تاریخ انتشار: شنبه 1396/07/29 - 15:45
کد خبر: 248391

مصادره‌ی دفاتر تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه تهران، دردسرساز شد؛

دیوار کوتاه «تشکل‌های دانشجویی» و اعتراض دانشجویان +صوت و عکس

دیوار کوتاه «تشکل‌های دانشجویی» و اعتراض دانشجویان +صوت و عکس

به دنبال اعتراضات ابتدای ترم در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نسبت به وضعیت نامناسب کلاس‌ها و لابی دانشکده بعد از تعمیرات ساختمانی، دانشجویان دوباره امروز دست به تجمع زدند و این در حالی است که موج اعتراض این بار از سوی تشکل‌های دانشجویی تشدید شده است.

در این راستا خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کسب اطلاع کرد که دفاتر تشکل‌های دانشجویی پیش از آغاز تعمیرات از آنها گرفته شدو بنا بود که پس از عملیات عمرانی، بازگردانده شود اما خلف وعده باعث اعتراض دانشجویان شده است.

بنا به گفته‌ی دانشجویان، قسمت مربوط به دفتر انجمن علمی و انجمن اسلامی دانشجویان مسقل، تبدیل به سالن مطالعه شده و این در حالیست که دفتر سایر تشکل‌های این دانشکده، به صورت تقسیم‌بندی شده در اختیار تمام تشکل‌ها قرار گرفته است.

این موضوع باعث اعتراض فعالین تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی مبنی بر عدم وجود فضای کافی برای فعالیت دانشجویان شده است. این وضعیت نامناسب همچنین در ابتدای ترم مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته بود.(اینجـــا)

دانشجویان معترض مدعی هستند که دانشگاه دو توجیه برای این تقسیمبندی عجیب دفاتر عوان می‌کند؛ دانشگاه معتقد است که چون دانشجویان در این دفاتر کار دفتری نمی‌کنند، پس فضای زیادی برای فعالیت لازم ندارند و همین فضای کم هم برای انها کافیست. از طرف دیگر دانشگاه به دانشجویان اعلام کرده که برای جلسات و شوراهای پر جمعیت، می‌توانند از سایر فضاهای دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی، استفاده کنند.

تمام این ماجراها در حالیست که روند بازسازی دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، طولانی و برای دانشجویان، طاقت‌فرسا شده است به طوریکه پس از گذشت یک ماه از آغاز سال تحصیلی، همچنان بعضی از کلاس‌های دانشجویان در خارج از این دانشکده تشکیل می‌شود.

از طرفی دانشجویان معتقدند که علی رغم این تعمیرات ساختمانی اما هنوز دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی، آن طور که باید و شاید تجهیز نشده است و این ساختمان هنوز امکانات مورد نظر دانشجویان را ندارد.

گفتنی است که به دنبال این اتفاقات، دفتر بسیج دانشجویی و انجمن دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که فضای نسبتا بزرگی داشته، حالا باید با دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، انجمن‌های علمی و شورای صنفی دانشجویان تقسیم شود.

در این راستا، محمدرضا تخشید، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بعد از اعتراض گسترده‌ی دانشجویان در لابی دانشکده، در جمع آنها حضور یافت و از آنها خواست که در این خصوص گذشت کنند.

وی گفت که ما دوباره بررسی می‌کنیم و در صورت امکان، مشکل اعتراض شما(دانشجویان معترض) را حل می‌کنیم، در غیر این صورت، این شما هستید که باید به فکر آینده دانشکده باشید، چون ما فضا نداریم و این فضای گرفته شده از تشکل‌ها را نیز برای خودمان استفاده نکردیم.

با این همه اما دانشجویان با توضیحات تخشید قانع نشدند و همچنان اعتراضات خود را به وی ابراز کردند که می‌توانید صورت مذاکرات دانشجویان معترض با وی را در ادامه بشنوید:

گفت و شنود اعتراض‌آمیز دانشجویان با رئیس دانشکده

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top