تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/07/19 - 18:11
کد خبر: 247636

اهدای جسد خیر نیکوکار به دانشگاه علوم پزشکی

پیکر یک خیر نیکوکار طبق وصیت قبلی و با موافقت همسر و فرزندان وی با هدف کمک به پیشرفت علم پزشکی و فرآیند یادگیری دانشجویان به دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی اهدا شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، پیکر مرحوم «کورس پرتوی دیلمی» طبق وصیت قبلی و با موافقت همسر و فرزندان وی و با تلاش دکتر سید علی ابطحی رئیس دانشگاه و دکتر شبنم موثقی آناتومیست و رئیس دانشکده پزشکی با هدف کمک به پیشرفت علم پزشکی و فرآیند یادگیری دانشجویان این حرفه مقدس به دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تعلق یافت.

دکتر سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی به همراه جمعی از مسئولان ارشد دانشگاه با حضور در منزل شادروان مهندس کورس پرتوی دیلمی ضمن همدردی با خانواده این خیر نیکوکار که از سالهای گذشته داوطلبانه و با انگیزه و عشق بسیار برای خدمت به همنوعان و کمک به پیشرفت علم پزشکی کالبد خود را با تصمیم قبلی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی قرار داده بود با اهداء لوح تقدیر به خانواده وی از این اقدام کم نظیر که حاصل تفکر و اندیشه ای فراتر از زمان و خداپسندانه است قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با تفسیر آیاتی از قرآن مجید در اهمیت علم پزشکی و جایگاه وقف در اسلام به عنوان باقیات الصالحات گفت : وقف جسد نورانی مرحوم پرتوی دیلمی به دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی منشاء خیر و برکات و کمک موثری درپیشرفت و گسترش دروازه های آموزش و پژوهش به سوی حرفه مقدس پزشکی است.

وی گفت: چه بسیار متخصصان و جراحان بزرگی که در این رهگذر و با فراگیری و آموزش بهتر موجب کاهش درد و آلام بیماران خواهند شد بنابراین حاصل این فکر بزرگ نه تنها در سرای فانی بلکه در جهان باقی نیز مایه ی تعالی روح و مراتب انسان واقف خواهد شد.

ابطحی افزود : در مقام یک پزشک باید بگویم شروع علم پزشکی در تمام دانشگاه های علوم پزشکی سالن تشریح است، دانشجوی پزشکی اولین چیزی که در سالن تشریح یاد می گیرد درس توحید و خداشناسی است، هنگامی که یک دانشجو پزشکی برای اولین بار و از نزدیک، با تشریح کالبد یک انسان خلق سیستم پیچیده و منظم بدن پی می برد و به نحوه کارکرد سلسله اعصاب و چگونگی کارکرد قلب و عروق و سایر اعضاء و جوارح انسانی آشنا می شود در مقابل قدرت و عظمت پروردگار سر تسلیم فرود می آورد.

وی با اشاره به مشکلات و کمبود جسد اظهار کرد: یکی از معضل های جدی دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور کمبود شدید جسد برای سالن تشریح در راستای آموزش دانشجویان رشته پزشکی است و از این لحاظ اقدام خیر خواهانه زنده یاد مهندس کورس پرتوی دیلمی که با رضایت قلبی و با اراده شخصی و طی تشریفات قانونی صورت گرفته است بسیار ارزشمند و حاکی از آگاهی و بینش عمیق و آینده نگری ایشان است.

دکتر عامری استاد دانشکده بهداشت و گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان اینکه نیکوکاری نتیجه ایمان است تصریح کرد : در قرآن آیات بسیاری داریم که ما را به امرخیر تشویق می کند و قطعا اقدام این خیر نیکوکار که جسد خود را با میل قلبی برای پیشرفت علم پزشکی و آموزش دانشجویان به دانشگاه اهداء کرده است مصداق کامل یک عمل خیر و سمبل نیکوکاری است که در نهایت راه بهشت را برای خود هموار کرده اند.

وی افزود : خط فکری و پایه گذاری فرهنگ اهداء جسد به دانشگاه های علوم پزشکی که توسط مرحوم مهندس پرتوی دیلمی صورت گرفته است حرکت خلاقانه و شایسته ای است که بایستی در جهت ترویج این خط فکری در سطح جامعه اقدامات موثری از طرق مختلف و رسانه ها انجام شود .

«وهرز پرتوی» پسر زنده یاد مهندس پرتوی گفت: پدرم ۱۱ مهرماه سال ۹۶ همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان حسین (ع ) و شهادت حضرت سجاد به رحمت ایزدی پیوست و تقارن این رویداد های معنوی، بیانگر نیت خالصانه واراده ای است که پدرم از سی سال پیش تا لحظات آخر حیات بدون کوچکترین تردیدی نسبت به تصمیم خود داشت و همگی ما خوشحالیم که او به آرزوی دیرینه خود رسید .

وی درباره انگیزه مرحوم در رابطه با وقف جسد به دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: تربیت و سنت خانوادگی انگیزه وی بوده است. پدر بزرگ نیز از افراد خیر و نیکوکار و از خانواده ای فرهنگی و با ایمان و متعهد بودند که کمک به ارتقاء آموزش را در قالب دستگیری از دانش آموزان محروم و مدرسه سازی با هزینه شخصی را از فرایض واجب دینی و مذهبی و درمسیر بالا بردن سطح اگاهی و بهداشت و سلامت جامعه می جست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top