تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/08/23 - 15:03
کد خبر: 250181

وزیر علوم خواستار بکارگیری شیوه های نوین آموزشی شد

وزیرعلوم گفت: کیفیت بخشی به آموزش و پژوهش از اولویت بالایی در برنامه های وزارت علوم برخوردار است که در این راستا باید شیوه های نوین آموزش را بکار بگیریم .

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، در هم‌اندیشی با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عضو هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور هستند، تصریح کرد: تحول در آموزش عالی بدون حمایت مجلس شورای اسلامی ممکن نیست و با پشتیبانی نمایندگان است که وزارت علوم می تواند در مسیر پیش رو، برنامه های دقیق و کارشناسی شده خودرا اجرایی کند.

وی ضمن ابراز همدردی با داغدیدگان حادثه زمین لرزه در منطقه مرزی ایران و عراق؛ کمک به مصدومان و تمامی بازماندگان این حادثه را وظیفه همه آحاد ملت دانست و گفت: به دانشگاه‌های منطقه زلزله زده توصیه شده است از تمام توان و امکانات علمی و اجرایی خود برای امداد رسانی استفاده کنند.

وزیر علوم با تاکید بر اجرایی کردن برنامه پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مفاد این برنامه منطبق با اسناد و قوانین بالادستی مانند نقشه جامع علمی کشور و برنامه ششم توسعه تنظیم و تدوین شده است و ما به عنوان دستگاه اجرایی مکلف به اجرای این قوانین هستیم.

وی افزود: کیفیت بخشی به آموزش و پژوهش از اولویت بالایی در برنامه های وزارت علوم برخوردار است که در این راستا باید شیوه های نوین آموزش را بکار بگیریم و تجهیزات و زیرساخت های پژوهش و فناوری را تقویت کنیم.

وزیر علوم اظهار داشت: عموماً اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور از توانایی علمی خوبی برخوردار هستند، زیرا در سال‌های اخیر شاهد پیاده شدن نظام جذب اعضای هیات علمی بودیم که در فرایندهای شفاف و مشخصی سعی کرده است بهترین و توانمندترین داوطلبان تحصیل کرده را وارد دستگاه آموزش عالی کند.

وی همچنین به جایگاه والای ایران از نظر تولیدات علمی در جهان و منطقه و نیز تعداد زیاد اعضای هیات علمی شاخص که در فهرست برترین های جهان هستند؛ اشاره و تصریح کرد: باید با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی، در سریع ترین زمان ممکن تجهیزات پژوهشی را به‌روز کنیم، چرا که کمبود امکانات پژوهشی و روزآمد نبودن آن، در آموزش، پژوهش و همچنین توانمندسازی مطلوب دانش آموختگان تاثیرمخربی برجای می گذارد.

غلامی افزود: ساماندهی و تقویت مراکز آموزش عالی کوچک در نقاط مختلف کشور می تواند به توسعه استانی و ایجاد امید و انگیزه در استانها کمک کند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه برخی از مراکز آموزش عالی دانشگاهی در شهرستان‌ها حتی ردیف بودجه مستقل نیز ندارند، گفت: توجه ویژه استانداران و متولیان مرتبط می تواند به رفع مشکلات مراکز دانشگاهی شهرستانی کمک کند.

غلامی با تاکید بر لزوم جذب دانشجوی خارجی گفت: در سال‌های اخیر، همکاری های علمی بین المللی دانشگاه‌ها رشد خوبی داشته است ولی باید در بخش انجام پروژه‌های مشترک بین المللی با دانشگاهها و موسسات معتبر و جذب دانشجویان خارجی فعالیت های بیشتری انجام شود.

وی اظهار داشت: حتماً باید پارک های علم و فناوری تقویت شوند چرا که تبدیل ایده به محصول و ایجاد شرکت های دانش بنیان و کار آفرین از طریق این مراکز صورت می گیرد.

غلامی گفت: تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و مراکز اجرایی کشور امری ضروری به نظر می رسد؛ چرا که برخی از مشکلات و چالش های مهم کشور صرفاً با همکاری مشترک دانشگاهها و مراکز اجرایی حل خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top