تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/24 - 16:37
کد خبر: 248006

رحیم‌پور ازغدی: روسای جمهور در آمریکا عروسک خیمه شب بازی هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مگر اوباما و ترامپ حق تصمیم گیری دارند؟ در آمریکا سرمایه‌داران و صهیونیسم حاکم هستند. رئیس جمهورهای این کشور عروسک خیمه شب بازی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسن رحیم‌پور ازغدی دیروز در همایش «مجاهدین یا منافقین» که در دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد با بیان اینکه آمریکای امروز، همان آمریکای قبل از انقلاب است؛ اما برخی فکر می کنند تازه متولد شده است، گفت: این آمریکا از بعد جنگ جهانی دوم ابرقدرت شده، هر سال به طور متوسط دو الی سه جنگ به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم راه‌انداخته است.

وی افزود: آمریکا اکنون پشت تمامی این جنگ و جنایت‌ها قرار دارد و فقط به سرمایه‌داران و اسرائیل متعهد است. کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه هم تابع او هستند و مستقل نیستند. از جمله جنایات آمریکا ایجاد داعش و حمایت از آنها است. آخرین مدل آمریکا شناسی مربوط به همین موضوع هسته‌ای که برایتان روشن شده است.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: یک سال و نیم قبل برخی در خیابان‌ها شیرینی پخش می‌کردند و کف و سوت می‌زدند، و برخی می گفتند « آمریکا قول داده، بنابراین به تعهداتش در قبال ایران عمل می کند». ایران در برجام صددرصد به تعهداتش عمل کرد و برخی از نوابغ هسته‌ای از کشور رفتند و حتی یکی از نوابغ در سازمان آب و فاضلاب کار می‌کند!. در صورتی که آمریکا به ۱۰درصد تعهدات خود عمل نکرد و هنوز ما مشکل تحریم بانکی داریم. حالا ببنید کسانی که می‌گفتند « آمریکا به تعهداتش عمل می کند» امروز چطور حرف‌های خود را تغییر می‌د‌هند و درست خلاف حرف های دو سال قبل خود را می ‌گویند.

این استاد دانشگاه و حوزه خطاب به افرادی که حرف خود را نسبت به آمریکا تغییر داده‌اند، گفت: یکسال و نیم پیش شما کسانی را که حرف از غیر قابل اعتماد بودن آمریکا می‌زدند مسخره می‌کردید و آنان را کاسبکاران تحریم می‌نامیدید که نمی‌خواهند تحریم ها برداشته شود. کسانه که حرف از قابل اعتماد بودن آمریکا به تعهداتش در برجام می‌زدند، اکنون درست خلاف حرف‌های دوسال قبل خود می‌زنند من نمی خواهم بگویم این نفاق است و فقط می‌خواهم بدانید چند چهره بودن و چندمدل حرف زدن چقدر عادی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این نکته که مسئله ما ترامپ نیست، بلکه حاکمیت آمریکا است، متذکر شد: به دستور انگلیس و آمریکا سال ۵۷ هزار نفر از مردم کشور کشته شدند. آمریکا همان رژیمی است که در ایران کودتا کرد و شاه را نگه داشت. در ۹ و ۱۹ دی ماه همان سال کنار بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مردم را به مسلسل می بستند و با تانگ از روی آنان رد می شدند با وجود چنین جنایت‌های از آمریکا باز دوباره به او اعتماد می کنند و می‌گویند که نه آمریکا قول داده که تحریم ها را بردارد

رحیم‌پور یادآور شد: در زمان تصویب برجام مقام معظم رهبری چند شرط گذاشتند و گفتند من به آمریکا خوش بین نیستم. آمریکا و جنایتش را در ایران و دنیا دیده‌ایم و آنها را می‌شناسیم، چرا دوباره به او اعتماد می‌کنیم، چند بار باید ازیک سوراخ گزیده شویم؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به طرفداران برجام افزود: شما اعتماد وسرمایه ملی را به باد می‌دهید و بعد می گویید که ترامپ بی‌تربیت بوده. اگر حاکمیت آمریکا را نمی‌شناسید، مشکل دارید، الفبای سیاست را نمی‌فهمید و چنانچه آمریکا را می‌شناید و دوباره اعتماد می‌کنید، باز هم مشکل عقل سیاسی دارید و ساده لوح هستید. صد بار توی گوشمان می‌زنند و باز می‌گوییم نه تقصیر این رئیس جمهور آمریکا نبود، اکنون یکی دیگر رئیس جمهور شده است.

وی متذکر شد: مگه اوباما و ترامپ حق تصمیم گیری دارند؟ در آمریکا سرمایه‌دارن و صهیونیسم حاکم هستند. رئیس جمهورهای این کشور عروسک خیمه شب بازی هستند که همین عروسک‌ها به حرف‌های خودشان عمل نمی‌کنند. ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری خود گفت «نیروهای خودشان را از سوریه و عراق بیرون می‌آورد، ما میلیاردها دلار پول خرج کردیم؛ اما اکنون ایران شده ابرقدرت منطقه و تمامی این کشورها دست آنها است».

