تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/09/07 - 23:41
کد خبر: 251245

در مناظره رسایی و جوادی‌حصار چه گذشت؟

رسایی با تأکید بر اینکه رابطه ایران با کشورها باید بر اساس منفعت ملی باشد، گفت: در طول این سال‌ها رابطه ایران و آمریکا هیچ منفعتی را برای ما نداشته است./ جوادی حصار گفت: جمهوری اسلامی یکی از مقاطع تاریخی است اما این کشور برای ملت ایران است و اگر شجاعت دارید باید رفراندومی برای رابطه با آمریکا برگزار کنید اما نباید از جانب بقیه مردم تصمیم بگیرید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی عصر امروز در همایش «خوب یا بد» که با حضور محمدصادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی  در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کیفیت خوبی یا بدی یک‌چیز، نیاز به شاخص و ملاک دارد.

وی در پاسخ به جوادی‌حصار که گفت این ملاک بر اساس منفعت مردم تعیین می‌شود، ادامه داد: منفعت مردم مشخص است، در قرآن آیات مفهومی زیادی راجع به استکبار، ظالم، ستمکار و منفعت مردم آمده است؛ ما انقلاب کردیم تا منافعمان تأمین شود.

رسایی با بیان اینکه برخی آخرین خدمت آمریکایی‌ها را برجام می‌دانند، تصریح کرد: اگر می‌گویید منفعت ملی و امنیتی ما در رابطه با آمریکا تأمین می‌شود باید به شما بگویم که ما در این سال‌ها تجربیاتی در رابطه با آمریکا داشته‌ایم اما از این روابط نتیجه‌ای به دست نیامده است.

وی با اشاره به اینکه همه ائمه اهل مذاکره و قصدشان دعوت به‌حق بوده است، گفت: چند سال پیش عده‌ای همه مشکلات جامعه را به برجام ربط دادند و گفتند با برجام ابرقدرت‌ها سر تعظیم بر ایران فرود آوردند اما باید بررسی کرد نتیجه این مذاکرات چه دستاوردی برای ما بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس از جوادی‌حصار درخواست کرد منفعت برجام را توضیح دهد و افزود: باید از کشورها در راستای منافع خود استفاده کنیم، به‌طور مثال، هنر ایران این بود روسیه را قانع کند که داعش دشمن توست و آن‌ها را در مبارزه علیه داعش به کار گرفت.

رابطه با آمریکا از جنس فریب و نیرنگ است

رسایی با اشاره به اینکه رابطه ایران با روسیه از موضع برتر و فریبکارانه نیست، اضافه کرد: همگان می‌دانند رابطه با آمریکا از جنس فریب و نیرنگ است و آن‌ها سعی در فریب و حیله دارند.

وی با اشاره به اتفاقات سال‌های گذشته در حوزه انرژی هسته‌ای گفت: روحانی و تیم هسته‌ای آن زمان، توافق‌نامه‌ای با آمریکا نوشت اما ازآنجایی‌که آنان به تعهدات خود عمل نکردند، روحانی به دست خود پلمپ‌ها را باز کرد و تحریم‌ها از سال اول ریاست جمهوری احمدی‌نژاد شروع شد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها و غرب به ما می‌گویند حق نداری بمب هسته‌ای داشته باشی، اظهار کرد: پاکستان، کشوری است که کلاهک اتمی و زرادخانه هسته‌ای دارد و توافق‌نامه صلح بین‌المللی را امضا نکرده است اما غرب به این کشور کاری ندارد.

رسایی با بیان اینکه منفعت ملی در این شکل از مذاکره با آمریکا نیست، گفت: ما در مذاکره‌ها به‌گونه‌ای نشان دادیم که تانک به‌طرف مقابل داده‌ایم و تفنگی از آن‌ها گرفته‌ایم؛ این رسم مذاکره نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا دچار فروپاشی از درون است و برای همین جنبش وال‌استریت به وجود آمده است، عنوان کرد: مشکلات کشور ما از آنجایی است که از مدیران سالم و متخصصان و جوانان در جامعه استفاده نمی‌کنیم و دولت بازنشستگان را تشکیل می‌دهیم.

