تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/07/11 - 18:08
کد خبر: 246945

واکنش دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در پی صدور قرار مجرمیت چند دانشجو

محمدجواد معتمدی‌نژاد دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی کشور در پی صدور قرار مجرمیت چند تن از عدالت‌خواهان و ارسال پرونده ایشان به دادگاه کیفری گفت: باعث تأسف است که در سالروز قیام امام حسین (ع) خبر اعلام قرار مجرمیت علیه چند نفر از جوانان برجسته عدالت‌خواه را مطلع می‌شویم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وی در ادامه افزود: در حالی پرونده آقایان سلمان کدیور و حسین شهبازی، دبیران اسبق جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، هادی مسعودی عضو اسبق جنبش عدالت‌خواه دانشجویی و مصطفی پور خسروانی دبیر مجمع دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه‌های شیراز به اتهام «افتراء و توهین به مقامات دولتی و نشر اکاذیب» با صدور قرار مجرمیت به دادگاه کیفری فرستاده شده که در جلسات بازپرسی به‌درستی تفهیم اتهام نشده‌اند.

معتمدی‌نژاد گفت: چطور می‌شود برای پرونده‌ای قرار مجرمیت صادر شود ولی متشاکیان پرونده از اتهامشان به‌صورت مصداقی و دقیق _و نه کلی_ مطلع نشوند؟ مگر می‌شود در پرونده‌ای با عبارات کلی «افتراء و توهین به مقامات دولتی و تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب» کیفر خواست صادر کرد؟ خب مثلاً نباید معلوم بشود چه توهینی و به کدام مقام؟ قوه قضائیه واقعاً باید نسبت به روند برخورد‌ها پاسخگو باشد و علی‌الخصوص نسبت به رویه دادستانی و نحوه تشکیل پرونده‌ها جواب‌های روشنی را بیان کند. در این چندساله قوه قضائیه خاصه نسبت به پرونده‌های عدالت‌خواهان از عناوینی همچون تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب، توهین به مقامات استفاده می‌کند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در ادامه افزود: آنچه ما از فلسفه وجودی مدعی العمومی میدانیم این است که این نهاد باید مدعی حقوق مردم بی دفاع و مظلوم در برابر صاحبان قدرت باشد ولی چنین که معلوم است، نه تنها چنین امری محقق نشده بلکه به مدعی حقوق خواص و قدرتمندان بدل گشته است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: انتظار ما از دادستانی شیراز این است که اولا تحت تاثیر فشارها قرار نگیرد و ثانیا  اینکه مُر قانون رعایت شود و دادستانی و دادگاه‌ها از تفسیر موسع از تشویش، توهین، نشر اکاذیب فاصله بگیرند.

معتمدی نژاد ادامه داد: گذشته از موارد فوق، نکته بسیار حساس‌تر و مهم‌تر آن است که هر مخالفت، نقد، مطالبه یا تحلیل متفاوتی را نمی‌شود به چوب نشر اکاذیب و تشویش اذهان و توهین به مقامات منکوب کرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌واقع شایسته‌ی حکومت اسلامی آن است که مدیران و مسئولان با گشاده‌رویی خود را در معرض نقد و سؤال قرار بدهند و سؤالات را مسئولیت پذیرانه پاسخ بگویند نه آنکه انتقادات عدالت‌خواهانه را با تنگ‌نظری‌های امنیتی وارد سیکل برخوردهای قهری و قضایی بکنند. جامعه‌ای که در او عدالت‌طلبان و منتقدان با ترش‌رویی حذف و سرکوب شوند، بهترین محیط برای رشد مفسدین و ظالمان خواهد بود.

وی در پایان گفت: این رفتارها را نوع خطرناکی از عهدشکنی در مرام حکومت علوی میدانیم و به‌شدت آن را محکوم می‌کنیم چرا که دعوای ما صرفاً یک دعوای شخصی و فردی نیست، دعوای ما سر بر باد رفتن اصول و آرمان های انقلاب است که این مسئله در 40 سالگی انقلاب زیبنده نیست.

منبع: قسط

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top