تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/07/11 - 16:42
کد خبر: 246937

انتقاد «آخوندی» از نحوه مدیریت قالیباف

وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه در دوره گذشته مدیریت شهری مسئولان شهرداری شهر را با اداره بنگاه اشتباه گرفته‌اند و به سمت تراکم‌فروشی گام برداشته‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی  در ادامه دهمین جلسه شورای شهر تهران ادامه داد: روزانه بیش از 530 هزار خودرو وارد تهران می‌شود و این در حالی است که یک میلیون و 250 هزار نفر نیز از حومه شهر تهران وارد کلانشهری مثل تهران می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در برنامه ششم توسعه طرحی به عنوان حمل و نقل حومه‌ای ریلی در دستور کار قرار دارد که این طرح می‌تواند مکملی برای مترو شهر تهران باشد و مشکلات حمل و نقل را کاهش دهد که البته اجرای این طرح زمان‌بر خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:  ما پیشنهاد دادیم که شرکت حمل و نقل عمومی ریلی تشکیل شود و با هماهنگی مترو این کار صورت بگیرد که البته یک راهکار گرانقیمت، پرهزینه و زمان‌بر است اما می‌توانیم از همین شبکه راه‌آهنی موجود برای طرح اشاره شده استفاده کنیم. در حال حاضر تعادلی بین تقاضای سفر در بین حومه و تهران وجود ندارد و باعث کاهش کیفیت زندگی در حومه تهران شده است.

وی در ادامه با اشاره به نظام مالیاتی محلی برای اداره شهر اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات را در سطح شهر کاهش دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از موضوعات مهم در شهر تهران بحث مسکن است که اصلی‌ترین موضوع محسوب می‌شود و این در حالی است که ما از یک طرفی با پدیده بدمسکنی و از طرف دیگر با بافت فرسوده روبه‌رو هستیم.

آخوندی تصریح کرد: براساس آمار در منطقه یک حدود 34 هزار الی 35 هزار خانه خالی است و این غیر از واحدهایی است که در دست ساخت قرار دارند که باید تعداد این واحدها را نیز به 34 هزار واحد اشاره شده اضافه کنیم ضمن اینکه رقم بسیار بزرگی در حوزه خانه‌های خالی در منطقه 22 داریم و سایر مناطق نیز با این موضوع روبه‌رو هستند.

وی گفت: اصلی‌ترین مسئله در تهران عدم تلاقی عرضه و تقاضا است که عملا این موضوع برمی‌گردد به رفتار شهرداری تهران که متاسفانه شهرداری تهران در سال‌های گذشته شهر را با اداره بنگاه اشتباه گرفته است و قاعدتا افراد به سمت سوداگری رفته‌اند، به طوری که در بحث صدور پروانه‌ها نیز شاهد بوده‌ایم که برای برخی پروانه‌های 65 متری صادر و برای سوداگران صدور پروانه‌ها با متراژ بالای 100 متر بوده است. در حال حاضر ما مشکلی برای تامین زمین در شهر تهران نداریم و مشکل اساسی سیاست‌گذاری در زمین‌هاست.

آخوندی افزود: ما همچنان می‌توانیم به تقاضای سوداگران پاسخ و مجوز برای ساخت و ساز آنها بدهیم و تهران را دچار پوسیدگی داخلی کنیم و یا اینکه برگردیم به درون، که البته مطالعات نیز نشان می‌دهد ظرفیت درون برای پاسخگویی به رفع مشکلات شهروندان در حوزه مسکن وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است تسهیلاتی را برای تامین مسکن خانواده‌ها تامین کند و قدرت خرید آنها را افزایش دهد به طوری که قدرت خرید خانواده‌ها 7 برابر و زوجین 14 برابر شده است به طوری که در حال حاضر برای تامین مسکن به یک زوج مبلغ 160 میلیون تومان با نرخ 8 درصد داده می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top