تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/08/30 - 08:32
کد خبر: 250609

وقتی پای شخصیت‌های معروف به بهره‌برداری‌ سیاسی از زلزله باز می‌شود؛

کاسبی سلبریتی‌ها!

کاسبی سلبریتی‌ها!

هنرمندان و ورزشکاران در همان ساعات اولیه انتشار خبر با گذاشتن پست هایی در صفحه شخصی اینستاگرامشان به این حادثه واکنش نشان داده و با مردم این خطه از کشور ابراز همدردی کردند؛ البته این تنها آغاز ماجرا بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اوایل هفته گذشته بود که خبر زلزله ٧/٣ ریشتری استان های غربی کشور در رسانه ها منتشر شد؛ خبری دردناک که از همان ابتدا حاوی پیام حفظ همدلی میان مسئولین و اقشار مختلف جامعه برای کمک هر چه بیشتر و بهتر به مردم این منطقه بود.

هنرمندان و ورزشکاران در همان ساعات اولیه انتشار خبر با گذاشتن پست هایی در صفحه شخصی اینستاگرامشان به این حادثه واکنش نشان داده و با مردم این خطه از کشور ابراز همدردی کردند؛ ابراز همدردی که باعث شد تقریبا تمام مردم در فضای مجازی به آن بپیوندند و با گذاشتن پست هایی، از تنها نبودن مردم زلزله زده بگویند؛ البته این تنها آغاز ماجرا بود.

با روشن شدن ابعاد خرابی های زلزله و نیاز مبرم به کمک رسانی در همه زمینه ها اعم از نقدی و غیرنقدی  موج جدیدی از حضور سلبریتی ها به میدان باز شد و هر کدام از هنرمندان و ورزشکاران کشور با درخواست از مردم برای کمک به زلزله زدگان  سعی کردند گوشه ای کوچک از کار خدمات رسانی به مردم استان های غربی را بر دوش بکشند؛  در این میان برخی ا ز چهره های هنری و ورزشی مانند جواد رضویان، نوید محمدزاده، لیلا بلوکات، جواد خیابانی، نیکی کریمی، علی دایی و ....  پا را از عرصه درخواست کمک فراتر گذاشته و محموله های کمک های مردمی را شخصا به مناطق ارسال کردند و در مناطق زلزله زده حضور یافتند.

حضور سلبریتی ها در مناطق زلزه زده باعث شد تا سیل مردم به همراه کمک هایشان به این مناطق سرازیر شود تا جایی که به گفته مسئولین دیگر امکان حضور خودروهای شخصی در جاده های استان های غربی کشور امکان پذیر نباشد؛ حضوری که نشان از تاثیرگذاری بالای سلبریتی ها بر مردم داشت؛ هر چند که بیش از این نیز در زلزله بم مردم تشان دادند که هیچگاه هموطنان را تنها نمی گذارند ولی حضور سلبریتی ها در عرصه کمک رسانی به زلزله زدگان اخیر را نمی توان در سیل کمک های مردمی بی تاثیر دانست.

درست است که حضور چهره های هنری و ورزشی در کنار مردم و مسئولین صحنه های زیبا از خدمت رساتی به زلزله زدگان را خلق کرده است؛ اما در این میان ساز مخالف زدن برخی از چهره‌های هنری و فرهنگی به ویژه سینماگران، طعم کمک رسانی را به مردم و سایر سلبریتی ها  تلخ کرد؛ چهره هایی که با به میان کشیدن مراسم پیاده روی اربعین و ربط دادن آن به ضعف‌های موجود در امر امدادرسانی به زلزله زدگان نه تنها گره‌ای از مشکلات مردم این منطقه باز نکردند؛ بلکه تلاش‌های بی وقفه همه دستگاه ها و نیروهای خودجوش مردمی را نیز نادیده گرفتند.

هر چند تلاش این دسته از  سلبریتی ها که از قضا طرفداران زیادی هم دارند؛ نتوانستند جلوی ارسال کمک های مردمی و حضور نیروهای خودجوش در مناطق زلزله زده را بگیرد، ولی چنین واکنش هایی به حوادثی چون زلزله و ارتباط دادن آن به بزرگ ترین تجمع انسانی در عراق موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت؛ بخصوص وقتی از سوی سلبریتی های کشور مطرح می شود.

طبیعتا یکی از اساسی ترین مولفه ها در برخورد با حوادثی چون زلزله حفظ آرامش روانی مردم آنجا و در مقیاس بزرگ تر جامعه است؛ آرامشی که در وهله اول با حضور نیروهای امدادی و مردمی تامین می شود  و بعد از آن نیز با جلوگیری از اظهارنظرهای تفرقه انگیز؛ اظهارنظرهایی که متاسفانه در زلزله اخیر از سوی برخی چهره ها شاهد بودیم.

با تمامی این تفاصیل انتشار عکس هایی از مردم کرمانشاه که با در دست داشتن پلاکارهایی از کمک های مردمی و نیروهای امدادی تشکر کرده اند نشان از عدم توجه جامعه به پست های اشتباه سلبزیتی ها حکایت دارد.

* گزارش از زهرا رمضانی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top