تاریخ انتشار: شنبه 1396/07/15 - 10:05
کد خبر: 247185

۲۶ نفر از برگزیدگان آزمون سراسری در مراسم آغاز سال تحصیلی تجلیل می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه این دانشگاه، 200 هزار دانشجو دارد،‌ گفت: 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، ناصر شمس رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در برنامه پرسشگر با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی مورد نیاز بخش‌های فنی و حرفه‌ای کشور،‌ اظهار داشت: این دانشگاه تا قبل از سال 90 تحت پوشش آموزش و پرورش بود اما در این سال با مصوبه مجلس شورای اسلامی به وزارت علوم واگذار شد.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند به تربیت استادکار مورد نیاز کمک کند؛ البته باید به شرایط فرهنگی نیز توجه کرد؛ چرا که امروز دانش‌آموزان در انتخاب رشته به رشته‌های فنی و حرفه‌ای توجهی نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه روند آموزشی به سمت توسعه تحصیلات تکمیلی است، افزود: بیش از 50 هزار نفر با مدرک دکتری بیکار در کشور داریم اما بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

شمس یادآور شد: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور باید 50 درصد فارغ‌التحصیل به رشته فنی و حرفه‌ای بروند، اما این موضوع  نیازمند کار فرهنگی است؛ در حالی که هنوز دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای بسیاری از افراد، ناشناخته است.

وی با بیان اینکه امسال 45 هزار فارغ‌التحصیل داشته‌ایم، متذکر شد:‌ در کشور 1200 کارگاه داریم که اکثر تجهیزات آن قدیمی است؛ البته اعتباراتی در این خصوص اختصاص یافته است، اما به شکل اعطای وام است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: 3500 نیروی قراردادی داریم که بیشتر آنها مدت 25 سال است که به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند.

شمس با اشاره به اینکه تعداد اعضای هیأت علمی این دانشگاه کم است،‌ خاطرنشان کرد: سرانه هر دانشجو 2 میلیون و 500 هزار تومان است و بودجه این دانشگاه در مجموع 500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ در حالی که این دانشگاه ظرفیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در کشور دارد، اما نیازمند قوانین و ساختار مناسب هستیم که در این خصوص مجلس و وزارت علوم باید کمک کنند.

وی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراز داشت:‌ به دنبال ایجاد ساختار جدید با توجه به برنامه ششم توسعه هستیم؛ ضمن اینکه با وجود 200 هزار دانشجو در این دانشگاه، تنها 2 هزار هیأت علمی داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top