تاریخ انتشار: جمعه 1396/07/21 - 16:34
کد خبر: 247748

حجت‌الاسلام قرائتی: مطالب کتب درسی مناسب دانش‌آموزان نیست

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بسیاری از مطالب کتب درسی فایده‌ای برای دانش‌آموزان ندارد و باید برای آن فکری شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه شاهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی در آیین بهره‌برداری از مسجد پیامبر اعظم (ص) در دانشگاه شاهد اظهار کرد: کشور را عرضه نگه می‌دارد و علم و هنر باید در کنار هم باشد.

وی با طرح این سؤال که چرا به دانشگاه آمده‌ایم؟ افزود: اگر به خاطر کسب پول و ثروت به دانشگاه آمده‌اید، بدانید که پس از فارغ‌التحصیلی امکان استخدام شدن برای همه دانشجویان وجود ندارد و به خاطر پول درس نخوانید، حتی اگر استخدام بشوید بعد از 30 سال با حقوقی که دریافت کرده‌اید تنها می‌توانید یک خانه بخرید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اگر هم به خاطر کسب مقام به دانشگاه آمده‌اید باز هم ارزش ندارد زیرا بالاترین مقامی که بتوانید کسب کنید، مقام ریاست جمهوری است که فقط چهار و یا هشت سال صاحب مقام است و دائمی نیست.

قرائتی با بیان اینکه ظرفیت شما بیش از مدرک لیسانس است، تصریح کرد: مدرک دانشگاهی کمترین چیز برای شماست، مانند گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی که واجب است اما ارزشی ندارد، داشتن لیسانس نیز مورد نیاز است ولی سرمایه محسوب نمی‌شود.

وی با تأکید بر فراگیری هنر برای جوانان بیان کرد: هر کدام از شما که فن و هنر پدرتان را بیاموزید بهتر از این است که به دنبال استخدام باشید، چه خوب می‌شد اگر نیروهای مسلح اعلام می‌کرد؛ کسی که فن و هنر یاد گرفته و آن را به کار بگیرد، طول مدت خدمتش نصف می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تحصیلات عالی آینده شما را تضمین نمی‌کند، گفت: درس خواندن به شرطی خوب است که برای بالا بردن سطح تحصیلات شما باشد و برای کسب پول و مقام خوب نیست، برای افزایش سواد درس بخوانید و در کنار آن از ظرفیت‌های خودتان نیز استفاده کنید.

قرائتی با انتقاد از مطالب درسی غیرمفید افزود: برای تغییر محتوای کتاب‌های درسی باید کودتا صورت بگیرد، هیچ روشی برای تحول کارساز نیست و تنها با کودتا باید اطلاعات بی‌خاصیت را حذف کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر مطالب سرهم‌بندی است، ابراز کرد: ما باسواد بی‌خاصیت زیاد داریم، بنابراین شما دانشجویان باید درس‌های غیرمفید را غربال کنید و کتاب‌هایی بخوانید که به دردتان بخورد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص نویسندگان کتاب‌های دانشگاهی گفت: نویسندگان در سه دسته قرار می‌گیرند؛ عده‌ای خواب هستند، عده‌ای خائن و عده‌ای دیگر دلسوز هستند. شما قانع نباشید من زمانی که معاون وزیر بودم قانع نبودم و در ستاد اقامه نماز و سایر ارگان‌ها نیز فعالیت می‌کردم.

قرائتی ابراز کرد: در زمان خستگی و فراغت به ورزش بپردازید. از تماشا کردن به ورزش دیگران بپرهیزید که کاری بی‌فایده است و تا زمانی که خودتان ورزش نکنید بهره‌ای از این کار نمی‌برید. مانند کسی که هرچقدر پول‌های بانک را تماشا کند ثروتمند نمی‌شود.

وی ضمن تشویق جوانان به ازدواج تصریح کرد: هدف از ازدواج شهوت و هوس نیست بلکه ازدواج انسان را بزرگ می‌کند. در انتخاب همسر موضوع ثروت و زیبایی را ملاک قرار ندهید زیرا کسانی که با این ملاک‌ها ازدواج‌ کرده‌اند موفق نشده‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه باید نگاهمان باز باشد، گفت: ظرفیت خود را بالا ببرید تا ارزشتان زیاد شود. حضرت امام (ره) فرموده‌اند؛ رجایی عقلش بیش از سوادش و بنی‌صدر سوادش بیش از عقلش است.

قرائتی تصریح کرد: اگر درس بخوانید و عرضه نداشته باشید، فایده ندارد، در زمان جنگ نیز رزمندگان اسلام با این نگاه به میدان مبارزه می‌رفتند که اگر کشته شویم، شهید شده‌ایم و اگر بکشیم پیروز می‌شویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top