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: با آمدن ترامپ، وی چه کار کرد؟ ۳۰ موشک بر سر کسانی که با داعش می‌جنگیدند ریخت و کشتی‌های جنگی‌اش را کنار کشور کره شمالی برد. از کره شمالی خوشم می آید که محل سگ هم به این آمریکا نمی گذارد با وجود این که یک کمنیست است این قدر شجاعت وشرف دارند تا آخر ایستاده‌اند، واقعا امروز جای بزرگان دهه ۶۰ خالی است. می‌گفتند اگر رئیس جمهور آمریکا عوض شود همه چیزی روی هوا است اصلا در برجام آمده اگر ایران اعتراض کند تمام تحریم ها دوباره خود به خود برمی‌گرد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: اکنون طرفدران برجام صدرصد خلاف حرف‌های دو سال قبل خود را بیان می کنند و می‌گویند که آمریکا قابل اعتماد نیست، دوسال قبل به گویندگان این جمله افراطیون می گفتند. مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا به برجام عمل نخواهد کرد، خرشان که از پل بگذرد، برمی‌گردنند و به ریش ما می‌خندند. حالا که شما رای آورده‌اید و گفته‌اید باید هم چرخ سانترفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصادی بروید و مذاکره کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی متذکر شد: رهبری 9 شرط برای اجرای کردن برجام گذاشتنند که عملی نشد. حالا این سوال را دارم که آیا هم چرخ سانتر‌فیوژها و هم چرخ اقتصادی مملکتمان با هم می‌چرخد؟ شما آمریکا را نمی‌شناختید و نمی‌دانستید با تغییر ریاست جمهوری این کشور همه چیز روی هوا است؟ خودشان که از همان اول گفتند با تغییر ریاست جمهوری در آمریکا همه چیز روی هوا است. خود آمریکایی‌ها گفته‌اند این حرفی که در ایران در خصوص تعهدات ما در قبال ایران می‌زنند ما قول نداده‌ایم.‌

وی گفت: برخی از مسئولان درجه یک کشوری در آن زمان می‌گفتند اوباما باهوش و مودب است، فکر کردن بحث خاله زنک بازی و فامیلی و این چیزها است. مقام معظم رهبری فرمودند از آمریکا به خاطر حرف‌هایی که در خصوص برداشتن تحریم از ایران می‌زند، امضاء کتبی بگیرید برخی گفتند نه این کار بی‌ادبی است و اوباما هم حاضر به دادن چنین امضائی نشد.

سازمان منافقین کارش را با نفاق عقیدتی شروع کرد و اکنون کارش به اتمام رسیده است
رحیم‌پور در ادامه سخنان خود به بیان مطالبی در خصوص تاسیس سازمان منافقین در ایران و انحرافات این سازمان پرداخت و گفت: پدیده منافق در سطح عقیدتی و سیاسی همیشه در تاریخ مبارزاتی اسلام و انقلابی وجود داشته است. نفاق اشاره به دو چهره بودن و چند جانبه عمل کردن دارد، مهمترین و بدترین نشانه نفاق عدم صداقت است. منافق شجاعت و صداقت ابراز عقاید خود را ندارد و هدفش نجات انسان نیست بلکه فریب آنان است. نفاق در هر دوره عیار خود را تغییر می هد، در یک دوره با شرک ترکیب شده و در دوره اخیر با مارکسیسم و لیبرالیسم ترکیب شده است.

وی با بیان این که سازمان منافقین از دهه 50 به بعد دچار انحراف شد و اکنون برای باقی ماندن خودش برای هر کسی و با هر شعاری کار می‌کند، خاطرنشان کرد: این سازمان در ابتدا ضد آمریکایی بود بعد از دهه ۵۰ برای این کشور جاسوسی و حتی علیه ایران عملیات انجام می‌دهد. این سازمان بچه‌های مسلمان مذهبی را جذب می‌کرد و به آنان اجازه رشد فکری و فرهنگی نمی‌داد به خاطر این که از این جوانان برای عملیات های سخت استفاده می‌کرد. این سازمان کارش را با نفاق عقیدتی شروع کرد اکنون کارش به اتمام رسیده است. این سازمان از نظر باطنی به اهل بیت (ع) و قرآن اعتقاد نداشتند و به لحاظ اخلاقی نیز سقوط کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: کسانی که به این سازمان می پیوستند یا سواد مذهبی و کمونیستی نداشتند و یا از روی هیجان و مخالفت با ظلم بود. در آن دوران کتاب مذهبی در خصوص معرفت شناسی و هستی شناسی و امثالهم وجود نداشت و علمای بسیاری کمی مانند آیات طباطبایی و امام خمینی(ره) و شاگردانشان کتاب به روز مذهبی ارائه می کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top