تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/08/10 - 09:28
کد خبر: 249189

در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

توصیه‌های رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آزاد تهران به دانشجویان اربعینی

توصیه‌های رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آزاد تهران به دانشجویان اربعینی

ابطحی گفت: با اشاره به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در این مسیر از سوی دانشجویان و جوانان، خاطرنشان کرد: از خوردن غذای زیاد پرهیز کنند چراکه خوردن غذای زیاد اسبابی است برای کهولت و بی حالی و آن نشاطی که باید در هنگام زیارت داشته باشند و از فضای معنوی استفاده کنند، با شکم پر محقق نشود.

سیدعلی ابطحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با حضور در غرفه «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، توصیه‌های بسیار مناسب و جالبی برای حضور دانشجویان در پیاده‌روی عظیم اربعین و چگونگی حفظ سلامت و جلوگیری از بیماری ارائه کرد.

ابطحی گفت: عفونت‌های ویروسی، تنفسی و فوقانی است که به علت آلودگی جمعیت زیاد و تراکم به وجود می‌آید و با سرفه و عطسه بازمی‌گردد و یک التهاب سینه به همراه سر دردی را به وجود می‌آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران خاطرنشان کرد: اگر آنجا سعی کنند که ماسک ببندند و مایعات خوب بخورند و اگر سرماخوردگی‌شان شروع شد، با داروهای غیر آنتی‌بیوتیک(چرک خشک کن) درمان کنند؛ چون اینها اکثرا بیماری‌های ویروسی هستند، با داروهای آنتی‌هیستامینیک و ضد احتقان مثل همین قرص‌های سرماخوردگی و استامینوفن به همراه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در این مسیر از سوی دانشجویان و جوانان، خاطرنشان کرد: از خوردن غذای زیاد پرهیز کنند چراکه خوردن غذای زیاد اسبابی است برای کهولت و بی حالی و آن نشاطی که باید در هنگام زیارت داشته باشند و از فضای معنوی استفاده کنند، با شکم پر محقق نشود.

ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزارت علوم نامطلوب است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی رشته‌های مختلف پزشکی، رشته‌های فلوشیپی، تخصصی و فوق تخصصی بسیار کار دقیقی است، تصریح کرد: امکان ندارد این کار به وزارت علوم واگذار شود.

دکتر سیدعلی ابطحی گفت: جدا شدن دانشکده‌های علوم پزشکی از وزارت بهداشت و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رفتن آنها، فکری است که عملیاتی شدنش غیرممکن است.

وی یادآور شد: گرچه تعداد دانشجوهایی که در سال جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می شوند با تعداد دانشجویانی که جذب وزارت علوم می شوند تفاوت فاحشی دارد اما رشته‌های تخصصی، فوق تخصصی و دانشگاه‌های علوم پزشکی به قدری توسعه پیدا کرده‌اند که امکان ندارد که جایی با این وسعت زیر نظر وزارت علومی بیاید که خیلی با رشته‌ها و کار و برنامه‌ریزی تخصصی پزشکی آشنایی ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران اظهار کرد: وزارت علوم به اندازه کافی بزرگ است و اداره کردنش با مشکلاتی مواجه است که اگر تنها به اداره برنامه‌های خودش برسد به اندازه کافی برای کشور سودآور است.

ابطحی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به حال ادغام‌ها بسیاری از مواقع مخرب بودند اما اگر ادغام برای هم افزایی باشد اثر بخش است. با این وجود این ادغام همسویی نیست.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی از نظر تربیت نیروی انسانی نیازهای کل کشور را تامین کرده‌اند و اکنون به سمت ایجاد مساله توریسم درمانی در کشور در حال حرکت هستیم به این معنا که بیمارانی را از کشورهای بزرگ برای درمان جذب کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top