تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/09/06 - 20:49
کد خبر: 251161

انتقاد امام جمعه تهران از احمدی نژاد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تابعیت همگان از قانون ، گفت: تشکیل یک اپوزیسیون چه در برابر کل نظام یا یک قوه فرقی باهم نداشته و نتیجه آن شاد شدن دشمنان نظام و مأیوس شدن مردم است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، آیت الله سیدمحمد خاتمی در مراسم یادواره سرداران، فرماندهان و ۴۰۵ شهید والا مقام فومن که در مسجد بالا محله این شهرستان برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)، اظهار کرد: شهرستان فومن مهد بزرگان دینی و مذهبی جهان همانند آیت الله بهجت فومنی است.

وی همچنین با سالگرد ارتحال «شیخ جعفر شجونی» عالم و مجاهد نستوه نیز اشاره کرد و افزود: این عالم خستگی ناپذیر از آغاز مبارزه تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۲۶ بار از سوی عمال رژیم دستگیر شدند.

بیعت با شهدا مهم ترین هدف برگزاری یادواره های شهدا
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چنین عالمانی در این شهرستان رشد و پرورش یافته اند، گفت: فومن شهر ریشه دار دینی است.

وی با اشاره به اینکه مراسم یادواره شهدا و یا هر مجلسی که به یاد و خاطره این عزیزان برپا می شود عطر ایمان و تقوا را در همه جا می پراکند، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مجلس شهدا یک مجلس معمولی نبوده و نیست، تصریح کرد: این مجالس هدفمند و ویژه هستند.

وی در ادامه با تأکید برضرورت درک هدف از برگزاری این مجالس از سوی آحاد جامعه، یادآورشد: بیعت با شهدا مهم ترین و اصلی این اهداف برگزاری این مجالس است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بیعت با شهدا دارای مراحل و بندهای مختلفی است، اظهار کرد: حضور در مجلس شهدا دارای پیام های خاصی است که یکی از این پیام ها ادامه دادن مسیر شهدا و حفاظت از نظام مقدس اسلامی در برابر همه توطئه ها و دشمنی ها است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه پرچم دین در جمهوری اسلامی ایران به واسطه خون شهدا به اهتزاز در آمده است، ادامه داد: در جهان دو تفکر سوسیال دموکراسی شرق و لیبرال دموکراسی غرب حاکم بوده که تفکر اولی با فروپاشی شوروی سابق نابود شد ولی دومی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروز نشانه های نابودی این نوع تفکر نیز در جهان دیده می شود، افزود: از متن این نوع تفکر جنایات یمن، ظهور داعش، عهدشکنی، زیرپاگذاشتن ارزش های انسانی بوده که از نشانه های فروپاشی این نوع تفکر نیز محسوب می شود.

نشر ارزش های دینی مهم ترین خواسته از مسئولان بعداز رسیدن به قدرت
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه شهدا با حضور خود و فریاد شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» به مبارزه با این دو نوع تفکر رفتند، گفت: با این شعار به همه جهانیان اعلام کردید که نه به دنبال سوسیال دموکراسی شرق و نه لیبرال دموکراسی غرب بوده تنها به دنبال اسلام هستیم.

وی مردم سالاری دینی را ارمغان شهدا عنوان و خاطرنشان کرد: آنچه که سبب شهرت و آوازه جمهوری اسلامی ایران در دنیا شده دین اسلام ناب محمدی (ص) تنها دلیل آوازه و شهرت ایران است.

آیت الله خاتمی با تأکید برضرورت تقویت جلوه های دین در سطح جامعه، تصریح کرد: یکی از مهم ترین انتظارات ما از مسئولان نظام مقدس اسلامی بعداز رسیدن به قدرت این بوده که از این قدرت برای نشر ارزش های دینی بهره گیری شود.

وی با بیان اینکه حکومت و قانون اساسی دینی شد باید جامعه اسلامی نیز دینی شود، یادآورشد: مقام معظم رهبری بر ترویج سبک زندگی دینی در سطح جامعه تأکید کرده اند.

ولایت فقیه کلید دفع همه توطئه ها برعلیه نظام اسلامی
امام جمعه موقت تهران ولایت مداری را یکی دیگر از ویژگی های شاخص شهدا اعم از دفاع مقدس، شهدای ترور و مدافعان حرم برشمرد و گفت: بررسی وصیت نامه شهدا بر ولایت مداری و ولایت پذیری بر این موضوع تأکید شده است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) یکی از دغدغه های اولیه ایشان را معرفی حضرت ولیعصر(عج) دانست و تصریح کرد: امام حسن عسگری(ع) بر روی مسئله امامت بیشترین دغدغه را داشتند الحمدالله بیشترین دغدغه را امت ما دارد عزت و عظمت نظام مقدس اسلامی در سایه جانشین ولیعصر(عج) یعنی مقام معظم رهبری به دست آمده است.

