تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/08/21 - 15:57
کد خبر: 249975

نظر وزیر بهداشت درباره سرمایه‌گذاری در بخش آموزش

وزیر بهداشت گفت: علی‌رغم سهم 4 درصدی دانشگاه های علوم پزشکی از نظام آموزش پزشکی کشور، بیش از 30 درصد تولید علم توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، سیدحسن هاشمی، در حاشیه اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: آموزش باعث پیشرفت و توسعه همه جوامع می‌شود و هیچ انسانی نمی ‌تواند از آن غافل باشد، ضمن اینکه در حوزه پزشکی هم از گذشته‌ دور تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

وی گفت: هنوز به میراث کهن خود در حوزه پزشکی دست پیدا نکردیم، اما تلاش‌های زیادی شده و حاصل آن این است که در حوزه علوم پزشکی به هیچ وجه نیازی به اعزام بیمار نبوده و خدمات به طور کامل ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: دانشگاه‌ها مأموریت محور شده‌اند و می‌توانند برنامه‌هایشان را به نحوی پیش ببرند که هم عزت و سربلندی کشور و انقلاب و هم آسایش مردم تامین شود؛ اصل موضوع، خروجی دانشگاه‌‌ها است که باید در خدمت مردم باشند و در راستای پیشرفت کشور عمل کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا محصولات آموزش که همان نیروی انسانی متخصص است، بتواند رفاه مردم و عزتشان را فراهم کند و خوش‌بختانه دانشگاه‌های علوم پزشکی با اینکه سهم شان از نظام آموزش پزشکی کشور 4 درصد است، بیش از 30 درصد علم را تولید می‌‌کنند که کارنامه خوب و درخشانی محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: بحث‌هایی که در مورد ادغام آموزش عالی و آموزش پزشکی وجود دارد، بحث‌های انحرافی است؛ چراکه این مورد در سیاست‌های کلی نظام سلامت و آموزش عالی کشور تعریف شده‌است، زیرا ربع قرن پیش، این انتزاع صورت گرفته و هزینه‌های زیادی پرداخت شده و قابل بازگشت نیست.

وزیر بهداشت درخصوص تفکیک بیمارستان‌های آموزشی از درمانی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم توجه به زیرساخت‌ ها در طول 40 سال گذشته، علی‌رغم افزایش جمعیت و طول عمر بالای 75 سال مردم و پیشرفت علم، بیمارستان‌‌ها توسعه پیدا نکرد و بیمارستان‌‌های آموزشی به مراکز درمانی تبدیل شدند؛ لذا ضرورت دارد مجلس و دولت و بخش خصوصی مراکزی را برای آموزش اختصاص دهند، ضمن این‌که این اتفاق نیاز به توجه و زمان دارد.

هاشمی در ادامه در خصوص افزایش بودجه آموزش پزشکی نیز اظهار داشت: اگر از بودجه حرف بزنم می‌‌گویند همش دنبال پول است. ولی آگاهی و آموزش زمانی پیشرفت می‌کند و مانند ممالک پیشرفته دنیا، در سیاست‌گذاری‌ها در اولویت قرار می‌گیرد که جایگاه آن در بودجه‌ریزی کشور حفظ شود. در مقایسه کشورها، ما یک صدم بودجه‌‌ای که در دنیا به آموزش‌ و پژوهش اختصاص مى‌دهند، را به این موضوع اختصاص می ‌دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در مقوله پزشکی در مرز دانش و فراتر از مرزها فعالیت می‌کنیم و این موضوع مایه افتخار ما است، ادامه داد: دولت‌ها در دهه‌های گذشته، در این حوزه کمک زیادی نکرده و توسعه‌، با همت شخصی و هزینه شخصی افراد رقم خورده است و به نظر می‌رسد اگر سرمایه‌گذاری در این بخش جزو اولویت‌های دولت و مجلس باشد، رشد و ماندگاری استعدادهای کشور که با هزینه زیاد تربیت می‌شوند، بیش از گذشته خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top