تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/08/03 - 15:25
کد خبر: 248724

کری‌خوانی شفر برای پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکنان ایران مثل بازیکنان آلمان و برزیل نیستند اما مهم این است که من به آنها اطمینان دارم، خوشحالم که با این نفرات کار می‌کنم و می‌دانم که هیچکس در تیم من کم نمی‌گذارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، وینفرد شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس در هفته دهم لیگ برتر جام خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدا احساس تأسف می‌کنم از درگذشت ابراهیم آشتیانی بازیکن سابق فوتبال ایران و برای خانواده او بهترین آرزوها را دارم.

وی افزود: بعد از کنفرانس بازی قبلی فراموش کردم در مورد داور بازی حرف بزنم ولی حالا می‌گویم غافلگیر نشدم اما از شخصیت و عملکرد داور خیلی خوشحالم. از جذبه داور بسیار لذت بردم و برای داور بازی فردا هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: برای داور در بازی فردا آرزوی موفقیت می‌کنم چرا که قضاوت مقابل 100 هزار نفر آسان نیست و امیدوارم داور بازی فردا بهترین عملکرد را داشته باشد. همچنین جا دارد که به تیم ملی نوجوانان که در جام جهانی عملکرد خوبی داشت تبریک بگویم، آنها فقط به اسپانیا باختند، من آن بازی را دیدم و شاید بیش از اندازه به تیم اسپانیا احترام گذاشته شد اما به هر حال فوتبال ایران در مسیر خوبی قرار دارد.

شفر گفت: در نشست خبری بازی قبل دیرتر آمدم و امروز زودتر خودم را به اینجا رساندم و خوشحالم که اینجا هستم، تک تک بازیکنانم خوب و سخت تلاش می‌کنند و پیشرفت خوبی دارند. بازیکنانم از روحیه بسیار خوبی بهره می‌برند و رفتار خوبی هم دارند که این شرایط روز به روز بهتر می‌شود.

* شاید برای ما بهتر بود دربی 2الی 3 هفته دیرتر برگزار می‌شد
شفر تصریح کرد: اینها بحث و پایه یک تیم خوب است. همه بازیکنانم تلاش می‌کنند تا بهتر از قبل باشند و ما می‌خواهیم به هدف خودمان برسیم و قدم به قدم پیش برویم تا تیم خوبی بسازیم و بتوانیم در شرایط سخت موفق باشیم. ما هر بار که به زمین می‌رویم ترسی از حریف نداریم و در بازی‌ها برای برد به زمین خواهیم رفت و برای مساوی هم به زمین نمی‌رویم چون هدف ما پیروزی است. چه برای بازی قبل و چه برای بازی فردا جلسات و آنالیزهای خوبی با بازیکنان داشتیم و فیلم زیاد دیدیم که بازیکنان درباره آن صحبت می‌کنند، شاید ما در بازی قبل در 20 دقیقه آخر بازیکنانم خسته شدند و شاید برای ما بهتر بود که دربی 2-3 هفته دیرتر برگزار می‌شد تا آماده‌تر شویم چرا که بعد از دربی آخر که پرسپولیس باخت آنها زمان داشتند تا آماده شوند.

* از هواداران می‌خواهم که مثل همه دربی‌ها از تیم حمایت کنند
سرمربی تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: ما در راه خودمان هستیم و باید به آن مرحله‌ای برسیم تا در هفته‌های آینده بهتر هم شویم. بازیکنانم می‌خواهند فردا برنده شوند و آماده‌سازی خوبی هم داشتیم. چیزی که می‌خواهم این است که آماده‌سازی خوبی داشته باشیم و برنده شویم. از هواداران می‌خواهم که مثل همه دربی‌ها از تیم حمایت کنند. شاید در زمان بازی دقایقی باشد که بازیکنانم کارائی‌شان کم شود و در این شرایط است که هواداران می‌توانند با حمایت‌هایشان بازیکنان را به شرایط خوبی که داشتند برسانند.

* در آلمان هم دربی هست اما این دربی بزرگترین دربی آسیا است
شفر تاکید کرد: در آلمان هم دربی برگزار می‌شود مثل بایرن‌مونیخ و دورتموند و دورتموند و شالکه، آنجا هم دربی برگزار می‌شود ولی این دربی بزرگترین دربی آسیا محسوب می‌شود. ما باید 20 درصد بیشتر از شرایط فعلی خودمان را آماده کنیم تا به شرایط برابر برسیم، همه تیم من آماده هستند و می‌خواهند در مسابقه فردا بازی کنند. امروز تمرین آخر تیم ما برگزار می‌شود و من فرصت دارم دوباره بازی‌های پرسپولیس را ببینم و البته 11 نفر نهایی را برای شروع بازی فردا انتخاب کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: صبح امروز جلسه‌ای را با بازیکنان در هتل داشتیم و ویدئویی آماده کرده بودیم که آن را دیدیم. من امروز متوجه شدم که همه بازیکنانم آماده هستند و مطمئنم آنها با 100 درصد وجودشان برای استقلال بازی می‌کنند. ما باید همیشه خودمان را آماده نگه داریم و امیدوارم فردا نتیجه غافلگیرکننده هم بگیریم.

