تاریخ انتشار: شنبه 1396/09/04 - 09:38
کد خبر: 250923

بیش از ۱۳ هزار صندلی خالی در انتظار داوطلبان؛

همه اطلاعاتی که کنکوری‌ها باید درباره «تکمیل ظرفیت» بدانند +جدول

همه اطلاعاتی که کنکوری‌ها باید درباره «تکمیل ظرفیت» بدانند +جدول

مطابق زمان‌بندی ارائه شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان آزمون سراسری سال 96 از امروز شنبه چهارم آذرماه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان و خرید کارت اعتباری، در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت‌نام کرده و شانس خود را برای قبولی در این مرحله بیازمایند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای که در سایت این سازمان منتشر شده است، جزئیات مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 96 را اعلام کرد. در قسمتی از اطلاعیه سازمان سنجش آمده است: بعضی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پس از اعلام نتایج نهایی آزمون فوق علاوه بر ظرفیت‌های‌ مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی(دفترچه شماره 2)، برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت جدید نموده و یا متقاضی تکمیل ظرفیت بعضی از رشته‌های خود شده‌اند.

در این گزارش قصد داریم نکاتی را پیرامون مرحله تکمیل ظرفیت به داوطلبان آزمون سراسری ارائه کنیم:

 * زمان‌بندی تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 96
مطابق برنامه زمان‌بندی ارائه شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان آزمون سراسری سال 96 از امروز شنبه چهارم آذرماه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان و خرید کارت اعتباری، در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت‌نام کرده و شانس خود را برای قبولی در این مرحله بیازمایند.

در ادامه جدول زمان‌بندی تکمیل ظرفیت آزمون سراسری 96 را مشاهده می‌کنید:

* فهرست کدرشته محل‌های تکمیل ظرفیت
 داوطلبان می‌توانند فهرست کدرشته محل‌های پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت برخی از رشته‌های آزمون سراسری سال‌ 96 را با کلیک بر روی کادر زیر دریافت نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند که قادرند حداکثر 50 کدرشته محل را انتخاب و در سامانه اینترنتی مرحله تکمیل ظرفیت (sanjesh.org) وارد نمایند.

 * ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت
براساس اعلام حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، مرحله تکمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 96، برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و همچنین پردیس‌های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شود که ظرفیت‌های آن به شرح زیر است:

* وضعیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان
داوطلبان توجه داشته باشند که در انتخاب رشته‌های تحصیلی مورد علاقه، به شرایط و ضوابط هر یک از رشته‌های انتخابی و همچنین شرایط و ضوابط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی مربوط که در دفترچه‌های راهنمای شماره 1 و 2 آزمون سراسری سال 1396 و سایر اطلاعیه‌های مربوط درج شده است، توجه نمایند. برای مثال یکی از شروط مهم پذیرش در دانشگاه فرهنگیان داشتن نمره کل 6500 و بالاتر و حداقل معدل کل دیپلم 15/00 است.

سایر شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را از دتفرچه شماره یک و دو مطالعه کنید.

* کدام داوطلبان مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت هستند؟
مطابق آنچه در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است، آن دسته‌ از داوطلبانی‌ که در آزمون سراسری سال 1396 شرکت کرده و در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند. علاوه بر این در آن دسته از رشته‌های تحصیلی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌پذیرد، متقاضیان اعم از اینکه در آزمون سراسری سال 1396 ثبت‌نام و درجلسه آزمون حاضر بوده یا نبوده‌­اند و یا حتی در آزمون سراسری سال 1396 ثبت نام ننموده‌اند، می‌توانند متقاضی شوند.

نکاتی مهم درباره ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت:
- داوطلبانی که قبل از مرحله تکمیل ظرفیت در یکی از رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1396 پذیرفته شده‌اند، در صورت قبولی نهایی این دسته از داوطلبان در تکمیل ظرفیت، قبولی قبلی آنان «کان‌لم یکن» تلقی خواهد شد.

- چنانچه داوطلبان در دوره‌های روزانه مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته شود، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق انتخاب رشته‌های دوره روزانه را در آزمون سراسری سال بعد (1397) نخواهند داشت.

- با پذیرفته‌شدگانی که پیش از مرحله تکمیل ظرفیت در دانشگاه دیگری پذیرفته شده‌اند، مانند یک دانشجوی انتقالی برخورد می‌شود.

* پذیرفته‌شدگان از چه زمانی به دانشگاه می‌روند؟
زمان پذیرش دانشجویان پذیرفته‌شده در مرحله تکمیل ظرفیت در دانشگاه‌ها، به صورت دقیق مشخص نشده است و در اطلاعیه آن تصریح شده است که زمان پذیرش دانشجویان بسته به امکانات و نظر دانشگاه متفاوت است. در اطلاعیه سازمان سنجش پیرامون این موضوع آمده است: «نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، خواهد بود.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
داوطلب کنکور
1396/09/07 - 10:16

من با کسب رتبه عالی و داشتن پدر فرهنگی همه شرایط علمی و مصاحبه را به بهترین شکل برای ورود به دانشگاه فرهنگیان دارا بودم ولی ان سال دبیری مورد نظر را برداشتند با توجه به این که کنکور 97 اخرین سال برگزاری کنکور به سبک نظام قدیم است و امکان شرکت مجدد در کنکور سراسری وجود ندارد از شما خواهش مند است شرط سنی ورود به این دانشگاه را برای کنکور سراسری 97 به 24 سال افزایش دهید خواهش میکنم نگذارید موانع این چنینی جلوی پیشرفت ما را بگیرند و استعدادمان را به یغما بکشاند به خاطر همه پدران فرهنگی که عمری در این نظام زحمت کشیده اند اکنون شرایط را برای ما هموار تر نمایید. امید است با کمک شما مسئولین عزیز و خیر خواه بتوانیم گامی بزرگ در جهت پیشرفت این کشور برداریم
علاقه مند به معلمی
1396/09/07 - 10:22

با توجه به این که کنکور 97 اخرین سال برگزاری کنکور به سبک نظام قدیم است و امکان شرکت مجدد در کنکور سراسری وجود ندارد از شما خواهش مند است شرط سنی ورود به این دانشگاه را برای کنکور سراسری 97 به 24 سال افزایش دهید خواهش میکنم به ما علاقه مندان رحم کنید
علاقه مند به معلمی
1396/09/07 - 10:28

با سلام به همه مسئولین تعیین کننده شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان. اگر هدف ازایجاد شرط سنی فارغ التحصیلی دانشجو معلمان تا قبل از 28 سالگیست پس میتوان شرط سنی را به 24 سال افزایش داد خواهش میکنم با افزایش سن ورود به این دانشگاه تا 24 سال برای کنکور سراسری 97 به ما علاقه مندان فرصت دیگری دهید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top