تاریخ انتشار: شنبه 1396/08/27 - 13:10
کد خبر: 250437

وقتی وزارت نفت، فارغ‌التحصیلان را دور می‌زند؛

رای دیوان عدالت اداری هم به حال دانشجویان صنعت نفت افاقه نکرد!

رای دیوان عدالت اداری هم به حال دانشجویان صنعت نفت افاقه نکرد!

دو سال از قائله‌‌ای که دانشگاه صنعت نفت با محوریت وزارت نفت دولت یازدهم بر سر دانشجویان و فارغ‌التحصیلانش به وجود آورده می‌گذرد و دستگاه‌های مسئول و ذیربط، قدم از قدم برنداشتند و بعد از اینکه مجبور به بکارگیری فارغ‌التحصیلان متخصص شدند، حالا قصد دور زدن قانون و دانشجویان را دارند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسئله‌ای که شاید در روزها و یا حتی ماه‌های اولیه، کاملا صنفی و دانشگاهی به نظر می‌آمد اما به مرور رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و مستقیما پای وزیر نفت را به این میدان باز کرد.

اعتراض، تحصن، تجمع، بیانیه، اعتراض‌نامه و همه و همه‌ی اینها برای حل مشکلات متعدد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت کافی نبود تا پای نمایندگان مجلس و حتی ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای پیگیری حقوق تضییع شده‌ی دانشجویان در برابر یک دستگاه قدرتمند و پرنفوذ دولتی باز شد(اینجــــا) اما آب از آب تکان نخورد.

در حالی که همه چیز کافی بود برای بروز آسیب‌های روانی و اجتماعی حاصل از این بلاتکلیفی عجیب در میان دانشجویان نفت اما در اوج ناباوری، دیوان عدالت اداری که به دنبال جریان‌سازی دانشجویان و مسئولین حمایت کننده از آنها، پرونده‌ی شکایت از وزارت نفت در این زمینه را پیگیری و نتیجه را به نفع دانشجویان اعلام کرد.

این فصل الخطاب کافی بود تا مسئولین وزارت علوم دیگر راه پس و پیشی در مقابل خود نبینند و مجبور شوند از قانون تمکین کنند اما این پایان ماجرا نبود.

حالا که بعد از دو سال پیگیری دانشجویان فارغ‌التحصیلان معترض دانشگاه صنعت نفت، وزارتخانه‌ی متبوع ناچار به پذیرش دانشجویانی شده است که خودش آنها را برای کار در عرصه‌ی نفت و پالایشگاه تربیت کرده، مانع جدیدی بر سر راه دانشجویان ایجاد کرده است. مانعی که نشان می‌دهد انگار این رشته سر دراز دارد و جناب ژنرال، حالا حالاها قرار نیست کوتاه بیاید.


اما این تنها مسئله دانشجویان نیست، یکی از این دانشجویان در گفتگویی با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: "در شرایط این آزمون علاوه بر داشتن معدل بالای 17 برای دانشگاه های دولتی (منهای چند دانشگاه خاص)، داشتن رتبه کنکور زیر 4000 کشوری(نه منطقه‌ای) نیز لحاظ شده است، عملا آقای زنگنه تمایلی به استخدام از سایر دانشگاه‌ها ندارد و تنها می ‌خواهد از دانشگاه‌های تهران استخدام کند، این موضوع درحالی ست که حتی سازمان سنجش هم تفاوت در امکانات شهرهای مختلف و تاثیر آن بر رتبه کنکور کارشناسی را در نظر می گیرد و رتبه ها را منطقه بندی می کند، اما وزارت نفت از این موضوع صرف نظر کرده است". او ادامه داد: "سه نفر برتر هر سال در شعب مختلف دانشگاه آزاد از شرط رتبه معاف بوده و با کسب معدل حداقل 18 می توانند در این آزمون شرکت کنند. این یعنی اگر شما در دانشگاه های دولتی شهرهایی مثل اراک، بوشهر، اهواز، سمنان و ... درس خوانده باشید، حتی اگر شاگرد یک کلاس هم باشید نمی‌توانید در این آزمون شرکت کنید، چون طبیعتا رتبه کنکورتان بالای 4000 کشوری است، اما اگر در دانشگاه آزاد همین شهرها درس خوانده باشید، می‌توانید در آزمون شرکت کنید". او در پایان نیز گفت: "همواره در آزمون‌های مختلف برای جبران کمبود امکانات و همچنین ماندگاری بیشتر نیروها، برای افراد بومی استان سهمیه‌ای در نظر گرفته می‌شود، این بار وزارت نفت با حرکتی زیرکانه هرچند بومی‌ها را از شرط معدل معاف کرده اما با تاکید بر داشتن رتبه کشوری زیر 4000 عملا اکثر بومی ها را دور زده است".

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top