*هواداران نه فقط فردا بلکه هیچ وقت دوست ندارند تیمشان ببازد
سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که هواداران دوست ندارند تیمشان بازنده باشد و نقش مردان با تجربه را در بازی فردا چقدر مؤثر می‌داند، گفت: هواداران نه فقط فردا بلکه هیچ وقت دوست ندارند تیمشان ببازد، آنها همیشه برد می‌خواهند و ما هم به زمین نمی‌رویم که خواهش کنیم بازی صفر صفر شود و همه راضی باشند. امیدوارم آنهایی که به خانه می‌روند خوشحال باشند و طرفداران استقلال نیز بیشتر از بقیه شاد شوند. ما یک گروهی داریم که ژنرال‌ها و بزرگترهای تیم هستند و هیچوقت از آنها نخواسته‌ام که بگویند کار سخت است، همگی آنها باید اعتماد به نفس داشته باشند و برای برد تیمشان در زمین تلاش کنند.

* تیم من آلمانی نیست!
خبرنگاری گفت برانکو مدعی شده که تفکرات آلمانی هجومی است و حالا واکنش شما به این موضوع چیست که سرمربی استقلال پاسخ داد: تیم من آلمانی نیست. قبلاً هم گفته‌ام ما نمی‌توانیم در سطح تیم ملی آلمان بازی کنیم و باید در حد خودمان ظاهر شویم. اگر می‌خواهیم ببریم به گل احتیاج داریم و روی ضربات آزاد، کرنر، عمق مدافعان حریف و خیلی مسائل کار کرده‌ایم. ما فردا بازیکنانی را می‌خواهیم که تاکتیکمان را در زمین پیاده کنند.

*  می‌گویند پرسپولیس بهترین تیم ایران است ما هم می‌خواهیم همین شرایط را ایجاد کنیم
شفر درخصوص اینکه برانکو در یک اظهار نظر دیگر مدعی شده که این مربی آلمانی قبلاً دربی‌های زیادی را برده است و آیا این احتمال وجود دارد فردا وی اولین برد در دربی ایران را تجربه کند، گفت: امیدوارم. اینجا دربی آلمان یا ریودوژانیرو نیست، دربی اینجا متفاوت است. تماشاگران می‌آیند، بازیکنان آماده می‌شوند، توپ می‌چرخد و تیم هم باید با اعتماد به‌نفس وارد بازی شود. بازیکنان استقلال باید باور داشته باشند که موفق هستند. پرسپولیس تیم خوبی است ولی ما باید اشکالاتش را پیدا کنیم. ما در بازی گذشته خودمان می‌دانستیم که دفاع راست تیم حریف جای خوبی برای حمله کردن است و این کار را انجام دادیم، فردا هم باید چنین راهکاری پیدا کنیم. قطعاً برانکو برای این بازی استراتژی دارد و من هم همینطور اما در پایان تیمی موفق است که استراتژی سرمربی‌اش را اجرا کند. وقتی ما سرزن خوبی نداشته باشیم طبعاً از سانترها نمی‌توانیم استفاده کنیم، شاید مجبور شویم در برخی از دقایق بازی تغییرات ایجاد کنیم. الان می‌گویند پرسپولیس بهترین تیم ایران است اما ما هم در تدارک این هستیم برای رسیدن به چنین موقعیتی شرایط خوبی ایجاد کنیم.

