تاریخ انتشار: شنبه 1396/07/15 - 14:41
کد خبر: 247221

آمازون 90 درصد خدماتش را برای ایرانیان قطع کرد

مرکز ملی فضای مجازی با بررسی وضعیت سرویس دهنده آمریکایی «آمازون» در ایران، اعلام کرد که این شرکت ۹۰ درصد خدمات خود را از دسترس ایرانیان خارج کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مرکز ملی فضای مجازی با بررسی وضعیت سرویس دهنده آمریکایی «آمازون» در ایران، اعلام کرد که این شرکت ۹۰ درصد خدمات خود را از دسترس ایرانیان خارج کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایتنا؛ در ادامه تحریم‌های علیه ایران از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات دنیا، مرکز ملی فضای مجازی، وضعیت خدمات دهی شرکت «آمازون» در ایران را تشریح کرد.

«آمازون» یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت الکترونیک دنیا و بزرگترین کتابفروشی آنلاین جهان محسوب می شود که انواع خدمات بازی‌های رایانه‌ای، فروش کتاب، فروش اینترنتی و کتابخوان‌های الکترونیکی را در سراسر دنیا ارائه می‌دهد.

این شرکت آمریکایی به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا، دسترسی کاربران ایرانی را به ۹۰ درصد خدماتش مسدود کرده و تنها ۱۰ درصد خدمات این شرکت در ایران، فعال است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۱۳ مدل سرویس از سوی «آمازون» ارائه می شود که شامل ۹۴ سرویس زیرساختی برای توسعه دهندگان سیستم، ۶ سرویس شخصی، ۲ خدمت محتوایی و ۱۱ خدمت مرتبط با تجارت الکترونیکی می‌شود.

این درحالی است که از این تعداد خدمات، ۹۳ خدمت زیرساختی برای کاربران ایرانی مسدود و تنها یک سرویس زیرساختی برای توسعه دهندگان ایرانی فعال است. در همین حال ۳ سرویس شخصی برای ایرانی‌ها مسدود و ۳ سرویس در این قالب، قابل دسترسی است.

از سوی دیگر از تعداد سرویس‌های تجارت الکترونیک آمازون نیز، تنها ۵ سرویس این سرویس دهنده برای کاربران ایرانی فعال بوده و ۶ سرویس دیگر در ایران مسدود است. از میان سرویس هایی که بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان به کاربران ایرانی ارائه می دهد، ۲ سرویس محتوایی فعال است.

براین اساس برآورد شده است که به رغم آنکه ۱۰۰ درصد خدمات محتوایی این سرویس دهنده برای کاربران ایرانی فعال است اما ۱۰۰ درصد خدمات زیرساختی این شرکت برای توسعه دهندگان سیستم در ایران مسدود و غیرفعال است.

از سوی دیگر، ۵۰ درصد خدمات تجارت الکترونیکی آمازون برای کاربران ایرانی و نیز ۲۵ درصد خدمات شخصی این سرویس دهنده، برای ایرانی‌ها مسدود و غیرفعال است. ۷۵ درصد خدمات شخصی آمازون در دسترس کاربران ایرانی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top