تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/09/07 - 16:18
کد خبر: 251224

موج دوم کمک به زلزله زدگان

معاون فرهنگی موسسه شهدای هفتم تیر (سرچشمه) گفت: موج دوم کمک به زلزله زدگان غرب کشور در قالب پویشی مردمی شکل گرفته است.

به گزارشخبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مهدی خداجویان معاون فرهنگی موسسه شهدای هفتم تیر(سرچشمه) در حاشیه برگزاری ویژه برنامه «دوباره زندگی» که شب گذشته در راستای پویش مردمی موج دوم کمک به زلزله زدگان غرب کشور برگزار شد، گفت: بعد از اینکه موسسه سرچشمه ستادی را برای جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان تشکیل داد به این نتیجه رسید که با گذشت زمان جریان کمک رسانی کند شده و نوع کمک ها و حمایت ها هم باید تخصصی بشود.

وی ادامه داد: با حضور نهادها و افراد مختلفی مثل بنیاد کرامت امام رضا‌(ع) و بسیج که در این عرصه حضور داشتند، پویشی مردمی شکل گرفت به منظور اینکه موج دوم حمایت ها از مردم زلزله زده انجام بشود. موج اول چون موج نجات است خیلی ها می آیند کمک های غذایی، پوشاک و گرمایشی به زلزله زدگان می‌کنند اما پس از مدتی فراموش می‌شود که زلزله زدگان احتیاج به اسکان دارند ان هم اسکان قابل اتکا.

خداجویان با تاکید بر اینکه نیاز است که مقدمات اسکان دائم زلزله زدگان فراهم بشود، تصریح کرد: مسائل و مشکلات موجود در مناطق زلزله زده با حضور انواع متخصصان، پزشکان، روانپزشکان، مهندسین، بناها و کارگران ساختمانی باید رفع بشود. حتی چون در آن مناطق دامپروری هم وجود دارد حضور دامپزشکان هم موثر است. معلمین و فعالان فرهنگی هم باید برای ایجاد جریانات فرهنگی و آموزشی حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی موسسه شهدای هفتم تیر (سرچشمه) با بیان اینکه استقبال مردم در کمک های موج اول بی نظیر بوده گفت: ما اتفاقات خیلی خاصی در قالب کمک های مردمی دیدیم در موج دوم هم امیدواریم که این جریان شکل بگیرد و اتفاقات خوبی بیفتد. ما مدام در حال اطلاع‌رسانی هستیم که نوع کمک ها باید به چه سمت برود. الان بحث اسکان و کمک های نقدی بسیار ضروری است. چون خیلی از جاها باید هزینه کنیم. ما سعی کردیم موج دوم کمکها ساختارمند باشد.

وی در مورد ویژه برنامه «دوباره زندگی» نیز گفت: این ویژه برنامه قرار است جریانی را در سطح کشور راه بیندازد که در کل ایران این ماجرا اتفاق بیفتد. ویژه برنامه های بعدی در استانها و شهرستان اجرا می‌شود تا فضای کشور به سمت موج دوم حمایت ها از مردم زلزله زده برود.

گفتنی است، به دنبال استقبال و همیاری کم نظیر آحاد مردم در ارسال کمکهای نقدی و غیر نقدی به هموطنان زلزله زده استان کرمانشاه و با توجه به برودت هوا در این مناطق، موج دوم این کمکها طی مراسمی با عنوان "دوباره زندگی" روز دوشنبه ۶ آذر ۹۶ ساعت ۱۶ تا ۲۲ با حضور عموم مردم، هنرمندان، ورزشکاران و... در محل موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار شد.

در این پویش علاوه بر جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم کشور، از کسانی که علاقه مند به حضور در این مناطق و انجام خدمات جهادی بودند ثبت نام شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم ترحیم پرویز داوودی
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top