*قطعاً بازیکنانی را در لیست خواهم گذاشت که با انگیزه باشند
وی درباره اینکه برخی از کارشناسان معتقدند استقلال مهاجمان تمام کننده خوبی ندارد و از طرفی هافبک‌های بازی‌ساز و گل‌ساز در این تیم حضور ندارند، خاطرنشان کرد: شما برای اینکه تیم خوبی داشته باشید باید بازیکنی داشته باشید که خوب پاس بدهد و هم اینکه خوب گل بزند چرا که اگر هافبکی باشد که خوب پاس بدهد اما مهاجم خوبی نباشد که از توپ استفاده کند و یا برعکس اینکه مهاجم خوبی داشته باشید اما هافبک گل‌ساز خوبی نداشته باشید باز هم به مشکل می‌خورید، ما مشکلاتی داریم که آنها را برطرف می‌کنیم، در بازی قبل هر دو گل ما را قربانی و اسماعیلی که مهاجمان ما هستند به ثمر رساندند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه برای بازی فردا از بازیکنان جوان استفاده می‌کند یا با تجربه، گفت: قطعاً بازیکنانی را در لیست خواهم گذاشت که با انگیزه باشند و از تجربه کافی هم بهره ببرند چرا که اگر بازیکنی بیش از اندازه هیجانی باشد امکان دارد کارت زرد بگیرد و خطا کند اما در این بین برخی مواقع بازیکنان با تجربه کمک می‌کنند و هوای جوان‌ها را دارند. شاید بازیکن بعد از یک اشتباه بترسد اما بازیکن با تجربه به او می‌گوید اشکالی ندارد. نمی‌خواهم کسی در تیمم بترسد، آنها می‌توانند اشتباه کنند اما باید بدانند که پاس بعدی آنها باید درست باشد، دوست ندارم که بازیکنم بازی را شوخی بگیرد یا برای خودش بازی کند. ما باید خوب بازی کنیم و فرصت گل‌زنی هم داشته باشیم.

*  فردا روز بازی است و من می‌خواهم شب جمعه به رستوران بروم!
شفر در خصوص اینکه اگر فردا مقابل پرسپولیس شکست بخورد آیا نگران این نیست که کارش را از دست بدهد، تصریح کرد: فردا روز بازی است و من می‌خواهم شب جمعه به رستوران بروم! من 3 هفته است که اینجا هستم و یک نفر را در این شهر یا کشور ندیدم که با من نامهربان باشد. اینجا همه با من مهربان هستند و اهمیت دربی را می‌دانم. شاید مردم خوششان نیاید که ما دربی را ببازیم و مرا در خیابان ببینند اما مشکلی از این بابت نیست.

* تیم من در آن مرحله‌ای که دوست دارم باشد، نیست
وی درباره اینکه ترکیب اصلی‌اش را برای بازی فردا شناخته یا خیر، گفت: من 11 بازیکن را در ذهن دارم. شاید بخواهم کسی را جایگزین آنها بکنم. مشکل این است که تیم من در آن مرحله‌ای که دوست دارم باشد، نیست. شاید اگر دربی 3 هفته دیرتر برگزار می‌شد بهتر می‌توانستم درباره آن حرف بزنم. پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بوده و در بالای جدول حضور دارد و ما در پایین جدول هستیم اما باید گذشته ناموفق را فراموش کنیم و به آینده فکر کنیم.

شفر درباره اینکه آیا فردا رحمتی بازی می‌کند یا حسینی، اظهار داشت: من فردا 11 بازیکنم را اعلام می‌کنم اما من 3 دروازه‌بان خوب به نام رحمتی، حسینی و بابازاده دارم.

وی درباره اینکه 3 بازیکن پرسپولیس در بازی فردا غایب هستند، گفت: ما هم چند بازیکن به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم. البته اگر بهترین تیم پرسپولیس مقابل ما بازی کند برای ما بهتر است.

* بازیکنان ایران مثل بازیکنان آلمان و برزیل نیستند
شفر درباره اینکه از برانکو چقدر شناخت دارد، گفت: من او را از آلمان می‌شناسم که کارش را خوب انجام می‌دهد. من از 9 سال قبل او را ندیدم اما درباره او مطالب زیادی خواندم که مربی تیم ملی بوده و کارش را خوب انجام می‌دهد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان نشست خبری در پاسخ به این سوال که شما تصور کنید اینجا رختکن استقلال است و اگر قرار باشد به بازیکنانتان حرفی بزنید به آنها چه می‌گویید؟ که وی گفت: بکن باوئر در فینال جام جهانی 1990 به بازیکنان آلمان گفت از رختکن بیرون بروید و فوتبال بازی کنید و همینطور شد که آلمان قهرمان جام جهانی شد. بازیکنان ایران مثل بازیکنان آلمان و برزیل نیستند اما مهم این است که من به آنها اطمینان دارم. خوشحالم که با این نفرات کار می‌کنم و می‌دانم که هیچکس در تیم من کم نمی‌گذارد، نه فقط برای دربی، بلکه برای همه بازی‌ها. خیلی مهم است که 11 نفر اصلی تیم استقلال بدانند که من بهترین‌ها را برای دربی انتخاب کرده‌ام.

منبع: فارس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top