تاریخ انتشار: جمعه 1396/09/03 - 00:12
کد خبر: 250859

گزارشی از یک اتفاق خاص در کمک‌های مردمی به زلزله کرمانشاه؛

چرا زیباکلام از حجم مبالغ واریزی به حسابش شگفت زده شد؟

چرا زیباکلام از حجم مبالغ واریزی به حسابش شگفت زده شد؟

کمک های مردمی به زلزله کرمانشاه برگرفته از عقبه دینی و میهن پرستی مردمی بود که برایشان رساندن کمک از طریق شخصیت های سلبریتی و یا نظامیون تفاوتی نداشت؛ مهم نبود این شخصیت بازیکن تیم مورد علاقه و یا تفکر مخالف با اندیشه اوست، مهم نجات و کمک به هم وطنان خود بود. این تفکر همان چیزی است که در تقابل با اصول سرمایه داری از جمله اومانیسم(انسان گرایی) قرار داشته و هضم آن برای غرب زدگان بسیار دشوار است. در همین راستا می توان از تفکری گفت که با اطلاع از نبودن چادر در کرمانشاه تعجب می کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، به دنبال زلزله کرمانشاه، شاهد واکنش های مختلف از سوی مردم و شخصیت های سیاسی بودیم. علی دایی، صادق زیباکلام و افرادی دیگر همچون نرگس کلباسی از جمله افرادی بودند که با انتشار شماره حساب اقدام به جمع آوری کمک مالی برای زلزله زدگان کردند. مسئله ای که حجم مبلغ واریزی به حساب این افراد طی روزهای گذشته حواشی زیادی را حول خود به وجود آورد.

علی دایی ابتدا با انتشار یک پست در فضای مجازی از مردم برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه کمک خواست.  آقای گل فوتبال جهان با انتشار شماره کارت  به تلاش خود برای جمع آوری کمک های مردمی ادامه داد:

 بازیکن سابق تیم ملی در نهایت اعلام کرد: بعد از حسابرسی مشخص شد ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حساب علی دایی برای کمک به زلزله زدگان واریز شده است، که مستیقا به دست مردم می رسد.

از دیگر افراد سرشناس برای کمک به مردم کرمانشاه نرگس کلباسی از فعالین نیکوکار ایرانی-بریتانیایی است. او نیز با انتشار شماره حساب خود از واریز مبلغ نزدیک به یک میلیارد تومان به حسابش خبر داد. کالباسیدر آخرین پست خود نوشت: "امروز یک گروه برای نصب سرویس بهداشتی های روستای اول آمدند. ‎از امروز ساعت نه صبح کلاس درس بچه ها در کانکسی که توسط کمکهای شما خریداری شده شروع شد. ‎امروز برای اولین بار پس از زلزله, خانم ها شروع به نان پختن کردند. نشانه ای از بازگشت زندگی دوباره به آبادی. ‎در روستای دوم امروز دوازده کانکس رسید و نصب شد.... ‎ به رسم امانت آخرین گردش مالی کمپین مردمی کمک به زلزله زدگان به اطلاعتان می رسد:
مبلغ واریز شده تا این لحظه: ‎١٠/٦٤٨/٢١٨/٦٣٢ ریال
‎مبلغ هزینه شده: ‎٢/٢٢٠/٥٧٥/٠٠٠ ریال
‎مبلغ باقیمانده: ‎٨/٤٢٧/٦٤٣/٦٣٢ ریال ‎

چرا زیباکلام از حجم مبالغ واریزی به حسابش شگفت زده شد؟

اما در این میان صادیق زیباکلام نیز حواشی خاص خود را به همراه دارد، در همان روزهای نخست با انتشار شماره کارت خود از مردم خواستار کمک به زلزله زدگان کرد، اقدامی که طی روزهای گذشته و با حجم زیاد واریزی ها به حساب او، واکنش های متفاوتی از سوی رسانه ها شده است.

صادق زیبا کلام که گزارش واریزی ها را در صفحه اینستاگرامی خود منتشر می کرد، نوشت: حقیقتش را بخواهید وقتی حسابم را برای دریافت کمک‌های مردمی دیشب اعلام کردم در خواب هم تصور نمی‌کردم این‌گونه شود. غایت تصورم این بود که مبلغی در حدود ۷، ۸ یا حداکثر ۱۰میلیون تومان جمع می‌شد و با این پول مقداری مواد غذایی، بهداشتی، پتو و این چیزها خریداری و ارسال می‌کردیم. اما آنچه که در عمل از لحظه‌ای که پست را در اینستاگرام گذاشتم،تا به الان یک روند ادامه داشته یعنی استقبال باورنکردنی مردم، همه حساب و کتاب‌هایم را برهم زد. در همان یک‌ساعت اولیه از مرز۱۰میلیون تومان گذشتیم و  تا ساعت ۷امشب به رقم ۲۳۵میلیون تومان رسیده.

