تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/24 - 09:54
کد خبر: 247951

درخواست قابل تامل آشنا از لاریجانی

البته این تقاضا متوجه مذاکره کننده گان محترم قبل از ایشان یعنی آقایان روحانی و لاریجانی هم هست . مردم ایران حق دارند بدانند خوب یا بد چه شد که به برجام رسیدیم؛ چرا که برجام نه فقط حاصل یک مذاکرات دو ساله بلکه محصول یک فرایند بیست ساله و مجموعه ای پیچیده از راهبردها، تصمیمات و اقدامات موفق و ناموفق فنی و سیاسی است.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از جهانیوز،  حسام الدین آشنا طی یادداتشی علاوه بر دکتر جلیلی از علی لاریجانی نیز خواست تا نتیجه مذاکرات هسته ای خود در سال های که عهده دار تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بوده را منتشر کند.

در یادداشت مشاور فرهنگی حسن روحانی آمده است:«از جناب آقای دکتر  سعید جلیلی نقل شده که فرموده اند : "باید در دانشگاه‌ها یک دوره برجام‌خوانی شروع شود، این بحث علمی است نه سیاسی. برجام یک سند ۱۵۹ صفحه‌ای مهم است که تا سال‌ها کشور درگیر آن است".

من دیروز در پاسخ به این امریه مطلب کوتاهی نوشتم که تفصیل آن اینک تقدیم می شود؛

کاش برادرمان که بدون هیچ حزب و بودجه ای به صورت آتش به اختیار و خودجوش مشغول رهبری و اداره دولت سایه هم هستند  در کنار طعنه مدام به مذاکره کنندگان و برجام، گزارش متن مذاکرات و دستاوردهای سیاسی و نه صنعتی شش سال و نیم مذاکرات خود را منتشر می کردند ند تا امکان مقایسه دو رویکرد و دو عملکرد برای همگان فراهم  شود.

پاسخ این درخواست محترمانه فحاشی و رجز خوانی هایی از قبیل نوشته های کامنت گذاران حرفه ای و فرمایشات همیشگی برخی آقایان نیست؛ سکوت هم مشکلی را حل نمی کند؛ ادعای محرمانگی هم با توجه به انتشار بخشهای  مهمی از مذاکرات قبلی و بعدی پذیرفته نیست؛ این ادعا که غنی سازی بیست درصد حاصل مذاکرات است هم بی وجه می نماید چرا که آن یک دستاورد صنعتی است نه دستاورد تیم مذاکره کننده.

البته این تقاضا متوجه مذاکره کننده گان محترم قبل از ایشان یعنی آقایان روحانی و لاریجانی هم هست . مردم ایران حق دارند بدانند خوب یا بد  چه شد که به برجام رسیدیم؛ چرا که برجام نه فقط حاصل یک مذاکرات دو ساله  بلکه محصول یک فرایند بیست ساله و مجموعه ای پیچیده از راهبردها، تصمیمات و اقدامات  موفق و ناموفق فنی و سیاسی است. همانگونه که برای فهم چرایی و چگونگی پذیرش قطعنامه ٥٩٨ باید کل تاریخ نظامی، سیاسی و اقتصادی جنگ را مطالعه کنیم، برای فهم چرایی و چگونگی برجام هم باید کل تاریخ سیاست و صنعت هسته ای ایران در پژوهشکده های تخصصی در فضایی به دور از عصبیت های سیاسی و جناحی و سازمانی مورد تحقیق و اعتبار سنجی قرار گیرد و سپس در اختیار دانش پژوهان و دانشجویان قرار  داده شود.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top