تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/07/13 - 14:56
کد خبر: 247093

روایت یک دانشجو از سوالات عجیب‌وغریب در جلسه مصاحبه یک دانشگاه؛

گزینش به سبک حاجی گرینوف‬!

همانقدر که گزینش در انتخاب دانشجویان برای ورود به دانشگاه بااهمیت است، انتخاب افرادی که وظیفه سوال پرسیدن از دانشجویان برای مرحله گزینش را برعهده دارند نیز بااهمیت‌تر است، چراکه اگر افراد ناآگاه و نابلد برای این پست انتخاب شوند، نه‌تنها دانشجویانی مستحق ورود به چنین دانشگاه‌هایی هستند از آن باز می‌مانند، بلکه نگاه دانشجویان نسبت به گزینش نیز تغییر می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان، دانشجویان برای تحصیل در برخی دانشگاه‌های کشور مانند دانشگاه فرهنگیان، شاهد، امام صادق(ع)، مالک اشتر و...،  همچنین برای تحصیل در رشته‌های نیمه‌متمرکز باید مورد گزینش قرار گیرند و در صورت قبولی در گزینش اجازه تحصیل پیدا می‌کنند. شاید در وهله اول گزینش چندان به مذاق دانشجویان خوش نیاید، ولی نباید فراموش کرد که گزینش در همه کشورها برای ورود افراد به دستگاه‌ها، ادارات و برخی دانشگاه‌ها وجود داشته و دارد.

در حقیقت به خاطر وجود برخی حساسیت‌ها در برخی رشته‌ها و برخی دانشگاه‌ها، نمی‌توان تنها به رتبه دانشجویان برای ادامه تحصیل در آنها اکتفا کرد و دانشجویان حتما باید مورد گزینش قرار گیرند و قطعا این کار نه‌تنها برای دانشگاه بلکه برای خود دانشجویان نیز بسیار مفید خواهد بود.

همانقدر که گزینش در انتخاب دانشجویان برای ورود به دانشگاه بااهمیت است، انتخاب افرادی که وظیفه سوال پرسیدن از دانشجویان برای مرحله گزینش را برعهده دارند نیز بااهمیت‌تر است، چراکه اگر افراد ناآگاه و نابلد برای این پست انتخاب شوند، نه‌تنها دانشجویانی مستحق ورود به چنین دانشگاه‌هایی هستند از آن باز می‌مانند، بلکه نگاه دانشجویان نسبت به گزینش نیز تغییر می‌کند. مساله‌ای که گویی در دانشگاه فرهنگیان توجه کافی به آن نشده و حضور افراد ناآگاه به مسائل مربوط به گزینش دانشجویان باعث شده است دانشجویانی که برای ورود به این دانشگاه گزینش شده‌اند، ناراضی و دست خالی از دانشگاه خارج شوند.

یکی از دانشجویان دختری که نخواست نامش فاش شود، درباره نحوه گزینش دانشگاه فرهنگیان به «فرهیختگان» گفت: «بنده همراه سه تن از دوستانم با رتبه‌های 500، 1500، 3000 و 4000 در مرحله اول دانشگاه فرهنگیان قبول شدیم و قرار شد برای مصاحبه و گزینش به این دانشگاه برویم.»

او ادامه داد: «زمانی که به دانشگاه رفتیم، متوجه شدیم سه نفر که همگی مرد بودند، قرار است از ما گزینش کنند و ما نیز هر کدام با گرایش‌های مختلف مذهبی بودیم، به‌طوری که بنده چادری و مذهبی هستم و یکی از دوستانم نیز چادری بود، ولی از لحاظ مذهبی به اندازه من سختگیر نیست و دو نفر دیگر از دوستانم نیز مانتویی هستند.»

این دانشجو تصریح کرد: «زمانی که نوبت به گزینش من شد، سه نفر مسئول گزینش که گویا از ابتدا هم مصاحبه با ما را به شوخی گرفته بودند. به‌عنوان اولین سوال از بنده سوال کردند که همیشه اینگونه چادر بر سر می‌کنم؟! و وقتی با وجود تعجب فراوان در جواب به آنها گفتم بله، به من گفتند که دیگر دوره این کارها گذشته است.»

او با بیان اینکه دومین سوالی که از بنده پرسیدند این بود که آیا می‌توانم قورمه‌سبزی درست کنم یا خیر، تصریح کرد: «از این سوال بسیار تعجب کردم ولی در جواب به آنها گفتم که می‌توانم و بعد از آن باز هم درباره سبزی‌هایی که در پخت قورمه‌سبزی استفاده می‌شود، سوال کردند.»

این دانشجو اظهار داشت: «سوالات عجیب‌وغریب تنها مختص من نبود؛ چراکه وقتی یکی دیگر از دوستانم به اتاق گزینش رفته بود، از او سوال کردند که آیا برای گزینش چادر به سر کرده است یا خیر که دوستم نیز در جواب عنوان کرد معمولا و جز در مسافرت‌ها چادر به سر می‌کند. این بار یکی از همان افراد به دوستم عنوان کرده بود که هیچ‌گاه در زندگی‌اش دورو نباشد.»

او تصریح کرد: «در گزینش دانشگاه فرهنگیان سوالاتی از این قبیل از ما که می‌خواستیم آینده‌مان را در دانشگاه فرهنگیان رقم بزنیم، زیاد پرسیده شد و هیچ‌کدام از ما نیز در گزینش قبول نشدیم و دلیل رد شدن هم مذهبی بودن و دورو بودن‌مان بوده است.»

به هر حال این ادعای صورت گرفته توسط دانشجویان قابل تامل است و باید بیش از پیش مورد توجه و نظارت بازرسان قرار گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/07/13 - 22:49

به احتمال قوی راست گفته اند. اصولا دانشگاهها خانه و ملک لاییک ها است.
تورهای مسافرتی آفری
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top