آیت خاتمی به وضعیت بسیاری از کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد در سایه ولی فقیه از همه توطئه ها اعم از شش کودتا، هشت سال مقاومت، جنگ های قومیتی در کردستان و ترکمن صحرا، خوزستان، آذربایجان تا فتنه سال ۸۸ که موضوع کوجکی محسوب نمی شد همه را با رهبری حکیمانه و داهیانه مقام معظم رهبری به سلامت طی کردیم.

وی با بیان اینکه در دفع تمام این توطئه ها نقش ولایت فقیه غیرقابل انکار است، اظهار کرد: امروز ولایت فقیه تنها یک تئوری فقهی نبوده بلکه قانون بوده و اصولی ثابت قانون اساسی از ولایت فقیه می گوید و همگان باید پایبند او باشند.

ضرورت دوری از ولایت شعاری در سطح جامعه
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه ولایت مداری اصل بوده نه ولایت شعاری، گفت: ولایت شعاری هیچگاه مشکلی را حل نمی کند اینکه تنها در سخنرانی ها از ولایت مداری صحبت کرده و در عمل به گونه ای دیگر رفتار کنیم مشکلی را حل نکرده و ولایت مداری واقعی نیست.

وی با بیان اینکه آنچه شهدا از ما انتظار دارند این بوده که همگان اعم از مسئولان و غیرمسئولان عملا در خط ولایت باشند که را آن به عنوان دومین پیام این مجالس یاد می شود، افزود: وجود وحدت سومین پیام این مجالس محسوب می شود.

خاتمی در ادامه با اشاره به انواع وحدت، گفت: وحدت در میان مردم، مردم مسئولان با مردم، وحدت مردم با مسئولان از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه توطئه کنونی دشمنان درباره حادثه زلزله کرمانشاه ایجاد بی اعتمادی به مسئولان است، تصریح کرد: این دشمنان همان برخورد را که انقلابیون با طاغوت داشتند که درست بوده با نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور و فعالیت همه مسئولان اعم از ارتش، سپاه و سایر مسئولان نظام در زمینه کمک به زلزله زدگان وارد عمل شدند، خاطرنشان کرد: تفرقه بین مردم و مسئولان یکی از توطئه های دشمنان است.

نبود تفاوت میان اپوزوسیون برعلیه کل نظام یا برعلیه یک قوه
وی با بیان اینکه دولت نظام مقدس اسلامی، مجلس و قوه قضائیه قانونی و مشروع است، تأکید کرد: اینکه عده ای به گوشه ای رفته و بر علیه قوه قضائیه صحبت کند با قانون مداری سازگار نبوده و شارلاتانی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه همگان باید از طریق قانونی حرف های خود را دنبال کنند،   ادامه داد: اینکه بیان شود مسئولی را قبول نداریم درست نبوده مشروعیت  و قبول داشتن یا نداشتن مسئولان با شما نبوده، شما نیز باید تابع باشید.

وی همچنین با تأکید براینکه عده ای خود را حاشیه امنی از قانون بدانند درست نبوده و نیست، اظهار کرد: در این نظام اسلامی هیچ کس چه دولتمردان فعلی و چه دولتمردان قبلی در حاشیه امن از قانونی نیستند اگر عملی انجام داده اند باید پاسخگو باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اپوزوسیون شدن فرقی ندارد که اپوزوسیون کل نظام شود آنچه که ضدانقلاب انجام می دهند یا اپوزوسیون یک قوه شود، گفت: خروجی تمام این اقدامات دشمن شاد کردن و مأیوس کردن مردم می شود.

مقام معظم رهبری محور وحدت مورد نظر شهدا
وی با اشاره به اینکه شهدا از همگان انتظار وحدت دارند، ادامه داد: وحدت شهدا بی محور نبوده بلکه این وحدت به محوریت مقام معظم رهبری است.

آیت الله خاتمی دشمن شناسی را یکی از مهم ترین انتظارات شهدا از همگان برشمرد و گفت: امروز مشاهد می کنیم یک جوانک نپخته اسیر و نوکر بیگانگان در عربستان را به روی کار می آورند فردی که به صراحت اقرار می کند که می خواهد مکه و مدینه را شبیه شهرهای اروپایی اداره کند.

وی با بیان اینکه این فرد از سوی ایادی غرب و آمریکا برعلیه ایران تحریک می شود، افزود: مسئولان جمهوری اسلامی خوشتن داری داشته و هیچگاه به استقبال جنگ نرفته و نمی رود همانند هشت سال دفاع مقدس که دشمن آغاز کننده جنگ بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: به صراحت اعلام می کنیم اگر دشمن بخواهد بار دیگر شانس خود را آزمایش کند فضل خداوند با تکیه بر قدرت خود که به عنوان قدرت اول منطقه محسوب می شود آنها را نابود می کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/09/06 - 22:04

واقعا قوه قضاییه عملکردش جای دفاع هم دارد؟
کاوه
1396/09/07 - 00:51

چون واقعیت ها را بیان میکنه شارلاتان هستش
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top