تاریخ انتشار: جمعه 1396/08/05 - 09:12
کد خبر: 248814

اعلام زمان بازگشایی مرز خسروی

دبیر ستاد مرکزی اربعین از بازگشایی مرز خسروی طی هفته آینده خبر داد و گفت: با اعلام آمادگی رسمی عراق مرز خسروی بازگشایی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مجید آقابابایی در گفتگویی با اشاره به برنامه ریزی و سیاست گذاری انجام شده از ماه های گذشته درباره اربعین حسینی، اظهار کرد: درحال حاضر در روند اجرای کامل تصمیمات اتخاذ شده قرار داریم.

وی با بیان اینکه اعزام صحیح زائران حسینی از مرزهای چهارگانه مهم ترین دغدغه ما در حال حاضر است، افزود: رئیس ستاد مرکزی اربعین و برخی از مسئولان حوزه زیرساختی امروز (پنج شنبه) از مرز مهران و خسروی بازدید کرده تا در صورت وجود مشکلات، پیگیری و در صدد رفع آن برآیند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه براساس گزارشات رسیده وضعیت در مرز مهران مطلوب است، گفت: انتظار می رود در روزهای آتی نیز باقیمانده امور مربوط به زیرساخت ها و فراهم کردن امکانات تکمیل شود.

آقابابایی به وضعیت مرز خسروی نیز اشاره کرد و یادآورشد: این مرز امسال برای نخستین بار است که برای تردد زائران در نظر گرفته شده و تقریبا همه زیرساخت ها در این مرز موجود است.

وی درباره زمان تردد زوار از مرز خسروی گفت: منتظر اعلام رسمی از سوی مقامات عراقی برای بازگشایی این مرز هستیم.

آقابابایی در ادامه از استان هایی که زائران آنها باید از مرز خسروی تردد کنند درخواست کرد که در حال حاضر از مرز مهران و یا شلمچه و چذابه برای تردد استفاده کرده تا مرز خسروی به صورت رسمی بازگشایی شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: با توجه به اینکه مرز خسروی مسیر خاصی است، دولت عراق باید برای بازگشایی آن اعلام آمادگی کند که براساس پیش بینی ها به احتمال زیاد در هفته آتی این مسیر بازگشایی شود.

وی به موضوع صدور روادید نیز اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه مشکلی در زمینه صدور روادید وجود ندارد و تنها چند روزی به دلیل یک اقدام ملی که حذف دلار از این فرآیند بود وقفه ایجاد شد.

آقابابایی با بیان اینکه فردا (جمعه) تمامی کنسولگری ها و سفارت فعال هستند، افزود: در روزهای آینده روند طبیعی صدور ویزا را طی می کنیم.

وی که با رادیو اربعین گفت و گو می کرد، با اشاره به اینکه براساس بازدید های انجام شده اعلام شده که گذرنامه نیز در مدت حداکثری ۷۲ ساعت یا سه روز بعد از ارسال  مدارک، صادر می شود، تصریح کرد: در شهرهایی که از مرکز دور هستند نیز گذرنامه در مدت چهار روز صادر می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top