تاریخ انتشار: شنبه 1396/08/20 - 16:14
کد خبر: 249869

در گفتگو با عضو شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس مطرح شد:

حذف چند کاندیدا در آستانه‌ی انتخابات و مخالفت وزارت علوم +سند

حذف چند کاندیدا در آستانه‌ی انتخابات و مخالفت وزارت علوم +سند

میرزایی گفت: بارها در مواردی که پیگیر حل مشکلات دانشجویان به خصوص در بحث جریمه‌های آموزشی و رفاهی سنوات غیرمجاز تحصیلی بودیم، ما را به آخرین آئین‌نامه‌های وزارتخانه در این خصوص ارجاع می‌دادند حالا عجیب است که در این مورد، آخرین آئین‌نامه را نمی‌پذیرند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در آستانه برگزاری انتخبات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، هیئت رئیسه‌ی این دانشگاه، چند تن از کاندیداهای این انتخابات دانشجویی را حذف کرد و با این کار، شوک عجیبی را به دانشجویان وارد کرد.

هیئت رئیسه‌ی دانشگاه در حالی روی تصمیم خود پافشاری می‌کند که دانشجویان معترض، شکایت خود را به وزارت علوم بردند و مورد حمایت شورای نظارت بر شوراهای صنفی وزارتخانه نیز قرار گرفتند اما معلوم نیست که در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد.

در همین راستا، الهه میرزایی عضو فعلی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ضمن تاکید بر نزدیک بودن انتخابات شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه، افزود: مسئولین دانشگاه در اقدامی عجیب یک هفته بعد از اعلام اسامی کاندیداها، اقدام به حذف چند تن از این افراد با استناد به مصوبهی هیأت رئیسه مورخ 24/8/94 در خصوص سنوات متعارف آموزشی افراد متقاضی شرکت در انتخابات کردهاند.

میرزایی در ادامه با اشاره به بند آخرین آئیننامه شورای صنفی دانشجویان مصوب سال 1395، تصریح کرد: طبق این بند دانشجویانی که مدت باقیمانده از تحصیل آنها با احتساب ترمی که در آن انتخابات برگزار می‌شود، کمتر از دو ترم نباشد میتوانند در انتخابات شورای صنفی شرکت کنند.

این فعال دانشجویی در ادامه تاکید کرد: با استناد به این بند آئیننامه و همچنین ماده 27 که در آن ذکر شده است: "این آئیننامه لازم الاجرا بوده و کلیه آئیننامههای قبلی ملغی میگردد"، اقدام هیئت رئیسه دانشگاه تربیت مدرس در خصوص حذف اسامی این افراد از لیست کاندیداها اقدامی کاملا غیرقانونی تلقی میگردد.

وی همچنین ادامه داد: جالب است مسئولین دانشگاه اظهار داشتهاند که از آقای صدیقی (رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در خصوص اعمال آئیننامه قبلی شورای صنفی مصوب سال 1391 کسب اجازه کردهاند؛ اما طی مذاکرات صورت گرفته توسط اینجانب با آقای ریاضی (معاون امور سازمان دانشجویان داخل) چنین ادعایی نمیتواند درست باشد.

عضو شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات آقای ریاضی، آقای صدیقی تنها در صورتی میتوانند چنین اجازهای را صادر کرده باشند که بخواهند بر خلاف آئیننامه امضا شده توسط وزیر محترم علوم اقدام کنند و این عمل صورت نگرفته است.

وی گفت: با وجود تماس تلفنی و نامه کتبی آقای ریاضی خطاب به معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص فاقد وجاهت قانونی خواندن استناد به آئین نامه های قبلی، دانشگاه تربیت مدرس همچنان مصر به برگزاری انتخابات با استناد به آیین نامه سال ١٣٩١ است.

نامه‌ی ابوالحسن ریاضی و مخالفت با تصمیم دانشگاه

میرزایی با اشاره به اقدام خلاف آئیننامه مصوب وزارت علوم در دانشگاه تربیت مدرس، ابراز عقیده کرد: بارها در مواردی که پیگیر حل مشکلات دانشجویان به خصوص در بحث جریمههای آموزشی و رفاهی سنوات غیرمجاز تحصیلی بودیم، ما را به آخرین آئیننامههای وزارتخانه در این خصوص ارجاع میدادند و میگفتند که تحت هیچ شرایطی اجازه عمل بر خلاف این آئیننامهها را ندارند، حالا عجیب است که در این مورد آخرین آئین‌نامه را نمی‌پذیرند.

این فعال دانشجویی در پایان تاکید کرد: هنوز اقدام عجیب دانشگاه تربیت مدرس در حذف تعدادی از کاندیداهای انتخابات شورای صنفی دانشجویان برای ما روشن نیست و منتظر پاسخ هستیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
سینا
1396/08/21 - 10:39

خانه از پایبست ویران است.
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top