تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/08/29 - 12:44
کد خبر: 250587

نفتی‌ها خواهان استعفای هیات رئیسه شدند؛

حمل نمادین تابوت دانشگاه در اعتراض به «حق‌کُشی»! +عکس و فیلم

حمل نمادین تابوت دانشگاه در اعتراض به «حق‌کُشی»! +عکس و فیلم

دانشجویان معترض دانشگاه صنعت نفت که با دخالت حراست دانشگاه نتوانستند به ساختمان اصلی دانشکده اهواز(ساختمان شهید بهشتی) وارد شوند، بارها در حین تجمع با فریاد و همچنین در دست گرفتن نوشته‌هایی تاکید کردند که دلیل تجمع آنها صرفا مطالبه‌گری در حوزه مسائل صنفی است و لاغیر.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان دانشکده صنعت نفت ظهر امروز دوشنبه در اعتراض به مدیریت نامناسب مسئولان فعلی این دانشگاه و موضوع استخدام دانشجویان دانشگاه نفت در اهواز و آبادان تجمع کردند.

* بهره‌برداری سیاسی ممنوع!
دانشجویان معترض دانشگاه صنعت نفت که با دخالت حراست دانشگاه نتوانستند به ساختمان اصلی دانشکده اهواز(ساختمان شهید بهشتی) وارد شوند، بارها در حین تجمع با فریاد و همچنین در دست گرفتن نوشته‌هایی تاکید کردند که دلیل تجمع آنها صرفا مطالبه‌گری در حوزه مسائل صنفی بوده و هرگونه بهره‌برداری سیاسی از این تجمع ممنوع است. از دیگر حواشی تجمع امروز دانشگاه صنعت نفت، تشییع نمادین این دانشگاه از سوی دانشجویان بود که به گفته آنها این اقدام نشان‌دهنده نابود شدن دانشگاه بوده است.

دانلود

لازم به ذکر است، در روزهای گذشته دانشجویان دانشکده‌های نفت آبادان و اهواز در اعتراض به سلب امتیازات دانشگاه صنعت نفت تجمع و تحصن کردند و تمام کلاس‌های روز شنبه به دلیل عدم حضور دانشجویان در کلاس لغو شد.

* بیانیه دانشجویان در پایان تجمع
در پایان این تجمع دانشجویی، بیانیه‌ای قرائت شد که در آن به موضوع «استعفای هیات رئیسه دانشگاه صنعت نفت» به عنوان تنها راه حل مشکلات دانشجویان این دانشگاه تاکید شده بود.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(زنده را تا زنده است باید به فریادش رسید/ ورنه بر سنگ مزارش آب پاشیدن چه سود)

ضمن عرض تسلیت به ملت ایران، نظر شما را به چند فراز از غم‌نامه داغداران دانشگاه صنعت نفت جلب می‌کنیم:

ضعف شدید مدیریتی در دانشگاه صنعت نفت، در سال‌های گذشته منجر به از بین رفتن ابهت و جایگاه دانشگاه صنعت نفت شده است، به گونه‌ای که هر ساله شرایط استخدامی برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت سخت‌تر و اکنون لاممکن شده است. تا جایی که امروز، اکثریت قریب به اتفاق فارغ التحصیلان آینده این دانشگاه، حتی اجازه شرکت در آزمون استخدامی وزارت نفت را نیز ندارند.

اکنون پس از گذشت بیش از 33 ماه از مدیریت هیئت رئیسه کنونی، علت سیر نزولی و "مرگ تدریجی" دانشگاه را ضعف و ناکارآمدی تیم مدیریتی در حفظ امتیازات دانشگاه (از جمله حفظ اولویت استخدامی و حفظ امتیاز امریه) دانسته و تنها راه نجات و احیای دانشگاه صنعت نفت، این سرمایه ملی را، استعفای دسته جمعی هیئت رئیسه دانشگاه می‌دانیم.

