تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/08/22 - 21:56
کد خبر: 250110

اعلام آمادگی ۴ دانشگاه علوم پزشکی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

در پی وقوع زلزله در غرب کشور، دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تبریز، شهید بهشتی و شیراز آمادگی کامل خود را برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده اعلام کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مسعود ناصری پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله ناگوار مناطق غربی کشور از اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای کمک به هموطنان مناطق زلزله زده خبر داد.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایران آمادگی اعزام نیرو و تجهیزات فنی جهت امدادرسانی به مناطق زلزله زده را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تمامی بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران آمادگی لازم جهت پذیرش مصدومین حادثه زلزله اخیر را دارند و تیم‌های واکنش سریع بهداشتی درمانی این دانشگاه به محض درخواست نیرو آماده اعزام به محل حادثه هستند.

همچنین  محمدحسین صومی - دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این زمینه اعلام کرد: از اولین ساعات وقوع زلزله شمالغرب کشور، مرکز فوریت های پزشکی و کلیه بیمارستان های استان آذربایجان شرقی و بیمارستان صحرایی و تیم های پزشکی در حال آماده باش کامل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: مرکز فوریتهای پزشکی با امکانات کامل و بیمارستانها و بیمارستان صحرایی دانشگاه در حال آماده باش کامل بوده و در صورت اعلام نیاز کلیه تیمهای پزشکی به منطقه زلزله زده اعزام خواهند شد.

صومی ضمن عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری ، هموطنان و خانواده جانباختگان حادثه زلزله شمالغرب کشور و آرزوی شفای عاجل مصدومان و مجروحان ، اعلام کرد که از ساعات اولیه بروز زلزله با تمهیدات اتخاذ شده و هماهنگی های انجام گرفته با رئیس اورژانس کشور ، پنج دستگاه آمبولانس این دانشگاه با پرسنل مربوطه به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

در همین زمینه محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی پیامی جان باختن هموطنان درحادثه ناگوار زلزله غرب کشور را تسلیت گفت و ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، بر تلاش نیروهای درمانی و آمادگی دانشگاه برای خدمت رسانی تأکید کرد.

آقاجانی در این پیام یادآور شده است: «بار دیگر حادثه زلزله، خطه ای دیگر از میهن عزیز را در ماتم و اندوه فرو برد و قلب مردمان غیور دیار غرب ایران را آزرده ساخت. با اندوه فراوان این مصیبت را به همه مردم شریف ایران و علی الخصوص بازماندگان تسلیت عرض می کنم.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این پیام تاکید کرد: «جامعه پزشکی و کادر درمانی کشور و بویژه نیروهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ساعات اولیه وقوع حادثه در حالت آماده باش قرار گرفته و همه امکانات خود را برای خدمت رسانی بیشتر در این حادثه به کار خواهند گرفت. خادمان سلامت با ارائه خدمات تخصصی از حادثه دیدگان حمایت می کنند.»

همچنین در پی وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری در استان کرمانشاه که دیگر استان های غربی کشور را نیز تحت الشعاع قرار داد، کمیته بهداشت کارگروه بهداشت و درمان در بلایای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ساعاتی پس از وقوع این حادثه، تشکیل شد.

هفت تیم استانی متشکل از کارشناسان بیماری های واگیر، بهداشت محیط، سلامت روان، تغذیه و سلامت خانواده از مراکز بهداشت سه گانه شهدای والفجر، شهدای گمنام و شهدای انقلاب، شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های مرودشت، کازرون، ارسنجان، داراب، آماده باش برای اعزام هستند.

همچنین تیم ستادی معاونت بهداشت نیز تا اطلاع ثانوی، در حالت آماده باش به سر می برد و تمام تجهیزات موردنیاز با هماهنگی تدارکات و انبار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تهیه و در اختیار افراد تیم قرار گرفته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top