تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/08/25 - 13:15
کد خبر: 250335

اتحادیه‌‌های بزرگ دانشجویی در متن امدادرسانی به زلزله‌زدگان:

تلاش دانشجویان برای توزیع مواردی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند

تلاش دانشجویان برای توزیع مواردی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند

در حالی که بسیاری از مناطق زلزله‌زده همچنان گرفتار کمبود امکانات و امدادرسانی هستند و وسعت منطقه به همراه صعب‌العبور بودن جاده‌های منتهی به مناطق آسیب‌دیده در بخش‌های کم‌تردد، باعث بروز نارضایتی‌هایی شده است که بالطبع حضور و کم‌های بیشتری را از سوی عموم مردم و اقشار مختلف می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشجویان نیز پا به پای مردم در راستای خدمات رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله‌ی استان‌های غربی کشور، در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی و دانشجویی از اقصی نقاط کشور هستند تا به نوبه‌ی خود باری از دوش زلزله‌زدگان بردارند.

غالب دانشجویان با محوریت تشکل‌ها و اتحادیه‌ها بزرگ دانشجویی در حال جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی هستند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل
پیام مرادی، قائم‌مقام سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: با توجه به وسعت زلزله و حجم انبوهی از آسیب‌دیدگان، سازماندهی صورت گرفت تا با انگیزه دوباره‌ای که به دانشجویان در این باره داده می‌شود، برای جمع‌آوری کمک‌های دانشجویی و مردمی اقدام کنیم.

مرادی ادامه داد: دفاتر انجمن اسلامی از دانشگاه‌های سراسر کشور به ویژه استان‌های خوزستان، کرمانشاه، اراک، مازندران و تهران اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای زلزله‌زدگان کردند و بقیه استان‌ها نیز به تازگی در این زمینه فعال شدند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از دفاتر اقلام غیر نقدی و بخشی دیگر، صرفا وجوهات نقدی اهدایی به زلزله‌زدگان را دریافت کردند، تصریح کرد: شماره کارت 5951-0965-3379-6104 به نام سیدمحمدرضا حسنی برای واریز وجوهات نقدی اعلام شده است که عمومی مردم و دانشجویان از سراسر کشور می‌توانند کمک‌های خود را به این حساب واریز کنند تا در اسرع وقت به مناطق زلزله‌زده برای تامین نیازهای ارسال شود.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه تا کنون 2 محموله از کمک‌های ارسالی دانشجویان که از طریق دفاتر انجمن اسلامی در دانشگاه‌های استان کرمانشاه جمع‌آوری شده بود به دست مردم آسیب‌دیده رسیده، خاطرنشان کرد: به زودی نیز اولین محموله‌ی کمک‌های مردمی و دانشجویی به از طریق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از تهران به سمت مناطق زلزله‌زده ارسال خواهد شد.

مرادی افزود: تلاش بر این است مواردی که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در سبد حمایتی نهادهای و سازمانهای رسمی و فعال در منطقه کمتر است و نیاز شدید در منطقه نسبت به آن وجود دارد و یا توزیع خوبی روی آن صورت نگرفته، به همت دانشجویانی که در سطح منطقه فعال هستند، به دست مردم رسانده شود.

قائم مقام سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه تلاش ما بر همکاری بیشتر با مسئولین فعال در مناطق آسیب‌دیده است، ادامه داد: تمام کمک‌های نقدی و غیر نقدی در چارچوب فعالیت‌های نهادهای رسمی در منطقه به دست مردم برسد.

وی همچنین اضافه کرد: بیشتر تمرکز ما روی مناطقی از قبلی سرپل ذهاب و قصر شیرین و روستاهای اطراف آن است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا کمک‌های ارسالی عموم مردم و دانشگاه‌های سراسر کشور را به منطقه ارسال کنیم.

بسیج دانشجویی
در کنار سایر فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی در مناطق زلزله‌زده به تازگی جمعی از دانشجویان بسیجی واحد علوم‌تحقیقات دانشگاه آزاد که در مسیر پیاده روی اربعین، موکب خدمات رسانی به زائران پیاده‌ی امام حسین(ع) را تشکیل داده بودند، برای برپایی موکب خدمات رسانی به زلزله‌زدگان به استان‌های غربی کشور رفتند.

محمدرضا آبدار مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه تیم 40 نفره دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام می‌شود، گفت: تمامی تجهیزات موکب دانشجویان جهان اسلام که در ایام اربعین حسینی در نزدیکی کربلا برپا شده بود برای خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده غرب کشور به همراه این تیم در منطقه سرپل ذهاب مستقر خواهد شد. (ادامه از اینجــا)

جامعه اسلامی دانشجویان
دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران در اطلاعیه‌ای آمادگی خود را برای دریافت و ارسال کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان را از طریق شماره کارت 5666-1076-9972-6037 اعلام کرد.

دفتر تحکیم وحدت
صالحی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: دانشجویان انقلابی دفتر تحکیم وحدت آمادگی خود را جهت هرگونه امدادرسانی به مردم عزیز آسیب دیده اعلام می‌دارند و از همه هم وطنانی که می‌توانند به هر نحوی در بهبود کیفیت زندگی این عزیزان و کم کردن مصیبت‌های وارده موثر باشند در خواست می‌کنیم که به کمک این عزیزان بشتابند. (ادامه از اینجـــا)

جنبش عدالتخواه دانشجویی
هموطنان عزیزی که در منطقه حضور دارند می توانند برای همکاری با جنبش عدالتخواه دانشجویی در موضوع انعکاس اخبار با آی دی تلگرامی @mh_rezaei90 ارتباط برقرار نمایند.

از عزیزانی که امکان در اختیار گذاشتن لوازم خبرنگاری یا همکاری در حوزه رسانه را دارند نیز دعوت می‌شود با آی دی @mh_rezaei90 تماس حاصل نمایند. (ادامه از اینجـــا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top