تاریخ انتشار: شنبه 1396/08/06 - 02:16
کد خبر: 248857

نامه دانشجوی اقلیم کردستان عراق در دانشگاه تهران در پی حواشی اخیر

فرح الجلبی دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه تهران و اهل کردستان عراق است که در پی حواشی اخیر در کردستان عراق نامه ای برای هموطنانش نوشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب فرح الجلبی از کردستان عراق و عضو کانون فرهنگی دانشجویان عراقی در ایران و دانشجوی رشته داروسازی در دانشگاه تهران می باشم.

من از قومیت کردی هستم ولی روح و جانم عراقی است که نبض زندگی خود را از عراقی میگیرد که متشکل از قومیتهای مختلفی چون عرب و کرد و ترکمن و قومیتهای در هم آمیخته دیگری در طول تاریخ است. این روح دارای احساس و هویت مستحکم و ریشه داری است که قدرت و زیباییش را از سربلندی کوههای کردستانش میگیرد... از زیبایی و شکوه بغداد میگیرد... از گرما و بلندی نخل های جنوبش میگیرد که همه اینها از خیرات دجله و فرات اند. و من امروز از شهر سلیمانیة، شهر گذشت و فداکاری ها، شهر ایستاده در برابر ظلم و استبداد و ستم امده ام تا در بین شما دوستانم و با شما بایستم.

عزیزان من

همه ما از ظلمی که در حق کرد و عرب و..  به واسطه سیاست های نیروهای استکباری انجام شد، آگاهیم. سیاست هایی که تلاش در تجزیه کردن ملت ها از طریق رسم مرزها بر اساس مسائل قومی و نژاد پرستانه داشته است تا باعث ایجاد درگیری های مستمر بین ملت ها گردد و بتواند از این طریق بر مردم و ثروت سرزمینها سیطره پیدا کند. اما بسی جاى تاسف دارد که بعضی از سیاست مداران و صاحبان قدرت در برابر این سیاست های تقسیم بندی قومیتی سر تعظیم فرود می اورند و راه را برای مستبدان در رسیدن به اهداف پلیدشان هموار می کنند.

اما امروز دوباره شاهد تکرار این تجربه غلط به دست سیاستمداران اقلیم کردستان عراق و با حمایت شدید صهیونیستها هستیم. بعد از اینکه مردم کردستان عراق دوره ای از شکوفایی اقتصادی را در سایه عراقى فدرالی و بر پایه قانون اساسى که ٩٠٪‏ مردم کردستان به ان رای دادند، طی کرد، میبینیم که حکام اقلیم کردستان مسیری دیکتاتور مآبانه  و بر پایه مصالح شخصى و خانوادگى را در داخل اقلیم اتخاذ کرده است.  مسیری که منجر به خلق مشکلات سیاسى اقتصادی و اداری داخلی و ایجاد مسائل لاینحل با حکومت مرکزى مى شود. که به دلیل پیروی این سیاستمداران از  برنامه های و نقشه هاى اقتصادى ترسیم شده توسط قدرتهای خارجى است که کوچکترین اهمیتی به مصالح اقلیم کردستان و عراق نمى دهند. از جمله این مشکلات:

- عدم التزام به قانون اساسى
- صادرات نفط برخلاف توافقنامه های انجام شده با دولت مرکزی و بدون کشف از درامدهای حاصله از فروش نفت
- کم شدن حقوق کارمندان در اقلیم به میزان نصف و حتى یک چهارم
- تعطیل کردن مجلس کردستان به صورت غیر قانونی

و به تبع این مشکلات و در زمانی که عراقمان در مواجهه با بدترین و وحشیانه ترین حملات تروریست های تکفیری قرار دارد میبینیم که سیاستمداران اقلیم این موضوع را نادیده انگاشته و پروژه جدایی از عراق را علم می کند! 

ما از اینجا برائت خود را از موضوع جدایی اقلیم کردستان از عراق، اعلام میکنیم. جدایی که باعث جنگ مسلحانه داخلی و برادر کشی میشود. و خواستاریم که تمامی تصمیم ها بر وفق قانون اساسی کشور عراق برای حمایت مردم کرد و حفظ عراق واحد و تمامیت ارضی کشور، به دور از دسیسه های خارجی اتخاذ گردد.

در پایان مایلم که سخن خود را با شعاری که همواره رهبرمان اقای جلال طالبانی بر آن تاکید داشته اند به بایان ببرم، شعاری با عنوان " فدرالیسم برای کردها در سایه عراقى دموکرات مطابق با قانون اساسی کشور، که عدالت اجتماعی و وطن دوستی بر آن جاری است"

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top