تاریخ انتشار: شنبه 1396/08/06 - 14:58
کد خبر: 248923

شهروند محوری تمرکز اصلی پروژه های شهر هوشمند است

معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری گفت: شهروندان مصرف کننده نهایی بخش توسعه شهری هستند که نقطه تمرکز اصلی در پروژه های شهر هوشمند است.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری گفت: شهروندان مصرف کننده نهایی بخش توسعه شهری هستند که  نقطه تمرکز اصلی در پروژه های شهر هوشمند است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دبیرخانه شورای عالی عتف، مصطفی کاظمی در کارگاه آموزشی نمایندگان مناطق ویژه علم و فناوری با محوریت شهر هوشمند گفت: دستیابی به دستاوردهای اثربخش مبتنی بر یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در شهر هوشمند گرچه ضروری است اما نباید به این بهانه توسعه فناوری‌ها به صورت مجزا را تشویق نکرد.

وی در ادامه اظهار داشت: پروژه‌های شهر هوشمند برای موفقیت نیاز به حمایت بازیگران اصلی از قبیل شهرداری‌ها، ادارات دولتی،بنگاه‌ها و صنایع، موسسات تحقیق و توسعه و دانشگاه‌ ها دارد .

معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی عتف ضمن تاکید بر نفوذ فناوری های نوین در سیستم شهر هوشمند افزود: فناوری‌های شهر هوشمند انتزاعی توسعه داده نمی‌شوند بلکه نیازمند مدل‌های پویای کسب‌وکار، راه‌حل‌های محلی و  یکپارچه‌شدن با دیگر فرآیندهای اداری و حکومتی هستند.

کاظمی با اشاره به مشکلات امروزی شهر نشینی اظهار داشت:  مشکلات ناشی از رشد شهرنشینی برای ما و آیندگان عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت، مشکلات زیست محیطی مرز ندارد و ما نیازمند توافقات ملی و جهانی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد شهرهای هوشمند تاکید  کرد و گفت: با توجه به نقش شهرها در تغییرات آب و هوایی، رفتن به سمت شهر هوشمند امری ناگزیر است. جنبه‌های مختلف هوشمندسازی به کمک فناوری‌های مختلف به دست می‌آید. با این وجود در این مسیر چالش‌هایی وجود دارد که باید برای آنها راه‌حل‌هایی پیدا کرد.

معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی عتف با اشاره به نتایج بخش حاکمیت شهری اظهار داشت : نتایج مربوط به بخش حاکمیت شهری «ترجمه» و پیوند دادن موثر چارچوب های راهبردی شهری به زمینه های خاص اقدامات اجرایی ضروری است،حکمرانی نقشی محوری در طراحی شهری دارد و فرایندهای قانونی و اداری پشتیبانی کننده توسعه را معین می کند. حکمرانی همچنین نقش بازیگران رسمی و غیررسمی که تحول شهری را شکل می دهند، مشخص می سازد.

کاظمی در موضوع نقش نوآوری و تحول در فرایند شهر هوشمند گفت: نوآوری و تحول موفق با فروپاشی الگوهای قدیمی توسعه و ذهنیت های کهنه شانس بیشتری برای تحقق دارد، روش های مشارکتی و دربرگیرنده طراحی و توسعه شهری مالکیت اشتراکی ایده ها و یکپارچه سازی موثر ذینفعان مختلف  در فرایند نوآوری را تضمین می کند.

کارگاه اموزشی شهر هوشمند در راستای اهداف مناطق ویژه علم و فناوری برگزار شد. طبق مصوبه هیات دولت در پنج استان کشور مناطق ویژه علم و فناوری تشکیل شده است این پنج استان  بوشهر ، یزد ، خراسان رضوی ، اصفهان و آذربایجان شرقی بودند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top