دولت نهم و نیمی از دولت دهم، بهترین دولت انقلاب اسلامی                                                                                  

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه به نظر من هر دولتی که به آرمان‌های انقلاب، نظام و مردم پایبند بوده است، بهترین دولت است، گفت: دولت احمدی‌نژاد دولتی است که بیشترین خدمات را به مستضعفان و محرومان داشت و من دولت نهم و دو سال اول دولت دهم را بهترین دولت انقلاب اسلامی می‌دانم.

رسایی در پاسخ به اینکه درآمد سرانه ملی مردم از سال 57 تاکنون سقوط کرده است، افزود: اگر درآمد سرانه ملی از ۵۷  تاکنون سقوط کرده است علت آن را باید در دولت موسوی، هاشمی رفسنجانی، خاتمی و روحانی دانست چرا که آن‌ها 29 سال بر رأس کار بودند و دولت احمدی‌نژاد فقط 8 سال دولت را در اختیار داشته، اگر قائل به شکست هستید، باید علت را در خود جستجو کنید.

وی ادامه داد: به نظر من علت شکست در برنامه‌ها، تغییر و عوض شدن انقلابیون است، وقتی آقایان تغییر کردند توقع نداریم به داد مردم برسند؛ وقتی کسی خانه‌اش 50 میلیارد تومان است، معلوم است که از دفاع مقدس، دفاع نمی‌کند.

برجام از مجلس مدعی اصولگرایی خارج شد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه انقلابی‌ها نیز تغییر کردند و فقط ادعا می‌کنند، گفت: برجام ۲۰ دقیقه‌ای از مجلسی که به اسم اصولگرایان بود، بیرون آمد و این امر نشان می‌دهد که کسانی هم که مدعی انقلابی هستند، روی مواضعشان پافشاری نمی‌کنند.

رسایی ادامه داد: در کشور ما، افراد انقلابی حاکم نیستند والا مشکلات کشور حل می‌شد، طوری می‌شود که اکنون عده‌ای در برابر مردم خود مغرور شده‌اند و با کفش به دیدن آن‌ها می‌روند چرا که در برابر ظلم و استکبار سرافکنده و ساکت هستند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های مستندساز تلویزیونی رئیس‌جمهور گفت: آقای دهباشی گفتند ما برجام را در رسانه‌ها و روزنامه‌ها بزک کردیم؛ برجام چیزی نداشت اما ما آن را در روزنامه‌ها بزک کردیم.

همه دولت‌ها فساد داشتند

رسایی با اشاره به برگزاری نظرسنجی در مورد رابطه با آمریکا اظهار کرد: خبرگزاری ایرنا خبری را در سال 81 منتشر کرد که در ایران، نظرسنجی برگزارشده که 74 درصد مردم راضی به مذاکره با آمریکا هستند اما خبر تکذیب شد، اول باید مذاکرات را شفاف کنند تا نظرسنجی بگذارند؛ همه دولت‌ها فساد داشتند اما نباید آن را توجیه شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تصریح کرد: دولت فساد را توجیه می‌کند و می‌گوید سیاسی برخورد نکنید؛ اما اینکه طرفداری از یک جناح کنیم باعث سقوط کشور می‌شود.

رسایی خاطرنشان کرد: مشکل ما تغییر در رفتار برخی مسؤولان است؛ مشکل ما حلقه‌های حفاظتی آن‌هاست که بین مردم و مسؤولان فاصله انداخته است.

