تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/08/15 - 20:09
کد خبر: 249603

در مناظره رسایی و شکوهی چه گذشت؟

اولین مناظره سیاسی ترم جاری دانشگاه ارومیه شب گذشته با حضور علی شکوهی و حمید رسایی برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسل برهان، علی شکوهی درباره اولویت‌های سیاست خارجه در تفکر امام راحل(ره) و تطبیق دولت‌های ایران با آن آرمان‌ها گفت: بدون شناخت اندیشه سیاسی امام‌ راحل (ره) محک زدن دولت‌ها و جریانات سیاسی امکان ندارد و نباید جمله‎‌ای از امام (ره) را در موضوع خاص انتخاب و آن را بر روح کل اندیشه ایشان تعمیم کرد همان طور که نباید آن چنان تقدسی برای اندیشه‌های امام (ره) قائل شد که امکان بررسی وجود نداشته باشد و باید تعامل بیشتری کرد.

این فعال سیاسی مطرح کرد: بارها در آن زمان برخی از مسئولین می‌گفتند ما باید روابط را قطع کنیم و ایشان جلوی این کار را می‌گرفتند واتخاذ این تصمیم‌ها به مواضع کشورهای دیگر بستگی داشت برای مثال ما شعار نه شرقی هم سر می‌دادیم ولی با روسیه قطع ارتباط نکردیم بلکه با سیاست‌های سلطه جویانه آنها مقابله کردیم.

وی اضافه کرد: علت قطع رابطه با امریکا پیشتازی این کشور دراین مسئله بود و با شعار« نه شرقی نه غربی » استقلال خود را فریاد می‌زدند و بیشترین استکبار آمریکا بود.

شکوهی در خصوص پذیرش جام زهر بیان کرد: دیدگاه امام راحل(ره) ادامه دادن جنگ تا پایان فتنه بود اما وقتی واقعیت‌های جامعه را دیدند و متوجه عدم قدرت ایران در ادامه جنگ و به خطر افتادن موجودیت کشور شدند جام زهر تلخ را خوردند تا تمامیت حاکمیت اسلامی به خطر نیفتد.

‌رسایی در واکنش به صحبت‌های شکوهی مطرح کرد: دیدگاه امام راحل(ره) در اصول مملکتی تغییر ناپذیر است و در وصیت‌نامه خود نیز آورده‌اند که ایران می‌تواند با کشورهای دیگر رابطه داشته باشند ولی باید آنها قصد مداخله در امورما را نداشته باشند و باید بدانیم داشتن وابستگی ارتباطی اگر دارای فایده و منفعت ظاهری باشد دارای اصل خاصی است که باعث پوسیدن ما خواهند شد.

وی بیان کرد: دولت بازرگان با همه ویژگی‌های خوب خودباخته غرب بود و باور داشت نباید با آمریکایی‌ها شاخ به شاخ شد و در لانه جاسوسی اسناد وزرای بازرگان پیدا شد.

این فعال سیاسی اعلام کرد: در اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی مشخص شد که بنی صدر هزار دلار از یک شرکت امریکایی به عنوان مشاور اقتصادی دریافت کرده است.

رسایی ادامه داد: در قضیه برجام اصفهانی دری وحسین فریدون را برای مذاکره فرستاده شد ولی به عنوان جاسوس دستگیر شد و گرفتن حقوق از یک بانک انگلیسی در ازای مشاوره اقتصادی ثابت شده است البته در این تیم جاسوسان دیگری هم هست که بعدا دستگیر خواهند شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top