تاریخ انتشار: شنبه 1396/08/13 - 22:00
کد خبر: 249439

دبیر انجمن‌اسلامى دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان:

رأی منفی هیأت نظارت دانشگاه کاشان به حضور رسایى در برنامه استکبارستیزى

دبیر انجمن‌اسلامى دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان از رأى منفی هیأت نظارت دانشگاه کاشان به حضور حمیدرسایى به عنوان سخنران ویژه برنامه استکبارستیزى خبر داد و گفت: این رأی بدون ارائه دلایل مکتوب و بعد از قریب به دو هفته بررسى بود که صراحتا ناقض چندین بند قانونى است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، مرتضى پدرام، دبیر انجمن‌اسلامى دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان گفت: بعد از گذشت حدود ٤ دهه، درخت تناور انقلاب اسلامى و جنبش دانشجویى به عنوان ثمره آن به حدى تقویت شده که در مقابل مشى غلدر مآبانه استکبار و ایادى ریز و درشتش، بى اعتنا و در قبال لجن پراکنى و لفاظى هاى رئیس جمهور آمریکا، که علی‌رغم رویکرد روساى جمهور پیشین و برخى از سران اروپایى، نقاب از چهره برداشته و باطن را همچون ظاهر عیان نموده، کوچکترین لغزش و اضطرابی به خود راه ندهد.

پدرام در ادامه با بیان اینکه ترس اصلى نه از خارج مرز که به فرموده امام (ره) از داخل و از دلباختگان فرهنگ و تمدن غرب و به اصطلاح بالاشهر نشینان و چپاولگران به زعم خودشان سفره انقلاب است، تصریح کرد: این افراد سعى در جلوه و تعمیم پشیمانى خود از رویکرد انقلابى به پشیمانى آحاد ملت و یاس و ناامیدى نسل سوم انقلاب و دانشجویان و دانش آموزان از پایمردى و اتکا به قواى داخل و خودکفایى دارند.

دبیر انجمن اسلامى دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان اظهار داشت: جنبش دانشجویى اما، گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب با صلابت تر از گذشته و با انگیزه تر و پویاتر از هر دوره‌اى با اهتمام به رسالت‌هاى ویژه خود، سنگر مبارزه علیه خدعه‌اى ریز و درشت شیطان بزرگ در عرصه جنگ نرم را حفظ کرده که دردمندانه در موارد کثیرى مورد بى مهری و بى توجهى مسئولین در سطح دانشگاه قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه رأى منفی هیأت نظارت دانشگاه کاشان به حضور حجت الاسلام و المسلمین رسایى به عنوان سخنران ویژه برنامه استکبارستیزى انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان در آستانه یوم االله ١٣ آبان یکی از مصادیق کم لطفی است، بیان کرد: این رأی بدون ارائه دلایل مکتوب و بعد از قریب به دو هفته بررسى بود که صراحتا ناقض چندین بند قانونى است و از آن به عنوان اولین لغو برنامه سخنرانى در دانشگاه کاشان در دولت دوازدهم می‌توان اشاره کرد.

پدرام با اشاره به اینکه این قبیل موارد به عیان تفاوت آشکار حرف و عمل دولت محترم را در تفسیر آزادى و آزادى بیان و احترام به راى مخالف تصدیق میکند، گفت: بستن دهان منتقدین و سرکوب جریان‌هاى انقلابى سطح دانشگاه در دولت امر تازه‌اى نیست.

دبیر انجمن اسلامى دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان ممانعت  و سنگ‌اندازى در اجراى برنامه سیاسى تشکل‌هاى انقلابى را حاکى از دگردیسى دیدگاه مسئولین دانشگاهى به رسالت مجموعه‌هاى دانشجویى و مسئله مندى و نظام اولویت مسائل دانست و گفت: احیانا درصدد تنزل آنها از مجموعه‌هاى موثر در انقلاب اول و دوم و مناسبات کلان سیاسى، به تشکل هایى با مشى عوام زده و بى تفاوت به مسائل کلان سیاسى هستند.

وی افزود: به صورتى که این مجموعه ها به جاى نقش آوانگارد و پیشگام سیاسى در دانشگاه، درپی نقش آفرینی و اجراى برنامه هایى نظیر جنگ شادى و یا مراسمات صرف مذهبى باشند.

پدرام گفت: بى تردید سیاست زدگى و پروبال دادن به برخى جریان‌هاى یکبار مصرف و پیاده نظام جریان نفاق و فتنه و تنزل دادن محیط علمى دانشگاه در حد یک باند یا قبیله سیاسى، مذموم و ناپسند است.

دبیر انجمن اسلامى دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: سلب اختیار از جریان‌هاى ارزشى بنا به فرموده رهبر انقلاب مبنى بر اینکه «خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند» رویه اى است که نهایتا دانشگاه را به یک نهاد اجتماعى بی تفاوت به مسائل سیاسى-اجتماعى که در مرگ مغزى به سر میبرد مبدل می‌سازد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top