تاریخ انتشار: شنبه 1396/07/29 - 17:45
کد خبر: 248412

حاشیه‌سازی برخی از نشریات دانشجویی علیه گزینه وزارت علوم

نمایندگان منتخب ادوار کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه بوعلی سینا در بیانیه‌ای از حاشیه‌سازی‌ها علیه منصور غلامی گزینه احتمالی وزارت علوم انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، نمایندگان منتخب ادوار کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه بوعلی سینا در بیانیه‌ای از حاشیه‌سازی‌ها علیه منصور غلامی گزینه احتمالی وزارت علوم انتقاد کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«در چند روز اخیر بعد از فراگیر‌شدن خبر احتمال معرفی آقای دکتر منصور غلامی ریاست دانشگاه بوعلی سینای همدان به عنوان وزیر علوم و تحقیقات جمهوری اسلامی ایران از طرف ریاست محترم جمهور حجت‌الاسلام حسن روحانی، فضای دانشگاه بوعلی به دلیل مشی بدور از افراط و تفریط و ثبات مدیریتی و قانون‌مداری در دوران ریاست ایشان بر دانشگاه بوعلی سینا از این خبر پر از احساس غرور و خوشحالی شد و اکثر تشکل‌ها و دانشجویان دانشگاه به حمایت از دکتر غلامی برخواستند. اما برخی افراد معلوم‌الحال به دنبال کینه‌توزی‌ها و منافع شخصی خود در راستای ماموریت بر هم زدن فضای دانشگاه بوعلی سینا در دوران ریاست دکتر غلامی و در امتداد جهالت‌های کورکورانه خود دست به تخریب ایشان زدند و به خیال خام خود می‌خواستند واقعیات دوران ریاست دکتر غلامی و توانمندی‌های ایشان را منکر شده و دوران سیاه و پر از خفقانی را از دوران مسئولیت ایشان ترسیم کنند. این نشریات زرد و یکبار مصرف سفارشی‌نویس که در سیاه‌نمایی دست رسانه‌های ضد‌انقلاب را از پشت بسته‌اند، همیشه مخالف رودخانه روان و شفاف دانشگاه و دانشجویان در تخیل دیکته شده خودشان همه روشنی‌ها را سیاه می‌بینند.

این نشریات در دوران انتشار خود جز کذب چیز دیگری نگفته و همیشه برای حرف‌های آنها جواب‌های منطقی در این چند ساله وجود داشته است اما گوش شنوا خیر آنان بنابر عادت چند ساله خود بعد از هرجلسه سیاسی یا فرهنگی بدون رعایت نظم و حرمت جلسات می‌خواسته‌اند با کف و سوت عقاید باطل خودشان را به کرسی بنشانند و در هر جلسه، با بر هم زدن و هوچی‌گری جلسه را ترک کرده و منتظر جواب نمی‌ماندند و همیشه سعی می‌کنند خودشان را نماینده قاطبه دانشجویان بنمایند و از جایگاه به ظاهر خیالی اکثریت به دنبال خواسته‌های نامشروع و منافع شخصی خود باشند. این نشریات در تمام دوران پس از کسب مجوز خود در زیر چتر حمایت قانونی و مالی معاونت فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا بوده است و برای هر شماره از چاپ نشریه چند برابر دیگر نشریات دانشجویی دریافتی داشته‌اند ولی روند تخریب و سیاه‌نمایی انها هیچ وقت با عقلانیت و دیدن واقعیت‌ها همراه نبود. یاد آن ضرب المثل معروف افتادیم: خوبی که از حد بگزرد نادان خیال بد کند.

اما نکته مهم این امر در سرگذشت خیانت‌ها و تندروی‌ها و اغتشاش‌هایی نهفته است که اعضای این نشریات زرد و سفارشی از روز تاسیس خود در اندیشه داشتند و در گذر زمان از هر موضوعی برای تخریب دستاوردهای مدیریت دانشگاه بوعلی سینا و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می‌کردند، ما نمایندگان منتخب ادوار کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه بوعلی سینا که در سال‌های گذشته از نزدیک با روند این نشریه و نوع برخورد و راهنمایی مسئولان دانشگاه بوعلی‌سینا و به طور اخص دکتر منصور غلامی و معاونت فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا از نزدیک آشنا هستیم شهادت می‌دهیم که این نشریه در طول دوران انتشار خود همیشه همراه با کینه‌توزی به سیاه‌نمایی و امید‌زدایی از فضای دانشگاه شهره بوده است و همیشه حمله و تخریب مسئولان دانشگاه را در هر موضوع و هر زمانی را در سرلوحه خود داشته است و در پرونده این نشریه و هیات تحریریه این نشریه سوابق کیفری و بی‌اخلاقی‌های زیادی ثبت شده است که در کنار آن سوابق، سوابق تحصیلی اعضای این نشریه که پر از مشروطی‌ها و تعلیق‌های اموزشی است نشان از هدف اعضای این نشریه از دوران دانشجویی آنهاست که چیزی که در برنامه آنها وجود ندارد، دانشجو بودن و تحصیل علم است.

آنها در دانشگاه همیشه دانشجو‌نما بودند و از وجهه دانشجو برای نیات پلید خود سو استفاده می‌کردند و هر بار که حتی اخطار از سمت کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی در برابر دروغ‌ها و سیاه‌نمایی‌های آنها داده می‌شد با هوچی‌گری و مظلوم‌نمایی دنبال فرار از چنگال قانون و ادامه دادن به روند تخریبی خود بوده‌اند‌.

ما نمایندگان منتخب نشریات دانشگاه بوعلی سینا با شناخت متقن و قبلی از روند این نشریات‌، فعال شدن نابخردانه‌ جریان‌های تندرو و رادیکالِ ضدانقلاب از داخل دانشگاه بوعلی سینا تحت حمایت لابی‌های معاند درون و بیرون دانشگاه و همراهی آنها با رسانه‌های وابسته به سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را برای ضربه زدن به چهره‌ کارآمد و آرام مدیریتی‌ غلامی، از اینجا نشات می‌گیرد که دکتر غلامی در طول مدت ریاست‌شان توانستند بر خط و مشی اعتدال در مدیریت امور دانشگاهی نسبتا موفق عمل نمایند و با جلوگیری از ایجاد تشنج و همچنین ایجاد فضای باز سیاسی، ‌دست هوچی‌گران را از حاشیه‌سازی‌ها کوتاه کنند. بطور واضح مشخص است این جریان وقیح‌ترین شکل ممکن، کورکورانه با همراهی رسانه‌‌های جاسوسی و خائن به کشور و نظام و روزنامه‌های زنجیره ای در صدد تخریب دکتر غلامی می‌باشد از توان مدیریتی، مشی بدور از انحصارطلبی و تندروی ایشان هراس دارد. این است که مشاهده می‌شود با هوچی‌گری از هر وسیله‌ای برای تخریب این چهره علمی استفاده کرده و تلاش می‌کند حقایق را طور دیگری جلوه بدهد.

در صورت کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر غلامی بر کرسی وزارت علوم امید است‌ شاهد رشد و پویندگی علمی و فضای باز سیاسی و عقیدتی در سطح دانشگاه‌های کشور باشیم.»

نمایندگان منتخب ادوار کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه بوعلی سینا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top