تاریخ انتشار: 20 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2488

اغتشاشگران بخشیده شدند

اگر قرار بود دادگاه به تخلفات دانشجویانی که به دانشگاه صنعتی اصفهان خسارات میلیاردی زدند، رسیدگی کرده و به جرم اقدام علیه امنیت ملی آنها را محاکمه می‌کرد، برای این دانشجویان حداقل 3 تا 6 ماه زندان در نظر گرفته می‌شد.

خبرنامه دانشجویان ایران:مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص دانشجویانی که در حوادث بعد از انتخابات به این دانشگاه خسارات میلیاردی وارد کردند، گفت: هیچ دانشجویی از این دانشگاه اخراج نشده است و حتی احکامی که برای 50 نفر از دانشجویان این دانشگاه صادر شده بود، به دلیل رافت اسلامی معلق شد.

محمد صالح طیب‌نیا مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان به گفته«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس، اظهار داشت: افرادی که در اغتشاشات بعد از انتخابات به دانشگاه صنعتی اصفهان خسارات‌های میلیاردی زدند، شناسایی شده و اسامی آنها در اختیار ادارات اطلاعات قرار گرفت و این اداره نیز خاطیان را احضار کرده و از آنها پاسخ خواسته بود، که آنها نیز به جرم خود اعتراف کرده بودند.

وی افزود: اگر قرار بود دادگاه به تخلفات دانشجویانی که به دانشگاه صنعتی اصفهان خسارات میلیاردی زدند، رسیدگی کرده و به جرم اقدام علیه امنیت ملی آنها را محاکمه می‌کرد، برای این دانشجویان حداقل 3 تا 6 ماه زندان در نظر گرفته می‌شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه اغتشاشگران در حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان به این دانشگاه خسارات وارد کردند، خاطر نشان کرد: اگر قرار بود برای دانشجویان خاطی احکامی با توجه به جرائم شان در نظر گرفته می‌شد، بایستی آنها خسارات وارد به دانشگاه را پرداخت می‌کردند، اما مسئولان قوه قضائیه و دانشگاه در مجموعه به این جمع بندی رسیدند که اگر با این دانشجویان برخورد قضایی صورت نگیرد، بهتر باشد، به همین دلیل دانشجویان از جرم اقدام علیه امنیت ملی تبرئه شدند.

طیب‌نیا با بیان اینکه دانشجویانی که در اغتشاشات بعد از انتخابات در دانشگاه صنعتی اصفهان خسارات‌های را به این دانشگاه وارد کردند، از نظر قانونی مجرم محسوب می‌شدند، تصریح کرد: مسئولان استانی و دانشگاه اصفهان با رافت اسلامی با این دانشجویان خاطی برخورد کرده و حتی با توجه به اینکه آنها به نقش خود در خصوص وارد آوردن خسارات به دانشگاه اعتراف کردند، اما برخورد قضایی با آنها صورت نگرفت.

وی ادامه داد: احکام دانشجویان خاطی دانشگاه صنعتی اصفهان در قالب کمیته انضباطی دانشگاه صادر شد و با حکم‌هایی مانند جابه جایی دانشگاه و یا تعلیق 2 ماه با خاطیان برخورد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه برای دانشجویان خاطی دانشگاه صنعتی اصفهان با توجه به جرم آنها، خفیف‌ترین احکام صادر شد،‌ اظهار داشت: پدر و مادر این دانشجویان زمانی که در دانشگاه حاضر می‌شدند و خساراتی را که فرزندان آنها به دانشگاه وارد آورده را مشاهد می‌کردند، از اقدامات فرزندان خود شوکه می‌شدند.

طیب‌نیا ادامه داد: عده‌ای دانشجو نما خسارت بسیار عظیمی را به دانشگاه وارد کردند و در اینجا این سوال پیش می‌آید که در کجای دنیا دانشجویان خانه خود را به آتش می‌کشند؟
وی با تاکید بر اینکه اگر قرار بود با دانشجویان خاطی متناسب با جرم‌هایشان برخورد شود بایستی آنها به حبس رفته و خسارات‌هایی را به دانشگاه پرداخت می‌کردند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با رافت اسلامی با این دانشجویان برخورد کرده و جریمه‌های سنگین برای آنها به دو ترم تعلیق تقلیل پیدا کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان هیچ دانشجویی از این دانشگاه اخراج نشده است و حتی احکامی که برای 50 نفر از دانشجویان این دانشگاه صادر شده بود، به دلیل رافت اسلامی معلق شد.

وی با بیان اینکه خسارت وارد به دانشگاه صنعتی اصفهان توسط دانشجویان در حوادث بعد از انتخابات در حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه دانشگاه هنوز بودجه‌ای را در این خصوص جذب نکرده است به جز بخش‌هایی مانند کلاس‌ها که وجود آنها ضروری بوده است، بقیه سالن‌های اصلی دانشگاه که سوخته است، به همان حالت بوده و مرمت نشده است

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top