تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/08/16 - 14:39
کد خبر: 249652

ثبت‌نام در مسابقات رباتیک جام امیرکبیر آغاز شد

ثبت‌نام در مسابقات رباتیک جام امیرکبیر آغاز شد

پیش ثبت نام در مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۲۰۱۸ (فیراکاپ آزاد ایران) که در اسفندماه برگزار می‌شود تا ۳۰ آذرماه انجام می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: پیش ثبت نام در مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  ۲۰۱۸ (فیراکاپ آزاد ایران) که در اسفندماه برگزار می‌شود تا ۳۰ آذرماه انجام می شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سروش صادق نژاد دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: این مسابقات با عنوان فیراکاپ آزاد ایران (AUTCup ۲۰۱۸) از ۱۱ اسفند آغاز و تا روز ۱۵ اسفندماه ۹۶ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا، برگزاری این مسابقات را در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی عنوان کرد و گفت: از میان ۱۰ رشته مسابقات رباتیک،‌ ۶ لیگ مربوط به بخش دانش آموزی و ۴ لیگ برای مسابقات بخش دانشجویی است.

وی با بیان اینکه «فیراکاپ آزاد ایران» با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، افزود: در این جشنواره تمامی شاخه‌های رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی وجود دارد.

صادق نژاد ایجاد جو نشاط و ترغیب دانش آموزان، دانشجویان و محققین به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و تیمی با الگوی پژوهش‌های کاربردی و دانش بنیان، ارتقاء دانش بومی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی در جهت ایفای نقش موثر در نظام نوآوری و فناوری کشور، فراهم ساختن بستر لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و کمک به تجاری‌سازی آنها و همچنین بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان، محققان و صنعتگران را از دستاوردهای مهم این رویداد برشمرد.

وی یادآور شد: هدف این جشنواره به کارگیری ربات‌ها در صنعت و جامعه است و در این دوره از مسابقات سعی شده است تا به مباحث مهمی از خلاقیت، نوآوری و فناوری در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی در سنین مختلف پرداخته شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آغاز پیش ثبت نام این مسابقات خبر داد و گفت: این پیش ثبت‌نام تا ۳۰ آذر ماه ادامه دارد و تیم‌های متقاضی از اول آذر ماه تا ۱۰ دی ماه مهلت دارند،  نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش های خود اقدام کنند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا اضافه کرد: اعضا کمیته فنی این مسابقه از ۱۰ تا ۲۰ دی ماه اقدام به بررسی مستندات فنی ربات‌ها خواهند کرد و بر اساس صلاحیت،‌ تیم‌های منتخب برای شرکت در مسابقات انتخاب خواهند شد.

به گفته وی ثبت نام نهایی تیم‌ها از ۲۰ دی ماه آغاز و تا ۲۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های برتر این مسابقات می‌توانند در مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۸ که سال جاری در کشور دانمارک برگزار می‌شود، حاضر شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top