تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/08/23 - 15:15
کد خبر: 250186

آمادگی نیشابور برای میزبانی از زائران پیاده امام رضا

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار نیشابور از آمادگی شهرستان نیشابور برای میزبانی از کاروان زائران پیاده امام رضا(ع) خبر داد.

به‌ گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، سعید شیبانی معاون استاندارخراسان رضوی و فرماندار نیشابور همزمان با حرکت کاروان‌های پیاده به سمت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: نیشابور شهر میقات الرضا، شهر حدیث سلسله‌الذهب و شهر قدمگاه امام مهربانی‌ها است و از آنجا که در مسیر زائران حرم امام رضا(ع) واقع شده و هر ساله در دهه آخر ماه صفر هزاران زائر و دوست‌دار اهل بیت(ع) در مسیر حرکت خود از نیشابور عبور می‌کنند، نیشابور مفتخر است در این حرکت کاروان‌ها میزبان شایسته‌ای برای زائران باشد.

او افزود: به همین منظور ستاد خدمات سفر شهرستان ویژه خدمات‌رسانی به کاروان‌های پیاده در شهرستان نیشابور فعالیت خود را به‌صورت شبانه‌روزی شروع کرده و تمهیدات لازم و تمام امکانات موردنیاز برای تأمین امنیت و رفاه حال زائرین در این شهرستان فراهم شده است.

 شیبانی تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و از اماکن اسکان زائران به‌منظور بررسی وضعیت ایمنی بازدید انجام شده است.

او افزود: همچنین مراکز اورژانس شهرستان نیشابور با تعداد ۲۲ دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات سریع در آماده‌باش کامل هستند که به‌این منظور یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و تعداد ۵ ایستگاه موقت ارائه خدمات بهداشتی و سلامت در مسیر زائران تدارک دیده شده است.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان نیشابور بیان کرد: جمعیت هلال احمر نیشابور نیز با استقرار ۵ ایستگاه و به‌کارگیری ۸۰ نفر از نیروهای خود آماده ارائه خدمت‌رسانی به کاروان‌های پیاده است و ۱۵۸ ایستگاه اسکان شامل مساجد، حسینیه‌ها و تکایا  که در مسیر حرکت کاروان‌ها است به وسایل و سیستم گرمایشی مجهز شدند و برای اطمینان از مسائل ایمنی بازدید از آن‌ها صورت گرفته تا محل استراحت مطمئنی برای  زائران باشد.»

اوافزود: تعداد کاروان‌های اعزامی از نیشابور تا این لحظه ۷۸ کاروان است که  ۷هزار نفر مرد و ۳هزار نفر زن هستند.

شیبانی خاطرنشان کرد: ۸۰ ایستگاه صلواتی از مبادی ورودی تا خروجی شهرستان در مسیر زائران برای ارائه خدمات به زائران تدارک دیده شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top