تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/08/09 - 13:55
کد خبر: 249146

با فیلم دیدن خود مزاحم دیگران نشوید؛

5 روش برای اتصال هدفن‌های بی سیم به تلویزیون

5 روش برای اتصال هدفن‌های بی سیم به تلویزیون

یک تلویزیون مدل جدید خریده اید و انتظار دارید به راحتی بتوانید از بلوتوث داخلی آن برای اتصال هدفن بی سیم بلوتوث خود استفاده کنید. اما بعد از تلاش فراوان تازه متوجه می شوید که به این راحتی هم نیست. اما نگران نباشید روش های گوناگونی برای اتصال هدفن های بی سیم به تلویزیون وجود دارد که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک تلویزیون مدل جدید خریده‎اید و انتظار دارید به راحتی بتوانید از بلوتوث داخلی آن برای اتصال هدفن بی‎سیم بلوتوث خود استفاده کنید. اما بعد از تلاش فراوان تازه متوجه می‎شوید که به این راحتی هم نیست.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اما نگران نباشید روش‎های گوناگونی برای اتصال هدفن‎های بی‎سیم به تلویزیون وجود دارد که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد.

1. پشتیبانی از بلوتوث داخلی خود تلویزیون
فناوری بلوتوث یکی از بهترین روش‎ها برای اتصال هدفن بی‎سیم شما به تلویزیون است. خیلی از تلویزیون‎ها در منوی تنظیمات خود قابلیت پشتیبانی از بلوتوث را لحاظ نکرده‎اند، اما می‎توان آن را در راهنمای خدمات آنها پیدا کرد.

تمام تلویزیون‎ها یک منوی خدمات مخفی دارند که تکنسین‎ها از آن برای فعال و غیرفعال کردن قابلیت‎ها و برطرف کردن مشکلات استفاده می‎کنند. اما دسترسی به این منوی خدمات کار ساده‎ای نیست. شما به کد مخصوص منوی خدمات برند تلویزیون خود احتیاج دارید.

اما جای نگرانی نیست، شما می‎توانید کد مخصوص منوی خدمات تلویزیون خود را در این وبسایت جستجو کنید. در این سایت کدهای منوی مخفی انواع مختلفی از تلویزیون‎های LCD, LED, Plasma و حتی CRT نیز وجود دارد.

  •     بعد از این که وارد منوی مخفی خدمات تلویزیون شدید، از گزینه‎های موجود بخش Bluetooth را پیدا کنید. این بخش معمولا در منوی Engineering قرار دارد (لااقل در مورد تلویزیون‎های سامسونگ).
  •    گزینه Bluetooth را فعال کرده و تلویزیون را ری‎استارت کنید.
  •     به بخش مربوط به گزینه‎های صدا بروید، در اینجا باید در قسمت گزینه‎های خروجی صدا بلوتوث نیز وجود داشته باشد.
  •     از این گزینه برای جستجوی هدفن و اتصال به آن استفاده کنید.

هر چند این گزینه در مورد همه تلویزیون‎ها قابل انجام نیست، اما بعضی از آنها هستند که با فعال کردن گزینه بلوتوث در منوی مخفی آنها امکان استفاده از هدفن بلوتوث را پیدا می‎کنند.

2. استفاده از یک ارسال کننده صدای بلوتوث
یک دستگاه فرستنده صدای بلوتوث ساده می‎تواند قابلیت پشتیبانی از بلوتوث را به تلویزیون شما اضافه کند. این دستگاه کوچک قابل شارژ به جک خروجی صدای 3.5 میلی متری تلویزیون متصل می‎شود و امکان نقل و انتقال بلوتوث صدا را فراهم می‎کند.

این مبدل‎های بلوتوث به وفور پیدا می‎شوند و شما می‎توانید با هزینه کم یکی از آنها را خریداری کنید. هر چند برای استفاده طولانی مدت و افزایش کیفیت صدا توصیه می‎شود یک محصول باکیفیت را انتخاب کنید. ایجاد وقفه در انتقال صدا یکی از مشکلات بزرگی است که شما در زمان استفاده از سیستم بلوتوث ممکن است با آن برخورد کنید.

Indigo Low Latency Bluetooth Transmitterیکی از این مبدل‎های بلوتوث است که برای جلوگیری از مشکل وقفه صدا توصیه می‎شود.