این راهیست که دی ماه سال 94 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در مقابل ما قرار دادند که در حضور هیئت رئیسه و کلیه دانشجویان فرمودند: "با استعفای دسته جمعی هیئت رئیسه دانشگاه، جریانی ایجاد می‌شود که می‌تواند مشکلات ما را برطرف کند."

در انتها لازم می‌دانیم که تکرار کنیم، این حرکت صرفا یک مطالبه صنفی بوده و هرگونه بهره‌برداری سیاسی از آن ممنوع است.

«والسلام علی من اتبع الهدی»

دی‌ماه سال 94 هیات رییسه دانشگاه صنعت نفت در نشستی که با دانشجویان داشتند وعده استعفای جمعی خود را در صورت عدم جذب دانشجویان بورسیه توسط وزارت نفت داده بودند و اکنون دانشجویان معترض پس از گذشت دو سال خواستار عمل به این وعده شده‌اند.

گفتنی است، در روزهای اخیر «خبرنامه دانشجویان ایران» در گفت‌وگو با یکی از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به موضوع استخدام و مشکلات آن پرداخته بود که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

* نامه رئیس کمیسیون انرژی مجلس به زنگنه
فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس امروز دوشنبه و پس از برگزاری تجمع دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، در نامه‌ای به بیژن زنگنه وزیر نفت خواستار بازنگری اصلاح آگهی استخدامی وزارت نفت و حذف برخی سهمیه‌های بلاوجه شد.

در نامه حسنوند به وزیر نفت که صریحا به موضوع تعهدات این وزارتخانه برای استخدام دانشجویان اشاره شده بر این موضوع که دانشجویان با انگیزه استخدام در صنعت نفت شرایط سخت را تحمل کرده‌اند تاکید شده است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس زنگنه
وزیر محترم نفت

با سلام؛

احتراماً با عنایت به انتشار عمومی آگهی استخدامی اخیر وزارت نفت موارد زیر که دغدغه بسیاری از متقاضیان شرکت در آزمون مذکور می‌باشد جهت استحضار و دستور اصلاح ارسال می‌گردد.

1- با توجه به اینکه بیش از 90 درصد نفت و گاز کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود و این استان‌ها در صدر فهرست بیکاری علی الخصوص بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قرار دارد لازم است مفاد قوانین و مقررات بومی‌گزینی از جمله قسمت اخیر ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه که وزارت نفت را ملزم به رعایت اولویت در به کارگیری نیروهای بومی نموده است، به صورت دقیق رعایت شود.

2- توجه به درخواست به حق و قانونی فارغ التحصیلان دانشگاه نفت با توجه به تعهداتی که وزارت نفت به ایشان داشته است. همان‌گونه که مستحضر هستید بسیاری از این فارغ‌التحصیلان جزو نخبگان علمی بوده که با انگیزه استخدام در صنعت نفت جذب این دانشگاه شده و سالها شرایط سخت تحصیل در خوزستان را به همین امید تحمل نموده‌اند.

3- رعایت قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران در آزمون‌های استخدامی و تعیین سهمیه 25 درصدی ایشان.

4- حذف برخی سهمیه‌ها و اولویت‌بندی‌های بلاوجه که مصداق تبعیض ناروا مصرح در اصول متعدد قانون اساسی هستند؛ از جمله تعیین رتبه به صورت کشوری با توجه به مساوی نبودن شرایط تحصیل در مناطق محروم با مناطق برخوردار و نیز تعیین شرط معدل برای احراز نخبگی با توجه به یکسان نبودن شرایط کسب نمره در دانشگاه‌های مختلف کشور.

امید است ضمن تمدید مهلت ثبت‌نام دستور فرمایید در اسرع وقت نسبت به بازنگری و اصلاح آگهی استخدامی با توجه موارد فوق و سایر موارد مطرح شده توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و سازمان امور اداری و استخدامی دستور اقدام صادر فرمایید.

فریدون حسنوند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

در ادامه سایر تصاویر این تجمع دانشجویی آمده است:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top