تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/08/02 - 15:08
کد خبر: 248634

انتقاد انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از برخوردهای سلیقه‌ای

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پی برخوردهای سلیقه‌ای و جناحی تیم مدیریتی دانشگاه بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، متن بیانیه به شرح ذیل است:

در هفته دوم مهرماه نشریه ی مستقل"سیانت" با تیتر "تشکل های زنجیره ای" در صحن دانشگاه پخش گردید که بدون شکایت ذی نفعان و تنها با صلاح دید مسئولین دانشگاه توقیف شد!!!
این نشریه به طور مستدل و روایت گونه به بررسی روند شکل گیری و فعالیت تشکل های اصلاح طلب دانشگاه پرداخته و نقدهایی منصفانه و براساس واقعیات موجود ارائه کرده بود.

اقدام تعجب برانگیز تیم مدیریتی دانشگاه ما را بر آن داشت تا به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین تشکل دانشگاه صنعتی امیرکبیر موضع خود را در قبال این اتفاق بیان نماییم:

درشرایطی که رییس جمهور همواره از آزادی بیان و فضای باز سیاسی سخن می راند و از شعار مذمت گونه و پرزرق و برق "نشکنیم قلم ها را، نبندیم دهان ها را"  استفاده می کند، چگونه است که در فضای کشور و بالاخص دانشگاه ها که محل ظهور و بروز اندیشه های باز در چهارچوب قوانین می باشد، هیچ گونه پایبندی عملی به این شعارها از سوی مجموعه های مدیریتی تحت نظارت دولت مشاهده نمی شود و حتی بدون شکایت ذی نفعی هم قلم ها را می شکنند و هم دهان ها را می بندند؟؟!!

چگونه است که نشریاتی با مضامین و عبارات مشخص در توهین و زیر سوال بردن شورای محترم نگهبان، انحراف فتنه 88 و... به راحتی در دانشگاه امیرکبیر توزیع می گردد و در کمیته ناظر بر نشریات نیز با این نشریات برخوردی حداقلی صورت می گیرد ، اما نشریه ای که برای ایفای رسالت آگاهی بخشی،براساس شواهد مستدل و نه روکردن پشت پرده ها، تنظیم می گردد، به سرعت حکم ممنوعیت انتشار می گیرد؟ایا مگر غیر از این است که دانستن حق دانشجو و اگاهی بخشیدن رسالت دانشجوست؟؟!!

نکته جالب توجه و عجیب در این مساله این است که مجموعه های ذی نفع هیچ گونه شکایت رسمی در این باره به مراجع ذی ربط اعلام ننموده اند که این خود بدان معنی است که موارد مطرح شده در این نشریه را به طور کامل قبول دارند اما مسئولین دانشگاه بر تصمیم یک طرفه خود پافشاری می کنند.

مسئولان در پاسخ به این نکته چنین پاسخ می دهند که "نشریه حاوی توهین و تهمت می باشد" اما سوال ما این جاست که چرا روش مدیریتی دانشگاه امیرکبیر چنین تبعیض آمیز و جناحی شده است؟ آیا نمی بایست همین رفتار در قبال نشریات یا برنامه های دیگر که علنا حاوی توهین و افترا به افراد و تشکل های دیگر می باشد نیز اعمال می شد؟ آیا از دیدگاه مسئولان، نقدها فقط زمانی توهین محسوب می شوند که خطاب به جریان مطلوب و مورد نظر آن ها باشد؟!

چگونه می توان باور نمود که تیم مدیریتی دانشگاه پایبند به قانون می باشد در حالی که تشکلی به صورت علنی و برخلاف اساسنامه خود و برخلاف قوانین بالادستی کشور اعلام می دارد که التزام عملی به ولایت فقیه را قبول نداشته و بالاجبار در اساسنامه خود این بند را گنجانده است اما دانشگاه منفعلانه در قبال چنین تناقض و بی قانونی سکوت اختیار می کند؟ آیا اجرای قانون نباید در تمام ابعاد دانشگاه جاری شود؟

انتظار دانشجویان فهیم دانشگاه امیرکبیر از تیم مدیریتی دانشگاه این است که اندکی هوشمندانه عمل نماید و در برخورد با دانشجویان دلایلی متقن و غیرسلیقه ای ارائه دهد؛  
همگان بر این مساله واقف هستند که تحریف تاریخ یکی از مشکلات اساسی امروز ماست. آیا باید سزای اگاهی بخشیدن درباره ی گذشته ی دانشگاه و نشان دادن حقایقی که عده ای در حال وارونه جلوه دادن ان هستند توقیف شدن باشد؟ایا سزای انتشار تصویر فرد(مذکر) اشوبگری که در اوج حقارت قصد داشت با سرکردن چادر از دانشگاه فرار کند،به منظور اگاه کردن دانشجویان از عمق تفکر کسانی که چنین فرد حقیری را شرف خود میدانند توقیف شدن است؟!

تیم مدیریتی دانشگاه باید علاوه بر نشکستن قلم ها ، نبستن دهان ها و پناه بردن به خدا از بستن دهان منتقد به این نکته توجه داشته باشد که دانشجویان به هیچ وجه جناح طلبی هیچ مسئولی را نمی پذیرند و در مقابل مشاهده ی ان ساکت نخواهند نشست.

در پایان، انجمن اسلامی دانشجویان اعلام می دارد که هرگونه رفتار تبعیض آمیز و ناعادلانه را محکوم می دارد و خواستار آن است که مسئولان دانشگاه بر اجرای قانون به طور یکسان برای تک تک مجموعه ها اهتمام ورزند و از برخوردهای سلیقه ای دوری نمایند.

 

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top