3. استفاده از مزیت دستگاه‎های جانبی
اگر شما از دستگاه‎های دیگری همراه با تلویزیون خود استفاده می‎کنید، ببینید آیا این دستگاه از بلوتوث پشتیبانی می‎کند یا خیر. دستگاه‎هایی مثل استریم مدیا یا کنسول‎های بازی معمولا از بلوتوث برای انتقال صدا پشتیبانی می‎کنند. برای مثال، Roku روی کنترل از راه دور خود یک فیش صدا دارد که شما می‎توانید هدفن خود را به آن متصل کنید. Xbox و Playstation هم برای انتقال صدا از بلوتوث پشتیبانی می‎کنند. Chromecast را هم می‎توان به گونه‎ای تنظیم کرد تا صدا را از طریق بلوتوث منتقل کند.

4. استفاده از یک هدفن بی‎سیم RF
اگر استفاده از روش‎های قبلی برای شما امکان‎پذیر نیست، احتمالا خرید یک هدفن بی‎سیم RF (امواج رادیویی) مشکل شما را برطرف می‎کند. این هدفن‎ها یک فرستنده دارند که به جک خروجی صدای تلویزیون متصل می‎شود و از طریق امواج رادیویی صدا را به هدفن منتقل می‎کند.

مسلما این هدفن‎ها نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند. مزیت اصلی آنها برد بالای آنها است. شما می‎توانید تا فاصله صد متر از فرستنده به صدا گوش کنید. همچنین قیمت نسبتا پایینی هم دارند.

مشکل استفاده از هدفن‎های بی‎سیم RF  این است که کیفیت صدای آنها می‎تواند تحت تاثیر امواج سایر دستگاه‎های الکترونیک قرار بگیرد. معمولا این هدفن‎ها روی فرکانس رادیویی بین 900 تا 3200 مگاهرتز کار می‎کنند، بنابراین دستگاه‎هایی مثل تلفن‎های بی‎سیم، مایکرویو و حتی یک هدفن RF دیگر می‎تواند در صدای ارسالی اختلال ایجاد کند. اما اگر شما بتوانید این دستگاه‎ها را از هدفن RF دور نگه دارید، بهترین جایگزین برای هدفن‎های بلوتوث همین هدفن است.

اگر با این توضیحات همچنان مصمم به استفاده از هدفن بی‎سیم RF هستید، ما به شما هدفن Sennheise RS120 را توصیه می‎کنیم.

5. استفاده از هدفن بی‎سیم مادون قرمز
هدفن‎های مادون قرمز جایگزین خوبی برای هدفن‎های RF هستند و از آنجا که اختلالی در کیفیت صدا به وجود نمی‎آید فرقی نمی‎کند که چه تعداد دستگاه مادون قرمز اطراف شما است. روش راه اندازی آن نیز شبیه به هدفن‎های RF است، شما یک فرستنده را به جک خروجی صدای تلویزیون متصل می‎کنید و خود هدفن صدا را از طریق امواج مادون قرمز دریافت می‎کند.

اما اگر تلویزیون شما از خروجی امواج مادون قرمز پشتیبانی نمی‎کند و هدفن شما هم فرستنده مخصوص را ندارد باید یک فرستنده مادون قرمز جداگانه خریداری کنید.  Infrared IR Audio Transmitter یک نمونه خوب از فرستنده مادون قرمز است.

مشکل استفاده از هدفن‎های مادون قرمز این است که شما باید اطمینان حاصل کنید هیچ مانع فیزیکی بین هدفن و فرستنده وجود نداشته باشد. و این به معنای آن است که شما نمی‎توانید در زمان شنیدن صدا از روبروی تلویزیون به مکان دیگری جابجا شوید. البته رد شدن افراد دیگر از بین شما و فرستنده مشکلی ایجاد نمی‎کند.

همچنین هدفن‎های مادون قرمز بهترین کیفیت صدا در بین هدفن‎های بی‎سیم را ارائه می‎کنند و هرگز با مشکل تاخیر مواجه نمی‎شوند. همچنین شما می‎توانید از یک فرستنده برای چند هدفن استفاده کنید و از همه مهمتر این که قیمت یک هدفن مادون قرمز با کیفیت از سایر هدفن‎ها کمتر است. به عنوان مثال، هدفن  XO Vision Infrared تنها با قیمت 15 دلار یک صدای قابل قبول را به شما ارائه می‎کند.

منبع: شبکه

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top