تاریخ انتشار: شنبه 1396/07/29 - 16:04
کد خبر: 248395

سخنرانی دبیرانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در نماز جمعه

طنز تلخی بود آنگاه که مدعیان پوچ اندیش که سالها دانشگاه ها را تبدیل به پایگاه احزاب و جناح های سیاسی کرده بودند و از درخت آشوب های گاه و بیگاه دانشگاه میوه ناامنی و هزینه سازی برای نظام می چیدند، نگران تفسیر غلط آتش به اختیار به معنای هرج و مرج و بی قانونی شدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد رئوف دبیرانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه شیراز گفت:

آزموده را بارها و بارها آزموده ایم وقفل رابطه با آمریکا کلیدی ندارد.رئیس جمهوری که منتقدان خود را بزدل،بی شناسنامه،کم سواد و ترسو می خواند،امروز باید به عمق نگاه منتقدان #دلواپس خود پی ببرد و راه را برای شنیدن آراء آنان باز نماید.مضحکانه است که با وجود نقض عهد مکرر آمریکا در برجام،عده ای چشم امید به اروپا بسته اند.آنها که آمریکا را #کدخدا‌‌‌ ی اروپا می خواند،امید به آن دارند که اروپا به کدخدای خود پشت کند.

دانشگاه محل کار سیاسی است و نه سیاسی کاری؛ به عبارت دیگر دانشگاه باید محلی باشد جهت ارتقای بینش سیاسی و اجتماعی دانشجویان و نه جولانگه مقاصد سیاسی فتنه گران.

انتظار آن است که دولت محترم بدون تاثیرپذیری از جوسازی های دسته و گروه هایی که نمیخواهند دانشگاه روی آرامش به خود ببیند، گزینه ای را برای وزارت علوم معرفی نماید که ضمن مرزبندی مشخص با موضوع فتنه، درجهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بتواند بستر رشد علمی و فناوری کشور را به دور از جنجال های بی خاصیت سیاسی فراهم کند.

عقل سلیم حکم میکند که هیچ دولتی و به هیچ بهانه ای نباید این راهبرد سوخته و پوشالی را جایگزین توجه به امکانات و زیرساخت های داخلی و منابع انسانی دلسوز، متخصص و متعهد کند.

طنز تلخی بود آنگاه که مدعیان پوچ اندیش که سالها دانشگاه ها را تبدیل به پایگاه احزاب و جناح های سیاسی کرده بودند و از درخت آشوب های گاه و بیگاه دانشگاه میوه ناامنی و هزینه سازی برای نظام می چیدند، نگران تفسیر غلط آتش به اختیار به معنای هرج و مرج و بی قانونی شدند.

آقایان نماینده انتظار ما آن است که شما به واسطه پیگیری های مجدانه دغدغه های معیشتی ،اقتصادی و عمرانی این مردم شهره شوید ، نه به واسطه سلفی گرفتن با فلان نماینده اروپایی و یای اصرار بر برگزاری مراسم روز کوروش و یا امضاهای متعددتان پای بیانیه های حزبی

وظیفه مدیران وزارت علوم و دانشگاه های کشور،به خصوص دانشگاه های شیراز،که حقیقتا دارالعلمی در دار العلم به حساب می آیند آن است که فضا را برای فعالیت اساتید انقلابی فراهم سازند،نه آنکه به بهانه اختلاف سلیقه های سیاسی به حذف جریان اساتید ارزشی روی آورند؛که این همواره از تاکیدات مقام معظم ولایت بوده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تهران رکورددار چند قلوزایی
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
چرا دچار وسواس می‌شویم؟
هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top