تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/08/23 - 13:40
کد خبر: 250173

وای‌فای کالینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

سطح پوشش شبکه های موبایل به طور پیوسته بهبود پیدا کرده است، اما هنوز هم خیلی از مردم در گوشه و کنار دنیا هستند که امواج تلفن قابل قبولی در خانه خود دریافت نمی کنند. شکاف زیادی بین شبکه ها به ویژه در مناطق روستایی وجود دارد. شاید وای فای کالینگ راه حل چنین مشکلاتی باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سطح پوشش شبکه‎های موبایل به طور پیوسته بهبود پیدا کرده است، اما هنوز هم خیلی از مردم در گوشه و کنار دنیا هستند که امواج تلفن قابل قبولی در خانه خود دریافت نمی‎کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شکاف زیادی بین شبکه‎ها به ویژه در مناطق روستایی وجود دارد. شاید وای‎فای کالینگ راه حل چنین مشکلاتی باشد.

وای‎فای کالینگ چیست؟
WI-FI CALLING به شما اجازه می‎دهد در زمان‎هایی که سیگنال شبکه شما ضعیف است از اتصال وای‎فای خود برای برقراری یا دریافت تماس‎های تلفنی استفاده کنید. اگر شما در خانه هستید و یک نقطه کور در اتاق خواب پشتی شما وجود دارد، یا وقتی وارد یک اتاق می‎شوید نوارهای قدرت سیگنال تلفن هوشمند شما به یک نوار کاهش پیدا می‎کند، تلفن شما می‎تواند به طور خودکار به شبکه وای‎فای خانگی شما منتقل شده و از آن برای برقراری تماس تلفنی استفاده کند.

مزیت وای‎فای کالینگ این است که می‎تواند یکپارچه و بدون وقفه کار کند. با فرض این که خدمات دهنده مخابراتی شما از آن پشتیبانی می‎کند، شما می‎توانید با اعمال تنظیمات مربوطه روی تلفن خود به یک شبکه وای‎فای متصل شده و هر زمان که نیاز بود از این قابلیت استفاده کنید. هر تماس تلفنی که برقرار می‎کنید و هر پیغامی‎ که از طریق وای‎فای کالینگ ارسال می‎کنید به همان شکل عادی خود در اپلیکیشن پیامک و لاگ تماس‎ها ظاهر می‎شود.

آیکون نمایش داده شده روی نوار اطلاع رسانی شما ممکن است به شکل یک گیرنده تلفن کوچک با نماد وای‎فای در بالای آن تغییر کند یا به نشان VoLTE (voice over LTE) تبدیل شود. به غیر از این مورد شما هیچ تفاوت دیگری بین تماس‎های وای‎فای و تماس معمولی از طریق شبکه موبایل مشاهده نخواهید کرد.

خدمات دهنده مخابراتی خود را بررسی کنید
خدمات دهندگان مختلف ضوابط مختلفی را نیز برای ارائه خدمات وای‎فای کالینگ وضع می‎کنند، بنابراین قبل از اعمال تنظیمات باید وضعیت شرکت مخابراتی خود را بررسی کنید. در برخی موارد شما برای استفاده از این خدمات باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. بنابراین قبل از فعال کردن این قابلیت شرایط و ضوابط را به دقت مطالعه کنید.

خدمات دهندگان مخابراتی حتی ممکن است پشتیبانی از وای‎فای کالینگ را به دستگاه‎های خاصی محدود کنند. بنابراین حتی اگر تلفن شما قابلیت برقراری تماس از طریق وای‎فای را دارد، باید اجازه دسترسی به این دستگاه توسط شرکت مخابراتی را هم بررسی کنید.

چگونه قابلیت وای‎فای کالینگ را روی آیفون فعال کنیم
فعال کردن قابلیت وای‎فای کالینگ روی آیفون کار ساده‎ای است، اما شما به آیفون 5C یا بالاتر نیاز دارید.

به Settings > Phone > Wi-Fi Calling بروید و آن را روی حالت روشن بگذارید.

چگونه قابلیت وای‎فای کالینگ را روی تلفن اندروید فعال کنیم
انجام این کار روی تلفن‎های اندروید راحت است، اما مکان قرارگیری این تنظیمات در دستگاه‎های مختلف متفاوت است:
    اپلیکیشن Phone را باز کنید و روی آیکون منو (همان نماد سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالا) تقه بزنید. سپس به Settings رفته و گزینه Wi-Fi calling را پیدا کنید. سپس آن را روی حالت روشن قرار دهید.

برای آزمایش قابلیت وای‎فای کالینگ تلفن خود را روی حالت پرواز (Airplane mode) قرار دهید، سپس گزینه وای‎فای را دوباره روشن کنید و به شبکه وای‎فای خود متصل شوید. حالا باید  آیکون نوار اطلاع رسانی ظاهر شده باشد و شما باید بتوانید تماس‎ها را دریافت کنید.

منبع: دیجیتال ترندز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top