ایران؛ آمریکا نیست

چند روز بعد زیبا کلام در پستی دیگر اعلام کرد: باورم نمی‌شود، شاید به یک میلیارد هم برسیم. تاکنون 750میلیون تومان کمک نقدی شده است. دیشب مقداری لباس خردسال توسط احسان درویش و دوستانش که یک تریلی کمک‌های مردمی را از تهران به منطقه می‌بردند فرستادم. فعلا هم به اتفاق دخترانم سارا و لیلا در راه کرمانشاه هستیم. چند نکته: - حجم مراجعات تلفنی بیش از حد توان پاسخگویی من است، ازهمه تقاضا می‌کنم هر امری با بنده دارید در تلگرام یا sms مرقوم‌ بفرمایید. حتما پاسخ می‌دهم. - خیلی از دوستان تماس می‌گیرند و پیشنهاد کمک می‌نمایند و یا سازمان‌های خیریه معرفی می‌کنند. ممنونم و عنداللزوم از پیشنهادهایشان کمک خواهم گرفت.

ایران؛ آمریکا نیست

در ادامه و در آخرین پست در این زمینه زیباکلام گفت: نمی‌دونم چی بنویسم چون از خستگی دارم از حال میرم. لیلا فریاد کشید و گفت بابا مردم گل کاشتن. نمی‌فهمیدم‌ چی میگه. بعد درحالی‌که مرا می‌بوسید گفت «بابا! مردم بیش از یک میلیارد تومان ظرف ۴۸ساعت به حسابتان پول ریخته‌اند.» یعنی واقعاً باورکنم؟ نمی‌دونم چه طوری باید تشکر کنم. دخترم درست گفت گل کاشتین و واقعاً دست مریزاد. امیدوارم لایق اعتماد شما باشم.

ایران؛ آمریکا نیست

مهمترین مواضع زیباکلام:
زیباکلام در کتاب «تولد اسرائیل» سعی دارد نقش انگلیس را در ایجاد اسرائیل بسیار کمرنگ کند و در فصل آخر آن کتاب می‌نویسد: «از میان مجموعه عواملی که در فاصله 1897 تا 1948 تاثیرات مستقیم و موثری روی به وجود آمدن یک کشور مستقل یهودی در فلسطین گذارد دو عامل نفوذ یهودی‌ها در آمریکا و به روی کار آمدن نازی‌ها در آلمان است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران که فوق لیسانس و دکترای خود را از دانشکده دانشکده صلح شناسی دانشگاه برادفورد دارد،توافق تاریخی هسته ایی وین را بدون تردید دستاورد مهمی در جهت منافع ملی کشورمان می داند. او در جریان اتخابات اخیر ریاست جمهوری اعلام کرد: رئیسی برنامه ای برای اداره کشور ندارد.

در واقع مهمترین ذهنیت ثبت شده از زیباکلام نزد مردم فردی منتقد با افکاری در تقابل با اندیشه انقلاب اسلامی است. از همین رو شاهد استقبال از ارتباط با آمریکا و در ادامه برجام بودیم. چکیده همه افکار او را در نداشتن دشمن بالفعل در دنیای امروز و پیش گرفتن مشی غربی جهت پیشرفت دانست.

ایران؛ آمریکا نیست

دلیل این حجم مبلغ واریزی چیست؟

کمک های مردمی به زلزله کرمانشاه برگرفته از عقبه دینی و میهن پرستی مردمی بود که برایشان رساندن کمک از طریق شخصیت های سلبریتی و یا نظامیون تفاوتی نداشت؛ مهم نبود این شخصیت بازیکن تیم مورد علاقه و یا تفکر مخالف با اندیشه اوست، مهم نجات و کمک به هم وطنان خود بود. این تفکر همان چیزی است که در تقابل با اصول سرمایه داری از جمله اومانیسم(انسان گرایی) قرار داشته و هضم آن برای غرب زدگان بسیار دشوار است. در همین راستا می توان از تفکری گفت که با اطلاع از نبودن چادر در کرمانشاه تعجب می کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/09/03 - 21:49

ان شاء الله خدا کمک کند امثال زیباکلام انجام این کارهایشان باعث عاقبت بخیری شود
نعیم
1396/09/06 - 02:56

واقعا تحلیل مسخره ای بود،در این موقعیت تحلیل چنین مسایلی کاری عبث و بیهوده،ذوق زدگی می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که ناشی از امتحان نکردن چنین وقایعیست،وگرنه بقول شما شخصی که سکولار است چرا مردم باید به او اعتماد کنند و شما از کجا فهمیدید همه متدین و مذهبی اند؟
از طرفی سکولار باشد یا نه مهم اصل اقدام و کار است حال اومانیسم باشد و یا...الان کلاس تحلیل مکاتب نیست.
درضمن بنده موافق صادق زیباکلام نیستم ولی هرکاری جایی دارد.
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top