تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/07/24 - 19:34
کد خبر: 248023

روایت حدادعادل از توجه رهبر انقلاب به موسیقی و معماری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شاید جالب باشد که بدانید رهبری در هفته حداقل یکی از آثار سینمایی را با ریزبینی مشاهده می‌کنند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از تسنیم، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در آئین رونمایی از کتاب "منظومه فکری مقام معظم رهبری" که عصر امروز (دوشنبه 24 مهر) در محل کتابخانه مرکزی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بارزترین بعد در شخصیت رهبر انقلاب، شخصیت فرهنگی ایشان است که از پیش از انقلاب نیز با این ویژگی شناخته می‌شدند.

وی با بیان اینکه بعد فرهنگی ایشان، پشت چهره سیاسی ایشان پوشیده مانده، گفت: عامه مردم موضع‌گیری‌های سیاسی ایشان را می‌بینند و تاکید من بر جنبه فرهنگی و فقهی ایشان به این دلیل است. آنچه که بنده اطمینان دارم این است که بعد فرهنگی مقام معظم رهبری در بین فرهیختگان حوزه بی‌بدیل است.

حدادعادل خاطرنشان کرد: نکته‌ای که بنده به آن باور دارم این است که فرهنگ را باید از بعد شخصیتی بررسی کرد، یعنی نسبت فرهنگ به جامعه، نسبت مستقیم با شخصیت آن جامعه دارد که از این بحث به موضوع اهمیت هویت می‌رسیم. اگر هر جامعه‌ای هویت خود را پیدا کند تمام اقدامات آن جامعه معنا پیدا می‌کند و برعکس اگر جامعه‌ای فاقد هویت مستقل باشد هر اقدامی که در جامعه انجام می‌شود ارزش نخواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بحث فرهنگ و هویت در گفتمان رهبری با عزت ملی جلوه پیدا می‌کند، گفت: در فرهنگ ما دین عنصر اصلی فرهنگ است و تاکید دائمی رهبری در فرهنگ، انقلابی‌گری، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است.

وی ادامه داد: به رابطه 3 فرهنگ اسلامی، ملی ایرانی و غربی در دیدگاه رهبری توجه زیادی شده است. یکی از معماری‌هایی که ایشان کرده، چارچوب بندی این 3 فرهنگ است.

حدادعادل تصریح کرد: یکی دیگر از راهبردهای مقام معظم رهبری این است که رابطه مطلوبی میان فرهنگ‌های مختلف اقوام در کشور ایجاد کرده‌اند. همچنین  نکته دیگری که رهبری  به آن توجه داشته، استقلال فرهنگی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: یکی از مسائل دیگری که از زبان رهبری شنیدیم، توجه به فرهنگ عمومی است. فرهنگ عمومی به شکل پیش فرض در جامعه وجود دارد و رهبری در تلاش بودند تا همواره این فرهنگ را در بین مردم علمی‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه شعارهای سال رهبری عموماً در حیطه فرهنگ عمومی جای می‌گیرد، اظهار داشت: به طور مثال در بحث انضباط اجتماعی، رهبری با بیان برخی عادات بد در بین مردم، نام یکی از سال‌ها را به این موضوع اختصاص دادند. اقدام ارزشمند دیگری که در این 3 دهه رهبری انجام دادند، تولید گفتمان‌های فرهنگی بود. یکی از این گفتمان‌ها که از سال‌های اول رهبری مطرح کردند گفتمان تهاجم فرهنگی است که متاسفانه هیچ یک از دولت‌ها آن چنان که باید در واکسینه کردن جامعه از خطرهای تهاجم فرهنگی با ایشان همراهی نکردند.

حدادعادل با بیان اینکه ایشان همواره  فرهنگ موجود را نقد می‌کنند، تصریح کرد: یک حکمت عملی در رفتار ایشان هست که نقد را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که تاریخ انقضا ندارد. در مورد نقدها و بیان عیب‌ها ایشان هیچ‌گاه ملت خودش را تحقیر نمی‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیماری‌های راه یافته در فرهنگ عمومی یکی دیگر از توجهات رهبری است. وقتی ایشان نام سال را "انضباط اجتماعی" می‌گذراند قصد این را دارند که به نواقص در این حوزه در فرهنگ عمومی اشاره و ملت را بیدار کنند.

وی افزود: توجه و تسلط ایشان به شعر فارسی به شکلی است که گونه‌ها و قالب‌های مختلف شعری را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کنند و برای هر شاعر فعال در کشور در ذهن خودشان پرونده‌ای جداگانه دارند. ایشان تاکید دارند که زبان فارسی یکی از ارکان هویت ملی ما ایرانیان است. ایشان سعی می‌کنند شعر فارسی را در راستای ارتقای فرهنگ انقلابی قرار دهند.

حدادعادل با بیان اینکه یک بعد دیگر که دوستان ما در این کتاب به آن نپرداختند راجع به توجه رهبری به بخش هنر است، اظهار داشت: شاید جالب باشد که بدانید رهبری در هفته حداقل یکی از آثار سینمایی را با ریزبینی مشاهده می‌کنند یا در بخش مطالعه کتاب‌های هنری و یا کتاب‌های ترجمه شده توجه و اهتمام زیادی دارند. در بخش معماری و موسیقی نیز توجه و اهتمام زیادی داشته و دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top