تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/09/01 - 10:12
کد خبر: 250748

رسوایی‌های جنسی در آمریکا

موج گسترده افشاگری‌های جنسی علیه اربابان زر و زور در آمریکا تا کنون به برکناری چهره‌هایی سرشناس در بخش‌های مهم جامعه این کشور از سمت‌هایشان شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، طی حدود سه دهه قبل، نام «هاروی واینستاین» به عنوان یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان فیلم در هالیوود بر سر زبان‌ها بوده است.

فیلم‌هایی به تهیه‌کنندگی «واینستاین» که در دوران فعالیت او در دو کمپانی «میراماکس» و «واینستاین» ساخته شده‌اند ده‌ها بار نامزد جایزه اسکار شدند و او بابت تهیه‌کنندگی فیلم «شکسپیر عاشق» موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

اما در طول سال‌های گذشته شایعاتی هم حول این غول سینمای «هالیوود» مطرح بود مبنی بر اینکه او از حیثیت و نفوذش برای بهره‌کشی جنسی از زنان صنعت فیلم سوء استفاده می‌کند.

در چنین شرایطی بود که ماه گذشته روزنامه نیویورک‌تایمز در یک گزارش تحقیقی، پرده از رازهایی در این زمینه برداشت که ابتدا صنعت سینما و بعد از آن سایر بخش‌ها در آمریکا را لرزاند و سپس در فعل و انفعالاتی که اکنون به «اثر واینستاین» معروف شده، به افشاگریی‌های بی‌سابقه علیه فسادهای جنسی اربابان زر و زور در سراسر دنیا تسری پیدا کرد و حتی تا استعفای وزیر دفاع انگلیس از سمتش به دلیل رفتار نامناسب جنسی با یک خبرنگار زن پیش رفت.    

در گزارش نیویورک‌تایمز در روز 5 اکتبر، چند هنرپیشه و کارمند سابق واینستاین روایت‌هایی دست اول از درخواست‌های نامناسب جنسی او از آنها در ازای معروف شدن در سینما مطرح کردند. چند روز بعد، زنان بیشتری مهر سکوت را شکستند و در گفت‌وگو با این رسانه‌ها مدعی شدند که واینستاین به آنها تجاوز کرده است.

گزارش‌های بعدی مدعی شدند که آقای واینستاین تلاش کرده با به کارگیری کارآگاه‌های خصوصی و حتی مأموران سابق موساد در مسیر تحقیقات نیویورک‌تایمز و سایر رسانه‌های آمریکا اخلال ایجاد کند.

اما بعد از ناکام ماندن این تلاش‌ها بود که واینستاین 65 ساله عذرخواهی کرد و اعلام کرد که برای مدتی به مرخصی خواهد رفت. در این مدت پلیس در نیویورک و لندن اعلام کرد بررسی ادعاها علیه او را کلید زده و ایالات نیویورک روند تحقیقات قضائی از کمپانی او را آغاز کرد.

در افکار عمومی، بحث‌ها اگرچه در ابتدا بر سطحی فردی و طرح مباحثاتی پیرامون ابتلای واینستاین به بیماری روان‌شناختی اعتیاد به سکس متمرکز بود، اما در پرتو افشاگری‌های گسترده بعدی به سمت سئوالاتی بنیادی‌تر درباره نگاه کالاگونه به زنان و خشونت جنسی نهادینه‌شده علیه آنها در جوامع غربی پیش رفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top