تاریخ انتشار: جمعه 1396/08/26 - 18:10
کد خبر: 250387

پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن به مناطق روستایی

ائمه جمعه شهرستان‌های استان لرستان در خطبه‌های نماز جمعه تأکید کردند: مسئولان باید برای مقاوم سازی مناطق روستایی تسهیلاتی پرداخت و برای ایجاد یک مأمن مستحکم نظارت داشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا حقیان امام جمعه دورود ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دورود ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در رابطه با زلزله هفته گذشته در استان کرمانشاه به‌ ویژه در شهرستان سر پل ذهاب اظهارداشت:ایران ازنظر بلاهای طبیعی مانند سیل، زلزله، تندباد جز10 کشور نخست دنیاست.

وی افزود: علاوه بر زلزله،گرمای شدید در جنوب ایران، ریزگردها و خشک‌سالی در مناطق وسیعی از کشور عواملی که هرازچندگاه حوادث غیرمترقبه‌ای ایجاد می‌کند.

امام جمعه دورود بابیان اینکه گسل دشت سیلاخور در دورود یکی از هزار و 400 گسل فعال در ایران است، عنوان کرد: طعم تلخ زلزله درگذشته در شهرستان دورود را درک کرده‌ایم و در بحث مدیریت زلزله در درجه نخست باید برای ساخت‌وساز مقاوم اقدامات خاصی انجام گیرد.

وی بیان کرد: مسئولان باید برای بازسازی و توان سازی مناطق روستایی تسهیلات پرداخت و نظارت در ایجاد یک مأمن مستحکم را داشته باشند.

حقیان بابیان اینکه در ایام انتخابات مختلف در مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در عرصه انتخابات شعار زیاد داده می‌شود، گفت: پرداخت تسهیلاتی که با کمترین هزینه برای روستاییان سرپناه امنی درست شود متاسفانه فراموش‌شده است.

وی با اشاره به ضعف در حوزه مقابله با حوادث  تصریح کرد: ورود بیش از حدبه مسائل سیاسی و رقابتی در کشور  یکی از عواملی است که  توجه مسئولان را از اولویت اساسی کم کرده است.

امام جمعه دورود با اشاره به رخ دادن زلزله اخیر کرمانشاه خاطرنشان کرد: سوله‌ها،بیمارستان‌ها، اغذیه مناسب موردنیاز، چادر، برق اضطراری مسائلی است که برای زلزله زدگان باید موردتوجه قرار بگیرد.

فرهنگ عاشورا حربه‌ای برای مقابله با دشمنان و مستکبران جهان است
سید احمد صالحی امام‌جمعه موقت ازنا نیز امروز در خطبه های این شهرستان ضمن عرض تسلیت وفات رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) اظهار داشت:کنگره اربعین آنقدر شکوه دارد که جهانیان را به شگفت وا‌داشته است که زبان‌هایی همه ما از وصف این همایش قاصر است.

وی افزود: هرسال بر تعداد جمعیت این کنگره عظیم افزوده می‌شود و این خود این معجزه‌ای از سمت خداست که این را باید شکر گذار باشیم.

امام‌جمعه ازنا عنوان کرد: این کنگره بزرگ به جهانیان فرهنگ انتظار و عاشورا و ولایت را نشان داد اما دشمنان بازهم نتوانستند چشم خود را باز کنند و ببیند که فرهنگ شهادت هنوز در جامعه‌هایی اسلامی زنده است.

وی بیان کرد: هر جامعه برای مقابله با دشمنان و مستکبران جهان باید حربه‌هایی داشته باشد تا بتواند کشور خود را بازسازی کند که از مهمترین حربه‌ها فرهنگ انتظار و عاشوراست که  سبب بازسازی ملت‌هایی اسلامی خواهد شد. 

صالحی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغ‌دار کرمانشاه تصریح کرد:ملت کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس در یک آزمایش سخت الهی سربلند بیرون آمدند و بار دیگر این مردم شریف مورد آزمایش الهی قرارگرفته‌اند که خداوند به خانواده‌هایی داغ‌دار و مصیبت‌زده کرمانشاه صبر اعطا کند.

وی با اشاره به هفته بسیج خاطرنشان کرد: جهانیان امروز فهمیدند که چرا امام (ره) بسیج را تأسیس کرده است و بسیج در نگاه امام (ه) لشکر مخلص خداست که حتی در قران آن را به‌عنوان حبیب‌الله خطاب شده است.

امام‌جمعه ازنا اظهارداشت: بسیجیان همیشه در هر جا و از هر قشری با شور درصحنه حضورداشته است و امروز هم بسیجیان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور پررنگی دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top