تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/06 - 16:12
کد خبر: 251152

عبدالملکی در برنامه جهان آرا مطرح کرد؛

پشت پرده رونق «جمعه سیاه» در ایران از زبان یک استاد دانشگاه +فیلم

پشت پرده رونق «جمعه سیاه» در ایران از زبان یک استاد دانشگاه +فیلم

حجت‌الله عبدالملکی در این برنامه اظهار داشت: در بسیاری از این فروشگاه‌ها، قبل از جمعه سیاه قیمت اجناس را بالا می‌برند و در زمان جمعه سیاه قیمت را به حالت اولیه برمی‌گردانند که این یعنی خوشحالی کاذب مشتری و یک برد واقعی برای فروشنده.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برنامه تلویزیونی «جهان آرا» شب گذشته(یکشنبه پنجم آذرماه) با حضور حجت‌الله عبدالملکی استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و با موضوع «جمعه سیاه، مصرف‌گرایی و جامعه ایرانی» روی آنتن شبکه افق سیما رفت. در این برنامه تلویزیونی حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به این موضوع که در نظام نئولیبرال غربی مشکلات زیادی همچون براندازی کشورها و ترویج بیماری‌های همه‌گیر مثل ایدز که در این نظام‌ها تئوریزه می‌شوند وجود دارد، گفت: فرهنگ سودگرایی که در جمعه سیاه در کشورهای غربی وجود دارد نشات گرفته از فرهنگ لیبرالیسم و سرمایه‌داری این کشورهاست که حاکمان آنها مردم را تجمل‌گرا بار می‌آوردند.

* پشت پرده تخفیف‌های «جمعه سیاه»
عبدالملکی با طرح این موضوع که تصور می‌شود در جمعه سیاه کمترین قیمت از سوی فروشندگان ارائه می‌شود، اظهار داشت: در شرایط عادی در این کشورها قیمت‌ها بسیار بالا نگه داشته می‌شود که حتی در جمعه سیاه هم با توجه به تخفیف‌های بالا، این فروشگاه‌ها سود بسیار زیادی می‌برند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) بیان داشت: در کشورهای غربی حرص و طمع را برای مردم تئوریزه می‌کنند که حتی مردم در صورت عدم‌نیاز، محصولات تولیدی را بخرند و از ورشکستگی یک درصد سرمایه‌داران این کشورها جلوگیری شود. وی ادامه داد: در جامعه نئولیبرال سیاستمدارن وضع زندگی را برای مردم خوب جلوه می‌دهند در صورتی که هر اتفاق اقتصادی همانند این جمعه سیاه که در این کشورها می‌افتد سودی است در جیب این سرمایه‌داران.

 

جمعه سیاه به سایت های فروشگاهی ایرانی هم رسید

وی در جمع‌بندی این بخش از سخنانش گفت: سیاستمدارهای کشورهای غربی از طریق هالیوود و غیره سعی می‌کنند قدرت حساب کتاب و تجزیه تحلیل مردم را پایین بیاورند تا با این روش نیاز کاذب در مردم ایجاد کنند.

* ضرر ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در ایران
عبدالملکی با اشاره به اینکه از زمان ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در کشور، ضرر خرده‌فروش‌ها بیشتر شده است، افزود: در جوامعی مثل کشورهای ما تجمل‌گرایی را ترویج می‌کنند و با ایجاد فروشگاه‌های بزرگ، مردم وسوسه می‌شوند حتی اجناسی را که نیاز ندارند، بخرند. وی ادامه داد: تنها ثمره ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در ایران وابسته کردن هر چه بیشتر کشور به غرب و افزایش مصرف‌گرایی بوده است.

 

 تصاویری از فرهنگ واقعی غرب در  جمعه سیاه

فریب دادن مردم جرم است!
استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه در جمعه سیاه درواقع فروشگاه‌ها اجازه پیدا می‌کنند که مردم را فریب دهند و این فریب دادن یک جرم است و پیگیری قضایی دارد، بیان کرد: در بسیاری از این فروشگاه‌ها، قبل از جمعه سیاه قیمت اجناس را بالا می‌برند و در زمان جمعه سیاه قیمت را به حالت اولیه برمی‌گردانند که این یعنی خوشحالی کاذب مشتری و یک برد واقعی برای فروشنده.

عبدالملکی ضمن بیان اینکه جامعه و فضای اقتصادی، مردم را مصرف‌گرا بار آورده است، اظهار داشت: برای مصرف بیشتر به پول بیشتر نیاز داریم و برای بدست آوردن پول بیشتر، باید کار بیشتر بکنیم و این یعنی دوری از خانواده و آرامش.

 


 نسخه تقی زاده در دهه چهل که اکنون عده ای در ایران

این استاد دانشگاه در قسمت پایانی برنامه بیان کرد: ظام صنفی کشور ما باید مبتنی بر اقتصاد اسلامی باشد چرا که اقتصاد اسلامی پویاترین و کامل ترین مدل اقتصادی است که در این نوع مدل جامعه باعث ثبات می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top