تاریخ انتشار: شنبه 1396/07/29 - 10:40
کد خبر: 248355

نامه‌ی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا به دبیرکل سازمان ملل

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در خصوص وضعیت نگران کننده مسلمانان میانمار اعلام کرد: سازمان ملل متحد به وظیفه ذاتی خود در دفاع از حقوق بشر عمل کند و سریعاً اقدامات لازم را برای توقف جنایت‌ها انجام دهد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا طی نامه‌ای سرگشاده به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت نگران کننده مسلمانان میانمار نوشت: انتظار می‌رود سازمان ملل متحد به وظیفه ذاتی خود در دفاع از حقوق بشر عمل کند و سریعاً اقدامات لازم را برای توقف این جنایت‌ها و رسیدگی به وضعیت اسفبار جاری انجام دهد و گام‌های اساسی را برای پایان دادن به نگرانی‌های جدی جامعه بین‌المللی در خصوص وضعیت مسلمانان روهینگیا بردارد.

متن این نامه را در ادامه می‌خوانید:

هدف از ارسال این نامه اولاً ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت نگران کننده اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار و ثانیاً جلب نظر جنابعالی به وظیفه ذاتی سازمان ملل متحد برای توقف تجاوزات مداوم به حقوق اولیه عده‌ای انسان بی دفاع اعم از کودک و زن و سالمند روهینگیاست که به صورتی سازمان یافته و افراطی در حال انجام است. نگران کننده تر آن که چنین حملاتی با حمایت عوامل وابسته به نیروهای امنیتی علیه روهینگیاها در حال اجراست و دولت میانمار نیز اراده ای برای توقف چنین ددمنشی هایی از خود نشان نمی دهد. 

اوضاع در روهینگیا چنان بحرانی است که روح و جان هر انسانی را فارغ از تعلقات مذهبی و ملی جریحه دار می کند. هشدار می‎دهیم که عدم رسیدگی فوری به نقض سازمان یافته و گسترده حقوق اساسی مسلمانان روهینگیا و تعلل در توقف آن، منجر به افزایش لجام گسیخته افراطی گری و خشونت حتی فراتر از مرزهای میانمار و دامن زدن به بی ثباتی در کل منطقه خواهد شد.

 بدیهی است که دولت میانمار موظف است مطابق منشور حقوق بشر سازمان ملل سریعاً به وضعیت اسفناک اقلیت مسلمان خود رسیدگی و حقوق آنها را به طور کامل رعایت نماید. مسلماً اجبار اقلیت مسلمان روهینگیا به کوچ اجباری به کشورهای اطراف راه حل این بحران ریشه دار نیست. خواست حداقلی جامعه بین‌الملل و کشورهای مسلمان از دولت میانمار توقف فوری خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، ایجاد دسترسی کامل برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افراد نیازمند، محاکمه مرتکبین این جنایات و اتخاذ تدابیر مقتضی برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین جنایت‌هایی در دادگاه‌های صالحه است. 

بعلاوه، انتظار می‌رود سازمان ملل متحد به وظیفه ذاتی خود در دفاع از حقوق بشر عمل کند و سریعاً اقدامات لازم را برای توقف این جنایت‌ها و رسیدگی به وضعیت اسفبار جاری انجام دهد و گام‌های اساسی را برای پایان دادن به نگرانی‌های جدی جامعه بین‌المللی در خصوص وضعیت مسلمانان روهینگیا بردارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top