محمدصادق جوادی حصار عصر امروز در همایش «خوب یا بد» که با حضور حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی برگزار شد، با بیان اینکه باید شاخص خوبی و بدی آمریکا را منفعت ملی قرار دهیم، اظهار کرد: باید دید هر رابطه‌ای چه میزان منفعت اقتصادی را به سبد خانوارهای ایرانی اضافه می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای اقتصاد شکل نگرفت، افزود: ما برای استقلال و آزادی انقلاب کردیم چرا که در آن دوران آزادی به‌خصوص آزادی سیاسی وجود نداشت؛ تمام شعارها سیاسی بود و برای همین دغدغه اصلی آنان، آزادی و استقلال بود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ایران پیش از انقلاب به‌عنوان وزنه سیاسی، تعیین‌کننده منطقه و شاغول مراودات اقتصادی محسوب می‌شد، گفت: اگر امروز با روسیه، انگلیس و چین روابط داریم و از این طریق، منفعت ملی در سبد خانوار ایرانی وارد شود، خوب است.

جوادی حصار ادامه داد: باید برای منفعت خود با دنیا تعامل داشته باشیم، اگر در ارتباط با آمریکا نیز منفعت ما تأمین می‌شود، با او نیز باید ارتباط داشته باشیم؛ باید منافع ملی را با درآمد سرانه قبل و بعد انقلاب سنجید و اگر بررسی کنیم، متوجه می‌شویم آن زمانی که ما با دنیا ارتباط بیشتری داشته‌ایم، درآمد سرانه بیشتری داشتیم.

وی افزود: ما می‌توانیم با بقیه قدرتمندان و منفعت‌طلبان نیز گفتگو کنیم، همان‌گونه که با آمریکا هم می‌توانیم.

پاکستان موشک دارد چون روی آن ننوشته «اسرائیل باید نابود شود»!

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه شعارهای گلو پاره کن فایده ندارد، تصریح کرد: من بر اساس منفعت ملی می‌جنگم، اگر پاکستان موشک دارد به خاطر این است که روی موشک‌های خود ننوشته‌اند اسرائیل باید نابود شود.

وی تأکید کرد: کشوری به نام آمریکا را نه خوب می‌دانم نه بد؛ کشور آمریکا می‌تواند بد باشد درصورتی‌که برای بسیاری خوب است و یا می‌تواند خوب باشد، درصورتی‌که برای بسیاری بد است.

جوادی حصار اضافه کرد: نظر من این است که اگر آمریکا به‌عنوان یک واقعیت بیرونی می‌تواند امنیت، آرامش و صلح برقرار کند، می‌توانیم با او مذاکره کنیم.

وی ادامه داد: شر مطلق و خیر مطلقی وجود ندارد؛ جمهوری اسلامی هم خیر مطلق نیست، به نظر من اگر آمریکا می‌تواند با فناوری و تکنولوژی به بشر کمک کند، خیر دارد؛ از نگاه بخشی از مردم سوریه، کشور ایران بد است چرا که مداخله نظامی کرده است.

ایران، حیاط خلوت اقتصادی کشورهای منطقه شده

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: کشورهای منطقه با استفاده از همراهی با آمریکا، حیاط خلوت اقتصادی ایران شده‌اند و کالاها را سه برابر به دست ما می‌رسانند.

جوادی تأکید کرد: جمهوری اسلامی یکی از مقاطع تاریخی است اما این کشور برای ملت ایران است و اگر شجاعت دارید باید رفراندومی برای رابطه با آمریکا برگزار کنید اما نباید از جانب بقیه مردم تصمیم بگیرید.

جوادی ادامه داد: من وقتی با رابطه با آمریکا مخالفم که امنیت و آزادی شهروندان را تهدید کند؛ به نظر من نباید به خاطر جنگ خیالی کشور را به زرادخانه تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران حقوقی دارند، حق تعیین سرنوشت یکی از حقوق آن‌هاست، باید منفعت ملی ایران را در نظر بگیریم و هر رفتاری که عزت‌مندانه سبد خانوار را پرتر کند، آن رفتار انسانی است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: ما باید با دنیا بر اساس منافع خود ارتباط برقرار کنیم و سیاست صلح‌جویانه داشته باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top