاه در بازار کشورمان با قیمت نجومی 11 میلیون تومانی به فروش خواهد رسید! آن هم زمانی که قیمت تمام شده برای ساخت این اسمارت‌فون تنها 412 دلار بوده است.

حال انتخاب با شماست! اگر مقدار زیادی پول باد آورده نداشته باشید، احتمالا به جای صرف چنین هزینه گزافی، نسبت به خرید پرچمداران اندرویدی با قیمتی معقول‌تر و به مراتب کمتر اقدام می‌نمایید. زیرا وقتی اسمارت‌فون‌هایی مثل:‌ شیائومی می میکس 2 با برچسب قیمت 506 دلار و ال‌جی V30 با قیمت 840 دلار عرضه می‌شوند و به نمایشگر بزرگ‌تر و باتری قدرتمندی مجهز گشته‌اند و از نظر بقیه مشخصات نیز مشابه جدیدترین دستاورد اپل هستند، چرا باید قیمت بسیار بالای یک سیب گاز زده را توجیه نمود!

4. ناقص‌تر از همیشه!
شاید نتوان مطالبی را که در این قسمت بیان می‌کنیم هر کدام را به صورت جداگانه یک دلیل برای نخریدن آی‌فون X دانست ولی مطمئنا وقتی آنها را کنار هم قرار می‌دهید، با دلیل قانع‌کننده‌ای مواجه خواهید شد.

اگر به مشخصات ذکر شده آی‌فون 10 سری بزنید، در بخش باتری پشتیبانی از فناوری شارژ سریع توجه‌تان را به‌خودش جلب می‌کند اما موضوع زمانی غیرقابل توجیه می‌شود که بدانید کابل و شارژری که در جعبه آی‌فون‌های سال جاری وجود دارد با این قابلیت سازگار نیست و هنگامی که 1150 دلار برای بهترین مدل از آی‌فون 10 هزینه می‌کنید، بازهم خبری از شارژ سریع نبوده و باید هزینه جداگانه‌ای را برای تهیه شارژر مناسب بپردازید.

همچنین باید افزود که برخلاف محصولات اندرویدی، قابلیت بهره‌گیری از کارت حافظه در آی‌فون‌ 10 وجود ندارد و اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به دانلود و تماشای فیلم و اجرای بازی‌های حجیم علاقه دارید احتمالا هر از چند گاهی با کمبود فضا مواجه می‌شوید و باید حافظه دستگاه خود را پاکسازی کنید.

مجهز نبودن به قلم، تنوع رنگ اندک، نبود امکان شخصی‌سازی در سیستم‌عامل iOS اپل و آزادی عمل بسیار کمتر در مقایسه با اندروید از دیگر مواردی است که باید به آنها اشاره کرد. البته دردسرهای حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا که دیگر جای خودش را دارد.

البته یکی‌دیگر از مواردی که فعلا نمی‌توان با قطعیت درباره آن صحبت کرد، قابلیت فیس آی‌دی به‌کار گرفته شده در آی‌فون 10 است که به تنها امکان امنیتی این اسمارت‌فون تبدیل گشته و اگر نتواند آن‌طور که اپل ادعا می‌کند، سریع و ایمن عمل کند احتمالا باعث دلسردی بسیاری از مشتاقان آی‌فون 10 خواهد شد. این مورد زمانی جدی‌تر می‌شود که در زمان مراسم رونمایی از ویژگی مورد بحث، چهره کرگ فدریگی توسط فیس‌آی‌دی شناسایی نشد و او برای گذر از قفل صفحه از پسورد استفاده کرد!!

شکی نیست که آی‌فون X بهترین دستاورد اپل تا به امروز است ولی هنوز هم کامل نیست و قبل از خرید این پرچمدار بهتر است نیم‌نگاهی هم به رقیبان اندرویدی موجود در بازار داشته باشید تا بتوانید تصمیم درستی را هنگام خرید اسمارت‌فون دل‌خواه‌تان گرفته و شاید مقداری هم از پول خود را ذخیره کنید!

منبع: آی‌تی‌رسان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top