تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/08/16 - 09:41
کد خبر: 249616

حجت‌الاسلام ماندگاری: اربعین را به ظهور متصل کنیم

حجت الاسلام ماندگاری در کربلا گفت: در اربعین شور و شعور می‌خواهیم، این گریه‌ها و موکب‌ها و پیاده‌روی تماماً شور اربعین است، باید به سمت شعور رویم و آنچه پیوند واقعی ما را با امام حسین(ع) برقرار می‌کند، شعور است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس ،حجت الاسلام مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه در کربلا گفت: در اربعین شور و شعور می خواهیم، این گریه ها و موکب ها و پیاده روی تماما شور اربعین است، باید به سمت شعور رویم و آنچه پیوند واقعی ما را با امام حسین( برقرار می کند شعور است.

ماندگاری شامگاه دوشنبه در موکب احباب الرضا(ع) کربلا و در جمع زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: آن چه در اربعین می بینیم چیزی جز معجزه نیست و مشخصات ظهور در اربعین جلوه پیدا می کند، دعا می کنیم اربعین به ظهور متصل شود.

وی افزود: دعا می کنیم خداوند به ما لیاقت دهد که اربعین را به ظهور متصل کنیم، اما این موضوع شرط و شروطی دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شور اربعین حسینی روز به روز در حال افزایش است و از ملل مختلف دور هم جمع شده اند اما شعور این مانور باید زیاد شود.

وی ادامه داد: اسم این شعور، درس های اربعین است، خداوند از کسانی که در مسیر ضلالت باشند برای رسیدن به اهدافش استفاده نخواهد کرد؛ وقتی خداوند کمک نگیرد، ولی خداوند هم کمک نخواهد گرفت، در این راستا امام حسین شب عاشورا گفتند هر کسی حق الناس به گردن دارد با ما نیاید؛ شعور اربعین این موارد است.

ماندگاری تصریح کرد: امام حسین(ع) و ائمه قرآن ناطق هستند، خیلی ها می گویند در حرم می رویم، اما هیچ حال و حسی ندارند، باید دقت کنیم اگر مقداری ناپاک باشیم، خداوند اجازه لمس و حس کردن ائمه را به ما نمی دهد، همان طور که در قرآن هم اشاره شده است.

وی گفت: هم شور و هم شعور می خواهیم و این گریه ها و موکب ها و پیاده روی تماما شور اربعین است و باید به سمت شعور رویم و آنچه پیوند واقعی ما را با امام حسین برقرار می کند، شعور است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر چه قدر فهم ما بیشتر باشد به امام حسین(ع) نزدیک تر هستیم، عنوان کرد: خیلی ها در مدینه حافظ قرآن بودند، اما فهم آن ها به حد غلام امام حسین(ع) نبود. فهم در زندگی مشخص است و به مدرک و ... ارتباطی ندارد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که هر کسی فهم بیشتری داشته باشد، سهم بیشتری دارد، تاکید کرد: الان مدل ازدواج ها نشان می دهد فهم عقل آن ها پایین است و تنها ظاهر بین شده اند. آمار طلاق در بالا شهر خیلی بیشتر از فقیران و پایین شهر است.

ماندگاری افزود: باید در کاسبی ها دقت کرد، اگر دروغ بگوییم، کار انسان را جلو می افتد، اما خودش عقب می افتد و حرام خوار بزرگ می شود، اما خودش کوچک می شود.

وی گفت: یکی از نسخه های فهم، قرآن و روایات است که باید خواند و روی آن فکر کرد، کسانی که فهم کمی دارند، تنها دنیا و مادیات را می بینند و ظاهر بین هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: زائر اربعین نباید زمانی که از کربلا بیرون رفت همه چیز را فراموش کند، بلکه توجه کند که همه جا کربلا و نینوا است و در خانه هم حواسمان به حرم امام حسین(ع) باشد و باور کنم که امام حسین(ع) همه جا من را می بیند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شاخصه دیگر که اربعین را مهم می کند، تکثیر است و هر کسی به اربعین می آید باید آن را تکثیر کند و در روایات داریم، زیارت اربعین حسینی شاخصه مومن است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top