تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/08/07 - 01:14
کد خبر: 248954

انحلال مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مجمع از ابعاد مختلف در حال تحول اساسی است. امید داریم که تا قبل از پایان سال اصلاح ساختارهای مجمع روشن شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مرکز تحقیقات مجمع عملا منحل شده و مطالعات راهبردی به دبیرخانه منتقل شده است، گفت: مجمع از ابعاد مختلف در حال تحول اساسی است. امید داریم که تا قبل از پایان سال اصلاح ساختارهای مجمع روشن شود.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امروز(شنبه 6 آبان) در نشست ماهانه این تشکل، با اشاره به 13 آبان و تسخیر سفارت لانه جاسوسی، گفت: در این سی و اندی سال انقلاب، زیر و بم‌های زیادی اتفاق افتاده اما روحیه مبارزه با آمریکا همچنان برقرار است.

وی افزود: آمریکا خوی استکباریش را از دست نمی‌دهد و همواره در حال توطئه است. آمریکا مخالفتش را با امام از سال 42 آغاز کرد. از کودتای 28 مرداد تا امروز دشمنی‌های آمریکا را دیده‌ایم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره افرادی که می‌گویند با آمریکا کنار بیاییم تا مشکلات حل شود، گفت: آمریکا تا زمانی که ما نباشیم، راضی نخواهد شد.

باهنر با تاکید بر اینکه خواب آمریکا برای مردم ایران تعبیر نخواهد شد، اظهار داشت: قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است. در مسیر بیش از 50 ساله نهضت اسلامی از سال 42 تا امروز، این خصومت و درگیری وجود داشته و بر اقتدار نظام افزوده شده است. نه آمریکا از گذشته قدرتمندتر است و نه ما ضعیف تر شدیم.

وی درباره دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو، گفت: بنظر می‌رسد دو وزیر پیشنهادی مشکلی برای رای اعتماد نخواهند داشت و هر 2 وزیر رای اعتماد را دارند اما تصمیم اصلی با مجلس و نمایندگان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فعالیت‌های دوره جدید مجمع، اظهار داشت: جلسات مجمع عمومی تاکنون چند جلسه برگزار شده و جلسات کمیسیون‌ها پیگیری می‌شود. در پیوست حکم رهبری برای اعضای مجمع، یک نکته این بود که سیاست‌های کلی را تصفیه کنند. بخشی از سیاست‌های کلی نیاز به اصلاحات جزیی دارد، برخی هم کلا منتفی شده و بعضی نیز قابل ادغام هستند چون حجم سیاست‌های کلی زیاد است و نیاز به تنقیح دارد.

باهنر با بیان اینکه در اصل 110 قانون اساسی آمده که وظیفه رهبری تعیین سیاست‌های کلی بعد از مشورت با مجمع و نظارت بر اجرای سیاست‌ها است، خاطرنشان کرد: رهبری این بخش اختیارات را قبلا به مجمع عمومی واگذار کرده بودند اما در دوره جدید این اختیارات در پیوست به شورایی راهبردی واگذار کردند که نظارت را کامل انجام دهند. در واقع اختیارات از صحن مجمع به یک گروه کوچک تر واگذار شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مرکز تحقیقات مجمع عملا منحل شده و مطالعات راهبردی به دبیرخانه منتقل شده است، گفت: مجمع از ابعاد مختلف در حال تحول اساسی است. امید داریم که تا قبل از پایان سال اصلاح ساختارهای مجمع روشن شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top