تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/07/25 - 17:06
کد خبر: 248123

صعود رویایی فوتبالیست‌های نوجوان

تیم فوتبال نوجوانان ایران با پیروزی برابر مکزیک به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی صعود کرد و باید برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی به مصاف اسپانیا برود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، تیم فوتبال نوجوانان ایران در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی نوجوانان از ساعت ۱۵ امروز سه شنبه به مصاف مکزیک رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به اتمام رسید تا نوجوانان ایران به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

برای ایران محمد شریفی (۷ - پنالتی) و الهیار صیادمنش (۱۱) گلزنی کردند و تک گل مکزیک در دقیقه ۳۸ توسط دلاروسا به ثمر رسید.

ایران این بازی را با ترکیب علی غلامزاده، طاها شریعتی, مجید نصیری، علی ستاوی, احمدجلالی, محمد شریفی، علی داوران، امیرحسین حسین زاده، محمد قادری، یونس دلفی و الهیار صیادمنش آغاز کرد.

در همان دقایق ابتدایی، داور مسابقه یک خطای پنالتی به سود ایران اعلام و محمد شریفی در دقیقه ۷ این پنالتی را به گل تبدیل کرد. بازی هجومی ایران بعد از این گل در دقیقه ۱۱ روی ضربه زیبای الهیار صیادمنش کامل شد و ایران به گل دوم رسید. تیم ایران پس از به ثمر رساندن گل دوم کمی عقب کشید و مکزیک برای جبران نتیجه حملات بیشتری انجام داد و در دقیقه ۳۸ یکی از گلها را توسط دلاروسا جبران کرد تا نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران تمام شود.

در نیمه دوم حملات مکزیک ادامه یافت. با این حال شاگردان عباس چمنیان هم فرصتهای زیادی به دست آوردند و می توانستند اختلاف گلها را بیشتر کنند. فرصتهای ایران به خاطر کم تجربگی و کم دقتی بازیکنان از دست رفت. در دقایق میانی نیمه دوم این مکزیک بود که بازی را در دست گرفت و حتی یکبار توپ را به تیرک دروازه ایران زد.

باوجود فشارهای مکزیک، در ۵ دقیقه آخر مسابقه ایران با انجام دو تعویض توانست فشار حملات را از روی دروازه اش بردارد و روی ضدحملات، چند موقعیت مسلم گلزنی را ایجاد کند. این موقعیتها هم روی کم دقتی تیم ایران از دست رفت تا بازی در نهایت با همان نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به اتمام برسد.

یوسف دلفی یکی از بازیکنان تاثیرگذار ایران به خاطر دریافت کارت زرد در این مسابقه، دو اخطاره شد و بازی بعدی را از دست داد.

به این ترتیب تیم ایران موفق شد با برتری در این مسابقه، به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و به مصاف اسپانیا که برابر فرانسه به برتری رسیده بود، برود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top