تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/08/29 - 18:34
کد خبر: 250614

پرونده دانشجویان بورسیه بسته شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش با اشاره به حضور وزیر علوم در جلسه امروز این کمیسیون به تشریح آخرین روند پیگیری پرونده‌های بورسیه دانشجویی پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به جلسه امروز ( دوشنبه 29 آبان) کمیسیوین متبوعش اظهار داشت: در جلسه امروز که با حضور آقای غلامی وزیر علوم برگزار شد، روند رسیدگی به پرونده‌های بورسیه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: آقای غلامی با تکذیب  اعداد و رقم‌هایی که از تعداد افراد بورسیه توسط برخی آمارسازها مطرح می‌شد اعلام کرد که تعداد کل افرادی که به دلیل مشکل بورسیه از تحصیل محروم شده بودند تنها 21 نفر بوده است.

ضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به روند ثبت نام دیگر دانشجویان بورسیه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: از تعداد 3600 نفر دانشجوی بورسیه تنها 100 نفر تاکنون مراحل جانمایی‌شان انجام نشده که این افراد نیز در صف جانمایی و ثبت نام هستند و مشکل خاصی سر راه این افراد نیست؛ بنابراین پرونده بورسیه با ثبت نام این افراد بسته خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: امروز و با توضیحات صریح وزیر علوم درباره پرونده بورسیه‌ها برای ما روشن شد که عده‌ای از این  پرونده  تنها برای عقده گشایی‌های سیاسی بهره برداری کرده‌اند و به گفته مقام معظم رهبری در حق دانشجویان بورسیه ظلم شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان نوسازی در جلسه امروز کمیسیون آموزش گفت: با توجه به اینکه در شهرستان سرپل ذهاب تنها 6 مدرسه سالم و قابل استفاده مانده و بقیه مدارس این شهرستان تخریب شده است بنا شد تا در ادامه سال تحصیلی به شکل 3 شیفت از این 6 مدرسه برای حضور دانش آموزان استفاده شود و دیگر کلاسهای درس نیز تا ساخت مجدد مدارس در کانکس‌ها دایر شود.

وی همچنین درباره پیشنهاد کمیسیون آموزش برای اختصاص ردیف بودجه‌ای ویژه به منظور تسریع در ساخت مجدد مدارس مناطق زلزله زده اظهار داشت: کمیسیون آموزش منتظر است تا بودجه سال آینده توسط دولت تقدیم شود و اگر در این بودجه ردیفی ویژه برای بازسازی مدارس مناطق زلزله زده اختصاص پیدا نکرده بود قطعا کمیسیون آموزش به شکل جدی پیگیر اضافه شدن این ردیف بودجه‌ای خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top