تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/24 - 13:16
کد خبر: 247974

رونمایی کتاب «فهم جوهره اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای در عرصه عدالت»

کتاب «فهم جوهره اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای در عرصه عدالت» با حضور حجت‌الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در دانشگاه امام صادق(ع) رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس،‌ هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) جلسه رونمایی و بررسی کتاب «فهم جوهره اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در عرصه عدالت» را در روز دوشنبه هفته آینده برای با اول آبان‌ ماه جاری  از ساعت 10 صبح در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌کند.

در نشست حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، نویسندگان کتاب و صاحبنظران حوزه عدالت مباحثی را راجع به کتاب مذکور بیان خواهند کرد.

در این کتاب، پس از بیان مقدمه، گزارشی از روش پژوهش ذکر شده است که قابلیت الگوگیری در سایر موضوعات مشابه را دارد، در بخش سوم، تمامی سخنرانی‌ها و دلالت‌های مستخرج به نگارش درآمده‌اند، حاصل تحلیل نیز در قالب دو نسخه تفصیلی و اجمالی در بخش چهارم و پنجم ارائه شده است.

کتاب حاضر که محصول پژوهش هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) است، به همت انتشارات این دانشگاه و پس از تأیید دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مهر ماه جاری در حجم تقریبی 200 صفحه به چاپ رسیده و با قیمت 17000 تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش فارس، عدالت در رأس اهداف اجتماعی اسلام و واسطه نیل به مقام عبودیت است. انقلاب اسلامی ایران نیز عدالت را به عنوان یکی از کلیدی‌ترین شعارها و اهداف خود معرفی کرده و این مهم در کلام رهبران انقلاب اسلامی، به وضوح قابل رؤیت است.

منطق رجوع به اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درس‌آموزی از دیدگاه‌ها و مواجهه‌های یک متفکر اسلامی، مرجع دینی و حاکم اسلامی (اندیشه، فقه و حکومت) با موضوع عدالت است که منبعی گرانسنگ در فهم معنای عدالت و نیز جایگاه آن در مسیر انقلاب اسلامی است.

جایگاه عدالت اجتماعی در نظام هستی، ضرورت اقامه آن در جمهوری اسلامی ایران، سه‌گانه‌ «عدالت، عقلانیت و معنویت» به عنوان چارچوب مفهومی اقامه عدالت اجتماعی، چیستی عدالت اجتماعی و ارکان شش‌گانه آن و در نهایت واکاوی ابعاد عدالت‌پژوهی، ساختار کلی نظام فکری موضوعی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در عرصه عدالت می‌باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top